NMBS beslist in juni over trein Hasselt-Neerpelt

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: NMBS beslist in juni over trein Hasselt-Neerpelt

Bericht door Shrek »

msts.be schreef:Parijs, anyone ? De tram-trein tussen Aulnay en Bondy die op 25kV rijdt, maar desgewenst ook op 750V tot in de binnenstad kan rijden ? Zelfde model ook in Mulhouse (wel op 750V). Op Nantes-Chateaubriant is er het product van de concurrentie: Alstom Citadis Dualis, ook op 750V en 25kV. In Lyon ook Citadis Dualis, maar dan op 750 en 1500V. Dus dan moet een model op 600V en 3000V zeker lukken..
Jamaar, wisselspanning en gelijkspanning combineren is niet zo moeilijk, die wisselspanning kan je makkelijk transformeren.
Enkel die versie van Lyon zou in de buurt komen, al is 1500v natuurlijk nog geen 3000v.
masertje

Re: NMBS beslist in juni over trein Hasselt-Neerpelt

Bericht door masertje »

K V B schreef:
Shrek schreef: Het belangrijkste nadeel van de tram was dat er nog geen bestaand model is dat daar zou kunnen rijden. Als je voor 10 tramstellen nog moet beginnen ontwerpen is dat een heel kostelijke zaak.
Er bestaan op de markt veschillende modellen sneltram die zo daar zouden kunnen rijden. Dat men dus iets nieuws zou moeten ontwikkelen is onzin.
ja inderdaad ben ik het mee eens
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: NMBS beslist in juni over trein Hasselt-Neerpelt

Bericht door Shrek »

masertje schreef:
K V B schreef:
Shrek schreef: Het belangrijkste nadeel van de tram was dat er nog geen bestaand model is dat daar zou kunnen rijden. Als je voor 10 tramstellen nog moet beginnen ontwerpen is dat een heel kostelijke zaak.
Er bestaan op de markt veschillende modellen sneltram die zo daar zouden kunnen rijden. Dat men dus iets nieuws zou moeten ontwikkelen is onzin.
ja inderdaad ben ik het mee eens
Lees dan even de posts op de vorige pagina of toon mij een foto van een tram die rijdt op 3000v DC en 750v DC :wink:
Plaats reactie