dentheo schreef:U geraakt te snel opgewonden , aan subsidie trekt NMBS-groep 100.000 euro per personeelslid om niet failliet te gaan.
Ik heb NERGENS beweerd dat dat personeelslid dat krijgt !!!!
Een NMBS personeelslid kost dus x maal een werkloze....niet hetzelfde en daarover ging het hierboven
Sorry, maar die 'berekening' en redenering slaat werkelijk nergens op! Je conclusie dat een NMBS personeelslid 100.000 Euro kost omdat de overheid 2 miljard aan subsidies geeft aan de NMBS zou enkel ergens op slaan moest personeelskost de enige kost zijn van de NMBS. Dat is nogal duidelijk NIET het geval.
Simpel gezegd: als de NMBS morgen 1000 man kuispersoneel aanwerft, dan gaan die écht geen 100.000 Euro per jaar per man kosten hoor. Ik hoop dat je dat tenminste toch inziet?
On topic: zeer slecht idee. Ten eerste is de NMBS een vervoersbedrijf, geen werkgelegenheidsprojectje. Zij moeten op een zo goed en efficiënt mogelijke manier transport verzorgen. Ten tweede zijn geldgebrek, een tekort aan personeel of te weinig subsidies niet de redenen waarom de treinen met vertraging rijden, de treinen vuil en de stations vervallen en vuil zijn. Er is genoeg personeel, en er is genoeg geld, het is wat er vandaag met dat geld en personeel gebeurt waar het probleem zit.