NMBS als oplossing voor werkloosheid

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: NMBS als oplossing voor werkloosheid

Bericht door K V B »

Peter Eijkman schreef:
K V B schreef:
kuba.g schreef:Om correct te zijn moet je niet over geld maar over valuta spreken (stukjes fraaie papier geprint door een overheid, in tegenstelling tot edelmetalen of andere goederen met een intrinsieke waarde).
Sorry, maar hier kan ik toch niet laten je tegen te spreken: "Intrinsieke waarde" bestaat niet. Waarde is iets wat de mens aan iets toekent, maar het is niet intrinsiek...
In dat geval dient lucht per direct op de beurs genoteerd te worden: Ik ken daar grote waarde aan toe, zonder dat kan ik immers niet leven.... :lol:
Dus goed dat je het voor niks kan krijgen hè?
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: NMBS als oplossing voor werkloosheid

Bericht door K V B »

kuba.g schreef: Ik heb trouwens gelezen dat er in Zwitserland een referendum gaat komen om de Zwitserse Frank weer terug op goud gebaseerd te laten worden :)
Spaar ons daarvan. Alsof de Frank nog niet sterk genoeg is. Ik verwacht dat dit overigens weggestemd gaat worden.
Peter Eijkman

Re: NMBS als oplossing voor werkloosheid

Bericht door Peter Eijkman »

K V B schreef:
kuba.g schreef: Ik heb trouwens gelezen dat er in Zwitserland een referendum gaat komen om de Zwitserse Frank weer terug op goud gebaseerd te laten worden :)
Spaar ons daarvan. Alsof de Frank nog niet sterk genoeg is. Ik verwacht dat dit overigens weggestemd gaat worden.
Voor KVB: zie daar de intristieke waarde van lucht (die trouwens al jaren op de beurs verhandeld wordt, maar dan in gebakken vorm!) :lol:
SvMp

Re: NMBS als oplossing voor werkloosheid

Bericht door SvMp »

Peter Eijkman schreef:Economie 2.0 in Crisistijd: Stel ik besluit op een dag 100 Euro terug te betalen aan mijn buurman, waarvan ik die som doorgeleend had aan een vriend met betalingsproblemen. De buurman steekt de straat over en betaalt met de 100 euro zijn rekening bij de kruidenier..Die rent er mee naar de loodgieter, die zijn lekkende waterleiding op krediet repareerde. De loodgieter gaat naar de ijzerwarenwinkel en betaalt er zijn voor de lekkende waterleiding benodigde speciale tang mee. De ijzerwarenman geeft het geld aan zijn vrouw, die er haar bevriende Cateraar mee betaalt voor de hapjes tijdens haar verjaardagsfeestje. Deze Cateraar is mijn vriend die in betalingsproblemen zat en geeft mij de 100 euro terug die ik aan hem had geleend... Alle schulden zijn voldaan; er is GEEN CENT uitgegeven, iedereen is blij en ik heb 100 euro waar ik maar eens lekker van naar "de Griek"op de hoek ga! Kan die gelijk zijn personeel weer eens betalen die vervolgens enzovoort enzoverder......!!! :lol: :lol: :lol: :lol:
Dat werkt alleen als het particulieren zijn. In werkelijkheid zijn die schakels banken en multinationals, en dan klopt het model niet.

Deze les is veel wijzer: http://www.meervrijheid.nl/?pagina=979
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NMBS als oplossing voor werkloosheid

Bericht door Steven »

We zien hier precies meer een economisch forum aan het worden ipv een forum voor treinliefhebbers. Ik zou zeggen dat we dit onderwerp een beetje laten voor wat het is. Iedereen heeft de kans gehad zijn zegje er over te doen en de meningen zijn verdeeld. Terug naar de treintjes zelf aub.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: NMBS als oplossing voor werkloosheid

Bericht door kika »

Het past misschien niet compleet bij de vorige pagina's aan economisch modellengezwets, maar wel bij het topic an sich. Bij dit nieuws van enkele dagen geleden mag er toch iemand een pluim bij op zijn hoed steken:
http://www.hln.be/hln/nl/2021/Hoe-moet- ... mers.dhtml

Kort: er komen een hoop mensen op straat waarvan minstens een groot deel een geschikte achtergrond heeft om de treinen te laten rijden, dus stapt de NMBS er zelf op af en informeert die mensen. Zo hoort het.
Plaats reactie