treinmanagers Eurostar

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Terminus
Berichten: 1125
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

treinmanagers Eurostar

Bericht door Terminus »

Hallo iedereen,

Toen ik onlangs de Eurostar nam, vroeg ik me af of de treinmanagers Eurostar ook tickets (moeten) controleren, of dat hun taken zich beperken tot communicatie, veilig vertrek en beschikbaar zijn voor de reizigers? Specifiek denk ik aan de terugrit, waarbij er in Lille vrij veel reizigers voor Brussel zijn opgestapt en ik vermoed/hoop dat zij geen uitgebreide check-in hebben voor dit traject. Dus in theorie zou je kunnen zwart rijden...?
groentje
Berichten: 7263
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: treinmanagers Eurostar

Bericht door groentje »

De controle in Rijsel voor Brussel beperkt zich tot ticketcontrole aan de ingang van het perron, maar zonder de uitgebreide veiligheidspoespas. Maar je geraakt dus niet op het perron zonder het juiste kaartje, wees gerust.
tomdg
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008, 13:40

Re: treinmanagers Eurostar

Bericht door tomdg »

groentje schreef:De controle in Rijsel voor Brussel beperkt zich tot ticketcontrole aan de ingang van het perron, maar zonder de uitgebreide veiligheidspoespas. Maar je geraakt dus niet op het perron zonder het juiste kaartje, wees gerust.
Nochtans toch eens meegemaakt dat er opstapten die een andere trein moesten hebben (dacht die naar Kortrijk). Was er nog 1 van hen die aan de noodrem trok om er nog op tijd terug af te graken :twisted: 30 min. vertraging :x

btw: vroeger kon je met een ticket Brussel-Lille verder rijden naar Londen.
Terminus
Berichten: 1125
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: treinmanagers Eurostar

Bericht door Terminus »

De achterliggende gedachte van mijn vraag was ook: als die mensen geen ticketcontrole-opdrachten hebben, is dat dan niet ongelofelijk saai? (Anderzijds zullen ze waarschijnlijk weinig met agressie geconfronteerd worden)
sippycarlito

Re: treinmanagers Eurostar

Bericht door sippycarlito »

tomdg schreef:
groentje schreef:De controle in Rijsel voor Brussel beperkt zich tot ticketcontrole aan de ingang van het perron, maar zonder de uitgebreide veiligheidspoespas. Maar je geraakt dus niet op het perron zonder het juiste kaartje, wees gerust.
Nochtans toch eens meegemaakt dat er opstapten die een andere trein moesten hebben (dacht die naar Kortrijk). Was er nog 1 van hen die aan de noodrem trok om er nog op tijd terug af te graken :twisted: 30 min. vertraging :x

btw: vroeger kon je met een ticket Brussel-Lille verder rijden naar Londen.
Tegenwoordig is dat Brussel - Lille en dan doorrijden naar London niet meer mogelijk. Enkel de treinen die van Belgie komen en in Lille stoppen (alle denk ik) worden gecontroleerd bij het verlaten van de Eurostarhall. Het is dan ook zeer frustrerend om te moeten wachten om aan je citytrip te beginnen als je van Bxlls komt, terwijl de mensen uit Paris gewoon door mogen.
tomdg
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008, 13:40

Re: treinmanagers Eurostar

Bericht door tomdg »

sippycarlito schreef:
tomdg schreef:
groentje schreef:De controle in Rijsel voor Brussel beperkt zich tot ticketcontrole aan de ingang van het perron, maar zonder de uitgebreide veiligheidspoespas. Maar je geraakt dus niet op het perron zonder het juiste kaartje, wees gerust.
Nochtans toch eens meegemaakt dat er opstapten die een andere trein moesten hebben (dacht die naar Kortrijk). Was er nog 1 van hen die aan de noodrem trok om er nog op tijd terug af te graken :twisted: 30 min. vertraging :x

btw: vroeger kon je met een ticket Brussel-Lille verder rijden naar Londen.
Tegenwoordig is dat Brussel - Lille en dan doorrijden naar London niet meer mogelijk. Enkel de treinen die van Belgie komen en in Lille stoppen (alle denk ik) worden gecontroleerd bij het verlaten van de Eurostarhall. Het is dan ook zeer frustrerend om te moeten wachten om aan je citytrip te beginnen als je van Bxlls komt, terwijl de mensen uit Paris gewoon door mogen.
2 jaar geleden was deze van 8u05 nog rechtstreeks naar Londen.
En de reistijd wordt ook elk jaar langer nu al 2u02 waarvan 10-15min in Lille staan schilderen...
Plaats reactie