Weet iemand toevallig of de reeks 3000 van de CFL al uitgerust is met ETCS? En hebben deze locs ook TBL1+?
Dank
ETCS bij CFL
Re: ETCS bij CFL
ERMTS bij de CFL 3000. (Een paar. Dacht 3 stuks)
TBL+ bij de CFL 3000. GEEN. (TBL+ is ook zover ik het weet niet toegelaten in Luxemburg. Daarom rijden ze vaak met stoptreintjes tussen Luxemburg en Arlon. Omdat ze te weinig treinen meer hebben die geen TBL+ hebben.
Dit was ook 1 van de reden dat men een tijdje geleden geen treinen meer reden naar NL. Alle treinen zonder TBL+ waren defect.
TBL+ bij de CFL 3000. GEEN. (TBL+ is ook zover ik het weet niet toegelaten in Luxemburg. Daarom rijden ze vaak met stoptreintjes tussen Luxemburg en Arlon. Omdat ze te weinig treinen meer hebben die geen TBL+ hebben.
Dit was ook 1 van de reden dat men een tijdje geleden geen treinen meer reden naar NL. Alle treinen zonder TBL+ waren defect.
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Re: ETCS bij CFL
Waren niet alle CFL 3000 locs intussen uitgerust met ETCS?
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: ETCS bij CFL
Bedankt !Mark7758 schreef:ERMTS bij de CFL 3000. (Een paar. Dacht 3 stuks)
TBL+ bij de CFL 3000. GEEN. (TBL+ is ook zover ik het weet niet toegelaten in Luxemburg. Daarom rijden ze vaak met stoptreintjes tussen Luxemburg en Arlon. Omdat ze te weinig treinen meer hebben die geen TBL+ hebben.
Dit was ook 1 van de reden dat men een tijdje geleden geen treinen meer reden naar NL. Alle treinen zonder TBL+ waren defect.
Het zal hier wel om een tijdelijke situatie gaan, want de CFL gaan zelf immers enkele stukjes spoorlijn uitrusten met TBL1+. De 3000-en zullen dus wel volgen op termijn.
Is de ETCS van de 3000en gelijk aan hetgeen gepland is op de 1300?
Re: ETCS bij CFL
Ben je daar zeker van? Ze gebruiken daar nu KVB, dacht ik, en schakelen over op ETCS. TBL1+ lijkt me onwaarschijnlijk.
Re: ETCS bij CFL
100% zeker dat er van Arlon tot Kleinbettingen TBL1+ komt (idem voor Troisvierges en Rodange trouwens)groentje schreef:Ben je daar zeker van? Ze gebruiken daar nu KVB, dacht ik, en schakelen over op ETCS. TBL1+ lijkt me onwaarschijnlijk.
Re: ETCS bij CFL
Maar dat er TBL+ komt in Luxemburg daar heb ik twijfels over.
men gebruikt straks overal ERTMS. Probleem opgelost.
En ja al het materieel krijgt ERTMS. Wanneer weet ik niet.
men gebruikt straks overal ERTMS. Probleem opgelost.
En ja al het materieel krijgt ERTMS. Wanneer weet ik niet.
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Re: ETCS bij CFL
De rest van Luxemburg wordt ERTMS, ja. Maar het grensbaanvak wordt (momenteel) echt wel TBL1+ hoorMark7758 schreef:Maar dat er TBL+ komt in Luxemburg daar heb ik twijfels over.
men gebruikt straks overal ERTMS. Probleem opgelost.
En ja al het materieel krijgt ERTMS. Wanneer weet ik niet.
Dat is helaas wel de schuld van infrabel, wij lopen immers enkele jaren achter op de luxemburgers met installatie van ETCS. Daardoor is de Belgische kant van de grens nog niet voorzien en moet TBL1+ er dus wel komen, voorlopig.
Re: ETCS bij CFL
Tja zoveel verschil maakt da niet, het zijn uiteindelijk toch allemaal dezelfde bakens. Het het is enkel noodzakelijk dat bepaalde info opgevat word als TBL1+ ipv de volwaardige etcs.