Grafitit

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Merijn
Berichten: 477
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:40
Locatie: Haacht

Grafitit

Bericht door Merijn »

Grafiti op treinen zijn we ondertussen allemaal wel gewoon, maar het blijft erg. Maar wat ik gisteren zag, vond ik eigenlijk gruwelijk. Wellicht weten jullie wel dat er enkele historische rijtuigen in Schaarbeek staan opgesteld (sorry, ik ken niet zo goed de benaming van die oudere rijtuigen, zijn het K3-rijtuigen?). Gisteren heb ik gemerkt dat er op één van de rijtuigen tamelijk veel grafiti was aangebracht. Die vandalen hebben dan toch voor niets respect...?
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Die vandalen hebben dan toch voor niets respect...?
Je zegt het zelf:
van·daal (de ~ (m.), -dalen)
1 iem. die zinloze vernielingen aanricht => straatschender, vernielal
Zinloze vernielingen = respectloos tewerkgaan...
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2625
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Bericht door trainfreak »

Schaarbeek buiten of binnen?

Er staan daar K1's, M2's en normaal ook nog L rijtuigen.
Ik denk dat jij de K1's bedoeld, maar hopelijk zijn het die niet :?
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Bericht door Bart »

Bij de nmbs is er momenteel een firma aan de slag gegaan die niks anders doet dan graffiti van treinen halen, en het stuk waar ze de graffiti hebben afgehaald opnieuw spuiten in de originele treinkleur.
Zal wel aardig wat geld kosten :? .
Laatst gewijzigd door Bart op 31 aug 2006, 18:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Merijn
Berichten: 477
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:40
Locatie: Haacht

Bericht door Merijn »

ten eerste: sorry voor de foute in de titel. et moet natuurlijk "Grafiti".

Ten tweede: het zijn rijtuigen die buiten staan, en ik vrees dat het idd K1 rijtuigen zijn. M2-rijtuigen zijn het zeker niet. Het zijn groene rijtuigen met telkens een dubbele deur aan elke zijde van de wagon.

Ik weet dat definitie van een vandaal "geen respect hebben" is, maar zoiets vind ik echt ver gaan. Zelfs een vandaal ziet toch dat dit al historisch materiaal is :? ?
Pieter

Bericht door Pieter »

Merijn schreef:ten eerste: sorry voor de foute in de titel. et moet natuurlijk "Grafiti".
Het is graffiti ...
5307
Berichten: 1078
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:52

Bericht door 5307 »

héhé, morgen pas 1 september hoor :lol:
Nonkelronnie

Bericht door Nonkelronnie »

Merijn schreef:Zelfs een vandaal ziet toch dat dit al historisch materiaal is :? ?
Ten eerste zien zij zichzelf als kunstenaars (toch diegene die een deftige tekening maken), niet als vandalen
en ten tweede zien zij geen historisch materiaal, maar een doek dat veel bekeken zal worden
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

De K-rijtuigen staan momenteel in de reizigersbundel ter hoogte van de nieuwe brug van L36N, waar de P-treinen gestald worden overdag.

De L-rijtuigen staan veilig achter slot en grendel in de TW Schaarbeek! :wink:
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1212
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Bericht door Tim »

Die K1 met graffiti staat daar al lang, is trouwens in veel te slechte staat om nog te rijden
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2625
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Bericht door trainfreak »

Trainspotterke schreef:De L-rijtuigen staan veilig achter slot en grendel in de TW Schaarbeek! :wink:
Bwah, toen ik er geweest was kon je er zomaar binnenwandelen. Maar tegenworodig is het afgemaakt zeker?
260689
Berichten: 3301
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

trainfreak schreef:
Trainspotterke schreef:De L-rijtuigen staan veilig achter slot en grendel in de TW Schaarbeek! :wink:
Bwah, toen ik er geweest was kon je er zomaar binnenwandelen. Maar tegenworodig is het afgemaakt zeker?
Er staat een hekke voor het gebouw van de ES in FSR aan de bundels dus je kan er niet zomaar meer binnen
paljas

Bericht door paljas »

260689 schreef:
trainfreak schreef:
Trainspotterke schreef:De L-rijtuigen staan veilig achter slot en grendel in de TW Schaarbeek! :wink:
Bwah, toen ik er geweest was kon je er zomaar binnenwandelen. Maar tegenworodig is het afgemaakt zeker?
Er staat een hekke voor het gebouw van de ES in FSR aan de bundels dus je kan er niet zomaar meer binnen
...waarvan de poort nog altijd dag en nacht open staat!!!
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
paljas schreef:
260689 schreef:
trainfreak schreef: Bwah, toen ik er geweest was kon je er zomaar binnenwandelen. Maar tegenworodig is het afgemaakt zeker?
Er staat een hekke voor het gebouw van de ES in FSR aan de bundels dus je kan er niet zomaar meer binnen
...waarvan de poort nog altijd dag en nacht open staat!!!
Gohja, in Dendermonde staat er een gevangenis, en daar staat de poort ook open :lol: Dus waarom niet in FSR :D
Mabon, terug ontopic misschien...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

:lol:
Plaats reactie