Diesels waar niet gedieseld mag worden?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Diesels waar niet gedieseld mag worden?

Bericht door kika »

De aanleiding was toogpraat over een ICE-TD tussen Brussel en Den Haag, daar kwam de volgende reactie:
Steven schreef:Maar in Antwerpen Centraal zijn dieseltreinen wel verboden in de tunnel.
Maar hoe zit het dan met bvb. werktreinen, meettreinen, schouwtreinen? Als er een bovenleiding gehangen, geïnspecteerd of vervangen moet worden, heb ik enkel nog maar diesels gezien. Dus hoe is dat geregeld? Een tijdelijke uitzondering?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Diesels waar niet gedieseld mag worden?

Bericht door Steven »

Zover ik weet moet in Antwerpen centraal dan het volledige brandalarm buiten dienst gezet worden.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5318
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Diesels waar niet gedieseld mag worden?

Bericht door Steve »

En geldt het enkel voor de tunnel zelf (voorbij het station) of ook voor de kelder? Met andere woorden, als er een probleem is boven, zou een Playmobil uit de Kempen dan uitzonderlijk naar beneden kunnen worden gestuurd?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Diesels waar niet gedieseld mag worden?

Bericht door Steven »

Nee de MW41 mogen niet op -1 of -2 ontvangen worden. Het brandalarm is geldig voor tunnel en station.
Eimai
Berichten: 795
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: Diesels waar niet gedieseld mag worden?

Bericht door Eimai »

In een consigne voor Antwerpen-Centraal dat ik ooit eens heb gezien staat (als dat consigne ondertussen niet gewijzigd is) dat sporadisch dieselverkeer op -1 toegelaten is (afvoer niet voorzien op de rook- en warmteontwikkeling van dieselmotoren en kan dus maar een kleine hoeveelheid aan). Op -2 mogen enkel dieselwerktreinen komen.

Vraag is natuurlijk of ze motorwagentjes naar -1 durven sturen (ook als het dan in principe mag) als +1 om één of andere reden helemaal ontoegankelijk is. En bij dergelijke problemen zie ik ze die treinen eerder richting Schijnpoort afwijken zodat belangrijkere treinen voldoende plaats hebben in Antwerpen-Centraal. Dus ik denk niet dat we dieseltjes ooit zullen zien in Antwerpen-Centraal op -1 (behalve de werktreinen dan).
Plaats reactie