Anomalie bestellen biljet NMBS online

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
am62
Berichten: 840
Lid geworden op: 20 mei 2006, 20:40

Anomalie bestellen biljet NMBS online

Bericht door am62 »

Blijkbaar is er een probleem met de aankoop van biljetten h/t op verschillende data voor wie een ticket via elektronische weg (website NMBS) bestelt. In dit geval ging het om een standaardbiljet vertrek 01/08 en terug op 04/08 (naar de luchthaven).*

Wie een h/t standaardbiljet aanschaft met terugreis op een andere datum, krijgt tot net voor de betaling wel de correcte datum van heen- en terugreis te zien, maar éénmaal aangekocht, verschijnt echter dezelfde datum van de heenreis.

Ik kan het onmogelijk zelf uitvoeren (anders heb ik een ticket aan mijn been), maar dit zou wel heel cru zijn aangezien biljetten via elektronische weg niet terugbetaalbaar zijn en er een hele procedure moet worden opgestart om jouw gelijk als klant aan te geven.

* Aankoop van de klant gebeurde op 30/07 's avonds. Voor alle duidelijkheid : de data h/t werden goed nagekeken door de klant ! De klant belde onmiddellijk de klantendienst, maar aan de andere kant van de lijn werd gezegd dat ze maar naar de ... klantendienst moest bellen. Vanochtend belt de klant terug en krijgt na lang wachten terug iemand aan de lijn die gewoon zegt dat er een verkeerd biljet werd gekocht, terwijl het expliciet niet zo was. Ten einde raad belt de klant naar de Ombudsdienst en die laat verstaan dat er nog soortgelijke problemen zijn opgedoken.
Knipex
Berichten: 330
Lid geworden op: 08 dec 2008, 09:32

Re: Anomalie bestellen biljet NMBS online

Bericht door Knipex »

Ik kan dit verhaal -ongeveer- beamen.
Ik heb ook een on-line ticket naar de luchthaven gekocht. Het gaat hier over een heen- en terugreis op verschillende datums. De terugreis datum veranderde tijdens de voorlaatste stap naar de datum van de heenreis.
Daar de datum van de terug reis nogmaals aangepast en het ticket kon zonder probleem (met juiste datum) aangkocht worden.
am62
Berichten: 840
Lid geworden op: 20 mei 2006, 20:40

Re: Anomalie bestellen biljet NMBS online

Bericht door am62 »

Bedankt Knipex voor je reactie. In dit geval ben ik heel formeel : de datum bleef ongewijzigd tot het moment van de betaling. Aangezien het de eerste keer was voor de klant in kwestie werd er behoedzaam omgesprongen met bestemming en data en alle gegevens werden bij elke nieuwe stap nauwgezet gecontroleerd.
stefanic
Berichten: 870
Lid geworden op: 09 feb 2007, 09:09
Locatie: Antwerpen

Re: Anomalie bestellen biljet NMBS online

Bericht door stefanic »

Gezien m'n historische band met de NMBS-website, heb ik dit draadje eens doorgezonden aan de huidige verantwoordelijken van de website. Ik kreeg net volgende reactie:
Bedankt voor de info.

Vreemd, ik kan het niet reconstrueren. Elke test die ik doe geeft me wel de correcte biljetten.
Het enige wat ik kan bedenken is dat de klant niet ziet dat hij 2 biljetten heeft gekregen, in plaats van een heen-en-terug biljet krijgt hij 2 enkele.

We bekijken het wel nog verder.
Ik heb het ook eens getest (tot op het moment dat ik naar de online-bankingpagina wordt doorgezonden) en had ook geen probleem. In de stap met persoonsgegevens en keuze van betaalwijze zie je wel niet meer precies wat je gaat kopen (wel de prijs nog).
spoorwegrealist
am62
Berichten: 840
Lid geworden op: 20 mei 2006, 20:40

Re: Anomalie bestellen biljet NMBS online

Bericht door am62 »

Alvast bedankt Stefanic voor de reconstructie en het doorspelen van het draadje. Het probleem situeerde zich na de betaling. Ik heb de klant in kwestie gevraagd het vervoersbewijs bij te houden en door te sturen naar de klantendienst. Ze heeft in elk geval al een dossier opgesteld van het probleem.
am62
Berichten: 840
Lid geworden op: 20 mei 2006, 20:40

Re: Anomalie bestellen biljet NMBS online

Bericht door am62 »

Ondertussen is het probleem al opgelost. De NMBS heeft excuses overgemaakt en het bedrag teruggestort ! Van een zeer snelle oplossing gesproken ! Bedankt aan Stefanic en Knipex voor hun medewerking aan deze topic.

S
Plaats reactie