Anomalie bestellen biljet NMBS online
Geplaatst: 31 jul 2013, 12:15
Blijkbaar is er een probleem met de aankoop van biljetten h/t op verschillende data voor wie een ticket via elektronische weg (website NMBS) bestelt. In dit geval ging het om een standaardbiljet vertrek 01/08 en terug op 04/08 (naar de luchthaven).*
Wie een h/t standaardbiljet aanschaft met terugreis op een andere datum, krijgt tot net voor de betaling wel de correcte datum van heen- en terugreis te zien, maar éénmaal aangekocht, verschijnt echter dezelfde datum van de heenreis.
Ik kan het onmogelijk zelf uitvoeren (anders heb ik een ticket aan mijn been), maar dit zou wel heel cru zijn aangezien biljetten via elektronische weg niet terugbetaalbaar zijn en er een hele procedure moet worden opgestart om jouw gelijk als klant aan te geven.
* Aankoop van de klant gebeurde op 30/07 's avonds. Voor alle duidelijkheid : de data h/t werden goed nagekeken door de klant ! De klant belde onmiddellijk de klantendienst, maar aan de andere kant van de lijn werd gezegd dat ze maar naar de ... klantendienst moest bellen. Vanochtend belt de klant terug en krijgt na lang wachten terug iemand aan de lijn die gewoon zegt dat er een verkeerd biljet werd gekocht, terwijl het expliciet niet zo was. Ten einde raad belt de klant naar de Ombudsdienst en die laat verstaan dat er nog soortgelijke problemen zijn opgedoken.
Wie een h/t standaardbiljet aanschaft met terugreis op een andere datum, krijgt tot net voor de betaling wel de correcte datum van heen- en terugreis te zien, maar éénmaal aangekocht, verschijnt echter dezelfde datum van de heenreis.
Ik kan het onmogelijk zelf uitvoeren (anders heb ik een ticket aan mijn been), maar dit zou wel heel cru zijn aangezien biljetten via elektronische weg niet terugbetaalbaar zijn en er een hele procedure moet worden opgestart om jouw gelijk als klant aan te geven.
* Aankoop van de klant gebeurde op 30/07 's avonds. Voor alle duidelijkheid : de data h/t werden goed nagekeken door de klant ! De klant belde onmiddellijk de klantendienst, maar aan de andere kant van de lijn werd gezegd dat ze maar naar de ... klantendienst moest bellen. Vanochtend belt de klant terug en krijgt na lang wachten terug iemand aan de lijn die gewoon zegt dat er een verkeerd biljet werd gekocht, terwijl het expliciet niet zo was. Ten einde raad belt de klant naar de Ombudsdienst en die laat verstaan dat er nog soortgelijke problemen zijn opgedoken.