Netkaart Oost-Vlaanderen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
vanmiegroet

Netkaart Oost-Vlaanderen

Bericht door vanmiegroet »

Net als een kaart voor trams heb ik me ook bezig gehouden voor een kaart van Oost-Vlaamse treinlijnen. Het plan is om deze in de toekomst uit te bereiden naar een belgische spoorkaart.

Enjoy
https://maps.google.be/maps/ms?msid=217 ... 5,1.918488
Trein30
Berichten: 1398
Lid geworden op: 25 jun 2013, 11:29
Locatie: FCV

Re: Netkaart Oost-Vlaanderen

Bericht door Trein30 »

Een prachtidee! :3

Hier is een mapje dat ik ooit zelf heb gemaakt, dat schetsmatig geplande, bestaande en opgebroken lijnen in het Antwerpse toont:

]Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Netkaart Oost-Vlaanderen

Bericht door Stijn91 »

vanmiegroet schreef:Net als een kaart voor trams heb ik me ook bezig gehouden voor een kaart van Oost-Vlaamse treinlijnen. Het plan is om deze in de toekomst uit te bereiden naar een belgische spoorkaart.

Enjoy
https://maps.google.be/maps/ms?msid=217 ... 5,1.918488
L90?
dentheo
Berichten: 8173
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Netkaart Oost-Vlaanderen

Bericht door dentheo »

Kijk ook eens hier:http://www.sporenplan.nl/ daarin zit ook groot stuk van Belgie.

Misschien kunnen jullie wel samenwerken...

HIj is zeer open, heeft ooit Essen veranderd na mijn commentaar.
Theo
Groeten vanop de Heide
BVG1988
Berichten: 570
Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
Locatie: Erembodegem Terjoden
Contacteer:

Re: Netkaart Oost-Vlaanderen

Bericht door BVG1988 »

Ik ben bezig met de lijn van Zuid Oost-Vlaanderen, het is wel een leuk idee met Google Maps. Lijnen 89 en 122 zijn al gedaan. Lijnen 82, 86 en 75 zal ik erbij doen, als we die als Oost-Vlaamse lijnen nemen?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
vanmiegroet

Re: Netkaart Oost-Vlaanderen

Bericht door vanmiegroet »

Die mag je als Oost-Vlaams nemen.
In de toekomst zou ik dan graag de kaart willen uitbereiden tot heel belgië. In zover het mogelijk is.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Netkaart Oost-Vlaanderen

Bericht door Steven »

ik stel vast dat je al tot in Leuven en Antwerpen zit, je bent dus eigenlijk met drie provincies tegelijk bezig.
Eimai
Berichten: 795
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: Netkaart Oost-Vlaanderen

Bericht door Eimai »

L.52 gaat maar tot Antwerpen-Zuid, tussen Antwerpen-Zuid en Antwerpen-Centraal is het L.59 en L59/1 (of L.25 of L.27)
Trein30
Berichten: 1398
Lid geworden op: 25 jun 2013, 11:29
Locatie: FCV

Re: Netkaart Oost-Vlaanderen

Bericht door Trein30 »

Eimai schreef:L.52 gaat maar tot Antwerpen-Zuid, tussen Antwerpen-Zuid en Antwerpen-Centraal is het L.59 en L59/1 (of L.25 of L.27)
Technisch gezien loopt lijn 59 slechts tot aan Berchem. Dat komt immers omdat historisch gezien lijn 52 de lijn was die het oud station Antwerpen Zuid bediende (samen met lijn 25A Antwerpen Zuid - Mechelen); lijn 59 eindigde aan station Antwerpen Linkeroever. Deze hele situatie veranderde natuurlijk in 1968/69, toen Station Zuid werd afgebroken, de hele bundel daar werd verlegd, lijn 25A volledig werd opgebroken, en lijn 59 werd verlegd/verlengd van aan de Linkeroever tot aan Antwerpen Berchem, parallel aan de Antwerpse Ring.

Tussen Antwerpen Berchem en Antwerpen Centraal is het dan weer lijn 25/27, waarbij lijn 25 dan weer historisch is aangelegd als de 'directe' lijn (1836); en lijn 27 de ontdubbelingslijn/locale lijn uit 1933 is.

Ergens heb ik nog enkele Michelin-kaarten liggen uit 1946/47, waarop ettelijke lijntjes nog te zien zijn die kort daarop opgebroken werden. Misschien kan ik daar enkele scans van proberen maken.
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Netkaart Oost-Vlaanderen

Bericht door Steven »

De huidige situatie is zo dat tussen antwerpen centraal en Berchem volgende lijnnummers van toepassing zijn
Vanaf -2 heb je L25, vanaf -1 heb je L27 en vanaf +1 heb je L59 richting Berchem en L12 richting Oost. Dit is de actuele situatie op vlak van lijnnummers.
Eimai
Berichten: 795
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: Netkaart Oost-Vlaanderen

Bericht door Eimai »

Steven schreef:De huidige situatie is zo dat tussen antwerpen centraal en Berchem volgende lijnnummers van toepassing zijn
Vanaf -2 heb je L25, vanaf -1 heb je L27 en vanaf +1 heb je L59 richting Berchem en L12 richting Oost. Dit is de actuele situatie op vlak van lijnnummers.
Kleine correctie: tussen Antwerpen-Centraal niveau +1 en vertakking Y.Berchem-West is het L.59/1 (en gaat in station Berchem via sporen 6 en 7.

L.59 gaat van vertakking Y.Berchem-Oost (waar die aantakt op L.27A) via sporen 2 en 3 en langs Y.Berchem-West en Antwerpen-Zuid verder tot Gent-Dampoort.
speakervoice
Berichten: 111
Lid geworden op: 20 sep 2011, 10:25

Re: Netkaart Oost-Vlaanderen

Bericht door speakervoice »

Eimai schreef:
Steven schreef:De huidige situatie is zo dat tussen antwerpen centraal en Berchem volgende lijnnummers van toepassing zijn
Vanaf -2 heb je L25, vanaf -1 heb je L27 en vanaf +1 heb je L59 richting Berchem en L12 richting Oost. Dit is de actuele situatie op vlak van lijnnummers.
Kleine correctie: tussen Antwerpen-Centraal niveau +1 en vertakking Y.Berchem-West is het L.59/1 (en gaat in station Berchem via sporen 6 en 7.

L.59 gaat van vertakking Y.Berchem-Oost (waar die aantakt op L.27A) via sporen 2 en 3 en langs Y.Berchem-West en Antwerpen-Zuid verder tot Gent-Dampoort.
Een beeld zegt meer dan 1.000 woorden :)
Afbeelding
Plaats reactie