Een nieuwe kanaaltunnel?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Een nieuwe kanaaltunnel?

Bericht door Patrick »

Ik zet het hier omdat er in het artikel sprake is van een tunnel voor gemotoriseerd verkeer :wink:
De capaciteit van de huidige tunnel wordt in 2016 herbekeken blijkbaar.
nighttrain
Berichten: 2547
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Een nieuwe kanaaltunnel?

Bericht door nighttrain »

Patrick schreef:Ik zet het hier omdat er in het artikel sprake is van een tunnel voor gemotoriseerd verkeer :wink:
De capaciteit van de huidige tunnel wordt in 2016 herbekeken blijkbaar.
Die plannen om een tweede kanaaltunnel zijn reeds in 2000 (verplicht volgens het huidige kontrakt) voorgesteld door Eurotunnel. Voor het failliet dus van eurotunnel 1. Er staat niet de ze de capaciteit v/d tunnel gaan herbekijken, die zal dezelfde zijn als op heden. Wel de capaciteit op de cross-channel (lange en korte route)
waar ga je op heden miljoenen continentalen vinden om de tweede te financieren; De eerste was al voor 90% gefinancierd door aandeelhouders van het vaste land en 8% door de eiland bewoners.
In een autotunnel ga je elke dag een geval "Nevele" (zoals vorige week meemaken. het aantal defekt wagens zal niet te tellen zijn.Ik denk niet dat u zich kunt inbeelden hoeveel autos/vrachtwagens techische problemen hebben !
Die autotunnel zou nog veel duurder zijn dan de huidige om de nodige veiligheidsinfrastruktuur erin te verwerken.
Maar dromenis niet verboden...
deadlock
Berichten: 579
Lid geworden op: 10 nov 2008, 21:11
Locatie: Zwolle, Nederland

Re: Een nieuwe kanaaltunnel?

Bericht door deadlock »

Er zijn zat ontzettend lange autotunnels waar dat allemaal wel goed gaat.
nighttrain
Berichten: 2547
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Een nieuwe kanaaltunnel?

Bericht door nighttrain »

deadlock schreef:Er zijn zat ontzettend lange autotunnels waar dat allemaal wel goed gaat.
bedankt voor uw expertise terzake, maar de langste autotunnel van 24km kan je niet vergelijken met 50Km dacht ik. of is dit een detail dat we even vergeten!

volgens mij, zijn er minder dan 10 auto tunnels in de wereld, die langer zijn dan 10Km, dus "zat" is ook relatief
Wat zijn uw ervaringen om door een tunnel van 5 km te rijden?
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: Een nieuwe kanaaltunnel?

Bericht door Retard »

nighttrain schreef:Wat zijn uw ervaringen om door een tunnel van 5 km te rijden?
Deadlock heeft geen rijbewijs: http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=3& ... js#p184096
Plaats reactie