SpookThalys spoorlijn 50A

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
BVG1988
Berichten: 570
Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
Locatie: Erembodegem Terjoden
Contacteer:

SpookThalys spoorlijn 50A

Bericht door BVG1988 »

Met de media-aandacht van de voorbije maanden werd er vaak gesproken over de 'zogezegde SpookThalys'. Het valt mij dat ze enkel spraken over de 9308 van Oostende naar Paris-Nord. Over de andere exemplaren is er niet gesproken. Dat vind ik nog merkwaardig, want ik neem aan de bezetting dan wellicht ongeveer hetzelfde is. Ik vind dat de media-aandacht dan misschien wat overdreven is met het feit dat ze enkel spreken over de 9308. Ik hoor (en zie) de Thalystreinen zoals de 9308 bijna dagelijks passeren en dat doet mij telkens denken nu dat er een spook passeert op ijzer. :lol:

Maar er zijn dan in het weekend andere Thalystreinen die rijden naar Oostende en die rijden meer over dag (niet 's morgens vroeg of 's avonds na 8 uur) zoals bijvoorbeeld de 9313 en 9376 op zaterdag en de 9376 en 9370 op zondag bijvoorbeeld. Op zondag rijdt de Thalys dan 2x heen weer naar Oostende i.p.v. 1x de andere dagen.

Op het communautaire aspect wil ik alvast niet spreken, ik weet dat ze vastgelegd zijn in de beheersovereenkomst. :D
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: SpookThalys spoorlijn 50A

Bericht door Retard »

De andere Thalyssen zitten toch voller. Die dat bijvoorbeeld de vrijdagavond naar Brugge en Oostende rijdt, zit nog zeer vol als hij in Brugge toekomt.
Wat wel grappig is, is dat het automatisch bandje om de thalys af te roepen maar tot dertig minuten vertraging reikt, en als de Thalys dan zeer veel retard heeft (bv. vijfenvijftig minuten), dat er nog steeds "een vertraging van dertig minuten" wordt afgeropen! :lol:
Plaats reactie