The Signal Page

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
TSP

The Signal Page

Bericht door TSP »

The Signal Page is een site gewijd aan seinstelsels, wereldwijd. De kern van TSP is een seinstelseldatabase met links naar seinstelsel gerelateerde sites van over de hele wereld. TSP is de grootste seinstelseldatabase op het web! Ook staan er verschillende foto's op TSP van het DB museum in Nurnberg (de seinenzaal) en foto's van buitenlandse seinen. Kijk op

http://www.thesignalpage.nl

voor alle informatie!

De site is compleet opnieuw opgebouwd en vernieuwd.

mvg,
Felix (webmaster TSP)
TSP

Bericht door TSP »

Alvast een vooruitblik op wat nog binnenkort komt:

- Foto's van Zweedse seinen
- Foto's van Deense seinen
- Sponsor pagina

UPDATED:
Seinstelsel database

Mvg,
Felix (TSP)
TSP

Bericht door TSP »

Na een maand van veel updates is TSP weer helemaal actueel. :D

In de TSP database zijn nieuwe links toegevoegd, o.a. naar het Slowaaks en Chileens seinstelsel.

TSP heeft sinds kort ook z'n eigen nieuwsbrief (The Signal Post) waarin men op de hoogte gehouden wordt gehouden van grote updates. Inschrijven is gratis.

Het forum is helemaal vernieuwd en weer online. Schrijf je in en praat mee over de onderwerpen die op The Signal Page aan bod komen, zoals literatuur, links, modelspoorseinen,....... Geef ook jouw mening!

Help mee om The Signal Page de grootste website op het gebied van seinstelselinformatie te maken!
Aanvullingen voor bijvoorbeeld de database en de literatuurpagina zijn altijd welkom! Verder hoor ik graag van mensen wat ze van de site vinden. Heb je complimenten, opmerkingen of tips? PM me maar of stuur even een mailtje! :D

Mvg,
Felix (Oprichter TSP) :)
Wover

Bericht door Wover »

Ik was juist aan't kijken, en ik kan nergens vinden hoe het seinstelsel van de premetro in Antwerpen werkt. Daar heb je geloof ik drie lampen (rood, oranje en groen) die in combinatie groen, groen-geel, geel en rood kunnen voorkomen. Bij groen-geel staat er dan ook nog een lichtcijfer 27 (snelheid?) en bij geel 13 geloof ik.
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Bericht door dekooiker »

Dat moet 16 zijn.
Het gaat dan om de maximale snelheid die gereden mag worden.
De gele borden langsheen de rails bevatten de plaatsgegevens.
Bovenaan de namen van de stations, te zeggen, de eerste letter, en daaronder de nummer van de sectie.
Bv. DO 15 is in de koker van Diamant naar Opera, sectie 15.
TSP

Bericht door TSP »

Mochten jullie een link naar een site weten waar deze informatie op staat, dan zou ik dat graag horen :) De site gaat dan de database in zodat iedereen er plezier van heeft!

F, TSP
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Ik heb de fundering van een pagina hierover al gemaakt, maar doordat ik onzeker was over enkele details, is hij nog niet gepubliceerd. Nu ik een bron en een vragende partij heb gevonden, zal deze pagina er zo snel mogelijk komen. Ik hou jullie op de hoogte!

BDJ
RV1428

Bericht door RV1428 »

Een idee wanneer het af zal zijn ? Ben erg benieuwd :wink: .
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

RV1428, als het project er ooit komt is het deels dankzij jou. Was het in feite al vergeten :oops: :oops:
Daar ik zelden nog maar in Antwerpen kom, wordt ik er dagelijks niet meer aan herinnerd.

Tegen het jaareinde wil ik het toch online hebben.

BDJ
RV1428

Bericht door RV1428 »

Bartjedj schreef:RV1428, als het project er ooit komt is het deels dankzij jou. Was het in feite al vergeten :oops: :oops:
Daar ik zelden nog maar in Antwerpen kom, wordt ik er dagelijks niet meer aan herinnerd.

Tegen het jaareinde wil ik het toch online hebben.

BDJ
Ik heb nog wat info over de seinen, als je wat nodig hebt... :wink:
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Laat maar komen.

PB.

BDJ
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Hier alvast een voorproefje.
Laat maar weten wat je ervan vindt.
Nog niet af!

http://www.kusttram.eu/b-signal/Tramapen/

Dat de seinen een wazige indruk hebben weet ik. Dit komt doordat de seinen achteraf verkleind zijn. Normaal wordt dit nog aangepast.

Greetz
BDJ
RV1428

Bericht door RV1428 »

Dat ziet er al goed uit ! Alleen is het geel +27 niet groen +27 en rood-geel +10, gewoon wat tips.... :)
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Heb vandaag nog wat voortgetypt.

Link blijft dezelfde als bovenaan.

BDJ
RV1428

Bericht door RV1428 »

Het wordt steeds beter en beter, met de stations is het inderdaad een slim systeem (geel-groen / 27 / 16 / stop) :D
Plaats reactie