terugbetaling SMS ticket

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
fets
Berichten: 182
Lid geworden op: 06 sep 2009, 10:19
Locatie: 1210

terugbetaling SMS ticket

Bericht door fets » 06 sep 2013, 00:08

Weet er iemand of het mogelijk is om compensatie wegens vertraging te krijgen bij een SMS ticket?

Ik kwam verleden zondag nl. met +60 op mijn eindbestemming door een gemiste aansluiting.

De online procedure verwacht dat je de gebruikte biljetten indient aan het loket... Dat kan ik natuurlijk niet..


Gebruikersavatar
Asterix
Berichten: 3711
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: terugbetaling SMS ticket

Bericht door Asterix » 07 sep 2013, 00:23

Kan je de sms niet via software overzetten op je pc en vervolgens afprinten?

rvdborgt
Berichten: 3024
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: terugbetaling SMS ticket

Bericht door rvdborgt » 07 sep 2013, 10:19

fets schreef:Weet er iemand of het mogelijk is om compensatie wegens vertraging te krijgen bij een SMS ticket?

Ik kwam verleden zondag nl. met +60 op mijn eindbestemming door een gemiste aansluiting.

De online procedure verwacht dat je de gebruikte biljetten indient aan het loket... Dat kan ik natuurlijk niet..
Je kunt het aan het SMS-ticket aan het loket laten zien. Eventueel een printje maken van de aankoopbevestiging die je via e-mail gekregen zou moeten hebben. Bij de opmerkingen op het online formulier zou ik vermelden dat het om een sms-biljet gaat.

Er staat bij de online formulier niet bij dat je het voor bepaalde tickets niet zou kunnen gebruiken, dus je kunt het wel degelijk gebruiken.

Groetjes,
Rian

fets
Berichten: 182
Lid geworden op: 06 sep 2009, 10:19
Locatie: 1210

Re: terugbetaling SMS ticket

Bericht door fets » 27 sep 2013, 18:33

rvdborgt schreef:Je kunt het aan het SMS-ticket aan het loket laten zien. Eventueel een printje maken van de aankoopbevestiging die je via e-mail gekregen zou moeten hebben. Bij de opmerkingen op het online formulier zou ik vermelden dat het om een sms-biljet gaat.
Ik heb op 15/09 mijn compensatie aanvraag ingediend (afdruk van het ingevulde formulier op de website, samen met print-out van het sms biljet, en een afdruk van de verbinding die ik wou nemen volgens de NMBS app). Ik moest hiervoor mijn eid in de lezer steken en kreeg hiervoor een mooi ontvangstbewijs.

Vandaag 27/09 een mooie verontschuldigingsbrief van de NMBS in de bus, samen met aankoopbonnen voor een totaal van 8,6 EUR ;-)

Ik vraag me alleen af wat er met dat online formulier gebeurt?

Frank
Berichten: 229
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:48

Re: terugbetaling SMS ticket

Bericht door Frank » 27 sep 2013, 22:13

fets schreef:Ik vraag me alleen af wat er met dat online formulier gebeurt?
Mijn inzien zou daar alles mee moeten gebeuren. Ik zie niet in wat je in het geval van een SMS-ticket nog meer zou moeten geven dan de info die ze al hebben via dat formulier en de historiek van jouw aangekochte tickets.

Alles wat meer is dan het formulier invullen met de details van het SMS-ticket en de vertraagde reis, klasseer ik onder ontmoediging om een compensatie te vragen.

Plaats reactie