Pagina 3 van 3

Re: Treinbegeleider trekt aan noodrem voor gevallen gsm

Geplaatst: 18 okt 2013, 19:01
door 260689
Om terug op het onderwerp te komen, Ik ben dat Klassiekje gaan halen met een T77.
Het ging inderdaad om een gevallen GSM van de Boordchef, Na het proberen herbewapenen van de noodrem kwamen de remmen niet los. Na 2u geprobeerd te hebben, hebben ze mij en de bestuurder rangering waar we bezig waren in de bundels te Kortrijk, opgevorderd voor dit stel in nood te gaan wegslepen. De remmen waren afgezonderd en we mochten niet rapper dan 20km/h terug rijden.

Re: Treinbegeleider trekt aan noodrem voor gevallen gsm

Geplaatst: 18 okt 2013, 19:08
door Retard
Was het een Bordeauxrood Klassiekske of een gemoderniseerd klassiekske?

Re: Treinbegeleider trekt aan noodrem voor gevallen gsm

Geplaatst: 18 okt 2013, 19:09
door 260689
Retard schreef:Was het een Bordeauxrood Klassiekske of een gemoderniseerd klassiekske?
gemoderniseerd

Re: Treinbegeleider trekt aan noodrem voor gevallen gsm

Geplaatst: 18 okt 2013, 19:37
door dentheo
260689 schreef: Na het proberen herbewapenen van de noodrem kwamen de remmen niet los. De remmen waren afgezonderd en we mochten niet rapper dan 20km/h terug rijden.
Dus jullie hebben ze wel los gekregen ? Of begrijp ik het verkeerd, toch heel de trein niet op rolschaatsen ?

Re: Treinbegeleider trekt aan noodrem voor gevallen gsm

Geplaatst: 18 okt 2013, 19:47
door 260689
dentheo schreef:
260689 schreef: Na het proberen herbewapenen van de noodrem kwamen de remmen niet los. De remmen waren afgezonderd en we mochten niet rapper dan 20km/h terug rijden.
Dus jullie hebben ze wel los gekregen ? Of begrijp ik het verkeerd, toch heel de trein niet op rolschaatsen ?
Als men de lucht van de remmen (5bar) laat zijn de remmen los. Dit wil niet zeggen dat je nog verder kan rijden. Het stel is dus gesleept (lees: los) en de remmen zijn buiten dienst gezet door de lucht eraf te laten. Daardoor dat we Max 20km/h mochten rijden.

Re: Treinbegeleider trekt aan noodrem voor gevallen gsm

Geplaatst: 21 okt 2013, 01:49
door Asterix
Is het dan enkel bij gesleept materiaal dat de remmen net remmen wanneer de luchtdruk wegvalt?

Re: Treinbegeleider trekt aan noodrem voor gevallen gsm

Geplaatst: 21 okt 2013, 03:03
door 260689
Jeroen schreef:Is het dan enkel bij gesleept materiaal dat de remmen net remmen wanneer de luchtdruk wegvalt?
Bij elk materiaal kan je de remmen afzonderen.

Re: Treinbegeleider trekt aan noodrem voor gevallen gsm

Geplaatst: 21 okt 2013, 08:48
door Steven
Elk voertuig heeft zijn eigen afzonderinskraan/kranen. Afhankelijk van het type voertuig kan je de rem voor het volledige voertuig of voor de helft (per draaistel) afzonderen. Bij het afzonderen van remmen zijn er logisch gezien altijd beperkingen in functie van de snelheid. Hoe meer remmen er zijn afgezonderd hoe trager je moet rijden.

Re: Treinbegeleider trekt aan noodrem voor gevallen gsm

Geplaatst: 21 okt 2013, 14:43
door 260689
Dank u Steven voor de verduidelijking.

Re: Treinbegeleider trekt aan noodrem voor gevallen gsm

Geplaatst: 21 okt 2013, 15:11
door dentheo
Steven schreef:Elk voertuig heeft zijn eigen afzonderinskraan/kranen. Afhankelijk van het type voertuig kan je de rem voor het volledige voertuig of voor de helft (per draaistel) afzonderen. Bij het afzonderen van remmen zijn er logisch gezien altijd beperkingen in functie van de snelheid. Hoe meer remmen er zijn afgezonderd hoe trager je moet rijden.
Hoe zit dat bij zo'n klassiekje ? Per draaistel of per rijtuig ?

Re: Treinbegeleider trekt aan noodrem voor gevallen gsm

Geplaatst: 28 nov 2013, 16:35
door Mechanik
per rijtuig ....