Met startkabels auto sein op rood zetten

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Met startkabels auto sein op rood zetten

Bericht door dentheo »

nahoj schreef:Op L.2 zitten zeker nog spoorstroomkringen. Of het op de hele lijn is, kan ik niet met zekerheid zeggen, maar dat de minimale aslast van losse locomotieven een rol speelt bij de toelatingsvoorwaarden, omwille van het elektrisch contact wiel-spoor, is hiervoor mijns inziens toch afdoende bewijs.

Hebben assentellers ook geen minimale aslast nodig om "goed" te werken ? Of ligt die stukken lager ?
Theo
Groeten vanop de Heide
twist297
Berichten: 54
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:59

Re: Met startkabels auto sein op rood zetten

Bericht door twist297 »

Eimai schreef:
4303 schreef:op L36 + L36N is het zelfs verboden om een kortsluitkabel te plaatsen. Reden: Het werkt er niet, omdat men er met assentellers werkt. En daar heeft een kortsluitkabel geen invloed op.
Zou me straf lijken dat daar geen stroomkringen gebruikt worden, maar goed, 'k heb er nooit echt op gelet. Maar bij mijn weten heeft het er gewoon mee te maken dat je niet op een spoor mag komen waar de snelheid groter is dan 160 km/u (L.36N is 200 km/u). Om er een kortsluitkabel te leggen zouden we eerst moeten vragen dat de treinen tegengehouden worden, dan is het ook niet meer nodig om die kabel te leggen...
Op L36 + L36N liggen wel degelijk spoorstroomkringen, ik denk dat enkel het rooster van het station Brussel-Nationaal-Luchthaven is uitgerust met assentellers (maar dit is dan L36C). Het heeft idd met de snelheid te maken.
twist297
Berichten: 54
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:59

Re: Met startkabels auto sein op rood zetten

Bericht door twist297 »

dentheo schreef:
nahoj schreef:Op L.2 zitten zeker nog spoorstroomkringen. Of het op de hele lijn is, kan ik niet met zekerheid zeggen, maar dat de minimale aslast van losse locomotieven een rol speelt bij de toelatingsvoorwaarden, omwille van het elektrisch contact wiel-spoor, is hiervoor mijns inziens toch afdoende bewijs.

Hebben assentellers ook geen minimale aslast nodig om "goed" te werken ? Of ligt die stukken lager ?
Heel simpel gezegd : assentellers detecteren via spoelen het metaal van de wielen, geen minimale aslast dus.
Plaats reactie