Werken tussen Diksmuide en De Panne

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
pietje

Re: Werken tussen Diksmuide en De Panne

Bericht door pietje »

Retard schreef:
Steve schreef:Normaal is het één 18. Dat ze er nu aan beide kanten een hangen, voor een P-treintje dat er een uur over doet, vind ik er toch nogal over. Peperdure en nieuwe locs voor zo'n beperkt gebruik, terwijl elders veel langere treinen door een 21 gesleept worden... en vaak dan nog eens op lijnen met veel meer verkeer en storingsgevoeligheid, waar het extra vermogen van die 18 welkom zou zijn om vertraging in te halen.
Wel, op de IC A is het (met uitzondering van E522 en E527) uniquemant HLE 18, en dat is de minst stipte verbinding. Ook de IC E, voornamelijk HLE18, scoort slecht in de statestieken.
Je pikt er nu ook juist de 2 langste verbindingen van het land uit, misschien dat de vertragingen eerder daar aan gerelateerd zijn, dan aan de betrouwbaarheid van de HLE 18
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Werken tussen Diksmuide en De Panne

Bericht door Steven »

Inderdaad, bij de IC A ligt de fout niet bij de loc, wel bij de drukte op die trein, de soms korte stops en verschillende andere factoren. De NZV is daarin ook een grote boosdoener. Deze trein zou zowel in Brussel Noord als Brussel Zuid een stilstand van 3 minuten moeten krijgen ipv de huidige 2. Zodat deze gevoelige plaatsen al wat zijn aangepakt.
franksken

Re: Werken tussen Diksmuide en De Panne

Bericht door franksken »

Steven schreef:Inderdaad, bij de IC A ligt de fout niet bij de loc, wel bij de drukte op die trein, de soms korte stops en verschillende andere factoren. De NZV is daarin ook een grote boosdoener. Deze trein zou zowel in Brussel Noord als Brussel Zuid een stilstand van 3 minuten moeten krijgen ipv de huidige 2. Zodat deze gevoelige plaatsen al wat zijn aangepakt.
Diene minuut ga nie veel uitmaken,denk ik .Al die draken van verbindingen moeten eruit.Simpel.
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Werken tussen Diksmuide en De Panne

Bericht door groentje »

Waarom is dit een draak van een verbinding, Franksken? Omdat de NMBS er niet in slaagt een lange verbinding correct uit te baten? Wat dan met Duitsland, waar je soms een hele dag op dezelfde trein zit, of in Frankrijk, waar sommige Intercités toch ook nog altijd meerdere uren blijven doorrijden?
Verbindingen knippen heeft maar een oppervlakkige verbetering van de vertragingscijfers tot gevolg, als je daardoor een extra aansluiting moet halen, en je mist die, ben je nog langer onderweg dan nu.
ferry
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 mei 2008, 21:50

Re: Werken tussen Diksmuide en De Panne

Bericht door ferry »

Merijn schreef:Sommigen onder jullie weten het waarschnijlijk al: er zal in de week geen enkele trein tot De Panne rijden, en dit wegens werkzaamheden. Alle treinen hebben nu als begin- en eindpunt Diksmuide. Echter heb ik een aantal vragen:

- Hoe zit het met de 2 P-treinen? Waar laten ze deze dan staan, want er zijn ten slotte maar 2 sporen in Diksmuide?

- Wordt voor de P-treinen nu ook M4-rijtuigen gebruikt of gebruikt men ander materieel (wat makkelijker is om te keren)

- Weet iemand welk depot van De Lijn de busdiensten tussen De Panne en Diksmuide verzekerd?

Alvast bedankt!

Merijn
Hoi

Alvast Mandel Cars met DRIE bussen!
Laatst gewijzigd door ferry op 09 okt 2013, 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Bumumy

Re: Werken tussen Diksmuide en De Panne

Bericht door Bumumy »

8995 rijdt met 2 t18 eenvoudigweg omdat er in diksmuide geen mogelijkheid is tot rzageringen in deze situatie. Wat ik me.afvraag is of de.nmbs meer dan 1 bus voorziet in de spits van Diksmuide naar De Panne
ferry
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 mei 2008, 21:50

Re: Werken tussen Diksmuide en De Panne

Bericht door ferry »

Hoi
Naar verluidt 16:56 en 17:56 vanuit Diksmuide met telkens twee bussen. 's Morgens zouden er ook twee vertrekken vanuit De Panne dubbel gevoerd worden(ik gok op 06:16 en 07:16)
zemag

Re: Werken tussen Diksmuide en De Panne

Bericht door zemag »

daar ik zo'n drie maanden op een werf vlak naar die lijn zitten werken heb, heb ik wel het een en ander zien passeren.
's morgens waren het meestal Desiro (denk toch dat die zo noemen, ben niet zo goed thuis in NMBS materiaal) treinstellen, rond de middag kwamen er twee of drie maal een dubbeldekstrein voorbij (zie foto), en die trein met M4 rijtuigen ingesloten door twee locs is al langer dagelijkse kost, heb die al dikwijls door Zarren zien rijden, na 17.00 uur
1.jpg
2.jpg
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Werken tussen Diksmuide en De Panne

Bericht door Steve »

Desiro's zullen daar slechts zelden passeren... ik vermoed dat je verwart met de MS96, die de grote rubberen ring rond hun stuurpost als belangrijkste kenmerk hebben. Zij doen zo'n 80% van alle ritten op de IR-verbinding tussen De Panne en Antwerpen-Centraal.

Daarnaast heb je inderdaad de M6-dubbeldekkers, die de overige 20% doen. Stammen van 5 stuks tijdens de week: 's morgens twee heen richting Antwerpen, 's avonds twee terug, en een van de beide stammen doet overdag een rit heen en terug. Tijdens het weekend rijdt één zo'n stam met 5 rijtuigen, daarnaast ook eentje met maar liefst 8 stuks, en de rest met de bovengenoemde MS96.

Die M4-rijtuigen doen de beide P-treinen van en naar Gent ('s morgens twee heen, 's avonds twee terug). Normaal slechts één enkele loc, maar tijdens de werkzaamheden met twee, omdat de loc bij het overnachten in Diksmuide niet zomaar van kant gewisseld kon worden.

Verder zul je heel af en toe een MS80 tegenkomen (de zogenaamde "Break"). Vroeger deden die de meeste ritten op de IR-verbinding, maar tegenwoordig is er volgens mij enkel nog de studententrein naar De Panne op vrijdagavond (rit die volgens mij daarna leeg terugkeert naar Gent). Op de IR zelf bij mijn weten niets meer met MS80.

Verder brengen vooral de toeristentreinen (ICT) in de zomer nog enige afwisseling, al is er tegenwoordig bijna enkel nog die vanuit Charleroi die al een jaar of twee met Desiro-stellen gereden wordt. Vroeger door MS96, klassieke motorstellen en zelfs MS75 (de zogenaamde varkensneuzen).

In een verder verleden had je ook een ICT vanuit Essen en Antwerpen die door MS86 gedaan werd (de zogenaamde Duikbrillen), of die vanuit Aarlen/Luxemburg met MS96 (toen nog heel zeldzaam op deze lijn).

Ander materieel is er in het recente verleden slechts een of een paar keer geweest voor charters en andere speciale ritten. Maar al bij al dus nog vrij veel variatie voor een dergelijke spoorlijn...
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Werken tussen Diksmuide en De Panne

Bericht door Kristofke »

Met een duikbril naar de Kust vanuit Antwerpen? Pfff, nog niet als ze er geld bijgeven.
Gesloten