Soorten goederenwagons L59

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
LS Models
Berichten: 52
Lid geworden op: 30 sep 2013, 14:07

Soorten goederenwagons L59

Bericht door LS Models »

Goedemiddag, Ik ben een jonge modelbouwer die momenteel station Sint-Niklaas aan het nabouwen is in H0. Om een realistisch beeld uit te beelden zou ik graag willen weten welke type goederen-container-tankwagons op L59 rijden.
Alle info is hierbij nuttig.
speakervoice
Berichten: 111
Lid geworden op: 20 sep 2011, 10:25

Re: Soorten goederenwagons L59

Bericht door speakervoice »

LS Models schreef:Goedemiddag, Ik ben een jonge modelbouwer die momenteel station Sint-Niklaas aan het nabouwen is in H0. Om een realistisch beeld uit te beelden zou ik graag willen weten welke type goederen-container-tankwagons op L59 rijden.
Alle info is hierbij nuttig.
Via ArtWeb kan je enkel de wagonnummer vinden van een wagon in een goederentrein, maar daar stopt het ook. Historiek levert dus niets op... Misschien dat foto's je verder kunnen helpen?
am62
Berichten: 840
Lid geworden op: 20 mei 2006, 20:40

Re: Soorten goederenwagons L59

Bericht door am62 »

Kijk eens op http://www.bfoto.be Die mensen hebben knappe foto's ook vanop L59 !
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: Soorten goederenwagons L59

Bericht door dekooiker »

...om in te pikken wat speakervoice schrijft: met de wagonnummer kan je het type achterhalen.
Wat er op lijn 59 veel rijdt is het type S met alle mogelijke combinaties met g.
Dus Sgnss, Sgs enz.
Meer, en goede info op datzelfde bfoto.
De trein.
Alleen voor durvers.
speakervoice
Berichten: 111
Lid geworden op: 20 sep 2011, 10:25

Re: Soorten goederenwagons L59

Bericht door speakervoice »

dekooiker schreef:...om in te pikken wat speakervoice schrijft: met de wagonnummer kan je het type achterhalen.
Waarschijnlijk wel :) Maar hoe? :D
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: Soorten goederenwagons L59

Bericht door dekooiker »

Op onder andere bfoto kan u onder 'documenten' bij UIC-codes nagaan hoe de nummers samengesteld zijn.
Het type wagon is in die nummering verwerkt ;-)
De trein.
Alleen voor durvers.
LS Models
Berichten: 52
Lid geworden op: 30 sep 2013, 14:07

Re: Soorten goederenwagons L59

Bericht door LS Models »

Al bedankt voor de nuttige info.
Plaats reactie