Bruggen Antwerpen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
dentheo
Berichten: 8173
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Bruggen Antwerpen

Bericht door dentheo »

Ik zit even mee te kijken op http://www.gva.be/regio-antwerpen-stad/ ... tream.aspx

De nieuwe bruggen komen precies verder van de HSL brug dan de oude bruggen ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Bruggen Antwerpen

Bericht door Shrek »

dentheo schreef:Ik zit even mee te kijken op http://www.gva.be/regio-antwerpen-stad/ ... tream.aspx

De nieuwe bruggen komen precies verder van de HSL brug dan de oude bruggen ?
Maar een heel klein beetje, de nieuwe bruggen komen op nagenoeg dezelfde plek als de oude. Nu is de meest oostelijke brug gebouwd. De laatste brug komt tussen deze en de HSL-brug, op de plek waar nu nog de oude brug staat.
dentheo
Berichten: 8173
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Bruggen Antwerpen

Bericht door dentheo »

Uit het fotoalbum dat op diezelfde pagina hangt kreeg ik de indruk dat beide nieuwe bruggen nu geplaatst worden . Misschien verkeerd begrepen.
Theo
Groeten vanop de Heide
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: Bruggen Antwerpen

Bericht door Bordensteker »

dentheo schreef:De nieuwe bruggen komen precies verder van de HSL brug dan de oude bruggen ?
Ja, en dat is mogelijk omdat de meest westelijke van de twee nieuwe bruggen uiteindelijk komt te liggen min of meer waar de oostelijke en reeds weggehaalde oude brug ongeveer lag. De landhoofden voor beide nieuwe kanaalbruggen zijn inderdaad tegelijk gebouwd, juist te oosten van de nog aanwezige oude brug. Ik heb dat als ik er met treinen langskwam onder mijn ogen geleidelijk aan zien gebeuren, maar ik had er nog niet bij stilgestaan dat er door deze werkwijze straks echt een gat overblijft waar nu nog de laatste oude brug ligt. Overigens liggen de spoorlijnen straks veel beter in het verlengde van de sporen zoals die tussen de perrons van Luchtbal liggen. Op Google Earth (of Maps) kun je ook zien dat de middenperrons van Luchtbal ook niet dezelfde breedte hebben: dat tussen L 27A en L 12 is smaller dan dat tussen de L 12 en de op de HSL aansluitende sporen.
Of ze nu meteen door kunnen gaan met de laatste nieuwe brug is mij ook niet duidelijk.

Bij de iets verder naar het zuiden gelegen bruggen over de IJzerlaan gaat het anders. Daar is intussen de eerste nieuwe brug gebouwd op vrijwel exact de plaats van de al verwijderde oostelijke van de twee oude bruggen, en daarna zal de ene nog overgebleven oude brug ter plekke gedemonteerd moeten worden zodat dáár de laatste nieuwe brug in de vrijgemaakte ruimte opgebouwd kan worden.
dentheo
Berichten: 8173
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Bruggen Antwerpen

Bericht door dentheo »

Nu is het beter te zien, de webcam staat op de aanbrug van lijn 27 en de brug rijdt daar nu naartoe.
Ze reed eerst richting lijn 12, maar dat kwam waarschijnlijk omdat men recht over het kanaal moest rijden.
Theo
Groeten vanop de Heide
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: Bruggen Antwerpen

Bericht door Bordensteker »

Ter informatie: de nieuwe brug voor de L 27A is aangekomen, en de livestream beelden zijn zojuist beëindigd.
Plaats reactie