Verwarrende situatie Mechelen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
speakervoice
Berichten: 111
Lid geworden op: 20 sep 2011, 10:25

Re: Verwarrende situatie Mechelen

Bericht door speakervoice »

Glodenox schreef:Zo verwarrend zou de situatie dan toch niet mogen zijn? Ok, we zijn het in België niet echt gewoon, maar de aankondigingen waren volgens mij dan wel duidelijk genoeg.
Ja en nee :)
Feit is dat in stations zoals bijvoorbeeld Leuven en Antwerpen-Centraal ook gebruik wordt van verschillende zones, maar dat er ook meerdere aankondigingsborden op het perron staan terwijl in Mechelen er maar één aankondigingsbord op het perron is.
wva
Berichten: 313
Lid geworden op: 09 mar 2008, 21:45

Re: Verwarrende situatie Mechelen

Bericht door wva »

speakervoice schreef:
Glodenox schreef:Zo verwarrend zou de situatie dan toch niet mogen zijn? Ok, we zijn het in België niet echt gewoon, maar de aankondigingen waren volgens mij dan wel duidelijk genoeg.
Ja en nee :)
Feit is dat in stations zoals bijvoorbeeld Leuven en Antwerpen-Centraal ook gebruik wordt van verschillende zones, maar dat er ook meerdere aankondigingsborden op het perron staan terwijl in Mechelen er maar één aankondigingsbord op het perron is.
Voor mij was het ook allemaal duidelijk.... ik ken dan ook goed het verschil tussen een L, IR en IC trein... maar voor een "zondagsrijder" die maar af en toe een trein neemt en plots drie treinen ziet staan die allemaal naar Brussel rijden, kan ik me voorstellen dat het allemaal verwarrend is. :-)
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Verwarrende situatie Mechelen

Bericht door dentheo »

speakervoice schreef:[
Feit is dat in stations zoals bijvoorbeeld Leuven en Antwerpen-Centraal ook gebruik wordt van verschillende zones, maar dat er ook meerdere aankondigingsborden op het perron staan .

Perron is niet altijd genoeg., je wil via de roltrap naar beneden in Antwerpen (21-24)... naast de roltrap EEN scherm per perron.
Beneden aan de roltrap nog niets ....dan ga je de donkere kelder in naar achteren en ja daar staat iets anders op het bord...hoera gevonden.
ZO prachtig is dat ook niet opgelost.
Theo
Groeten vanop de Heide
Plaats reactie