Ombudsman Duitse spoorwegen?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Terminus
Berichten: 1126
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Ombudsman Duitse spoorwegen?

Bericht door Terminus »

Hallo iedereen,
Ik heb een conflictje met Deutsche Bahn en hun standaardantwoorden kosten me telkens een (relatief) dure postzegel. Weet er iemand of er een onafhankelijke ombudsman is voor problemen met DB?

groetjes
Terminus
FLV-FGSP
Berichten: 1885
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Ombudsman Duitse spoorwegen?

Bericht door FLV-FGSP »

Probeer het eens via de Schlichtungsstelle für den öffentlichen Personenverkehr, https://soep-online.de/.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Ombudsman Duitse spoorwegen?

Bericht door kika »

Voor zover ik weet is/was er enkel een ombudsman voor slachtoffers en familieleden van spoorslachtoffers (dus niet voor vertragingen ofzo). De laatste was Udo Steiner. FLV-FGSP zijn tip ga je waarschijnlijk het verste mee geraken. Succes.
rvdborgt
Berichten: 4325
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Ombudsman Duitse spoorwegen?

Bericht door rvdborgt »

Als het conflict samenhangt met de reizigersrechten op basis van EU-Verordening 1371/2007, dan kun je ook bij de toezichthouder op die verordening trecht. In Duitsland is dat het Eisenbahnbundesamt: http://www.eba.bund.de/DE/Fahrgastrecht ... _node.html

Groetjes,
Rian
Terminus
Berichten: 1126
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: Ombudsman Duitse spoorwegen?

Bericht door Terminus »

Alvast bedankt voor de info!

Samengevat gaat het om het feit dat we voor een bepaalde nachttrein geen tickets konden kopen door een fout bij DB en we verplicht waren een andere en duurdere trein te nemen. Het enige wat we tot nu toe van DB kregen waren standaardantwoorden over beperkte beschikbaarheid van Sparpreisenen en dat het aankopen van tickets op eigen verantwoordelijkheid is.
Plaats reactie