Pagina 1 van 1

Ombudsman Duitse spoorwegen?

Geplaatst: 11 okt 2013, 12:51
door Terminus
Hallo iedereen,
Ik heb een conflictje met Deutsche Bahn en hun standaardantwoorden kosten me telkens een (relatief) dure postzegel. Weet er iemand of er een onafhankelijke ombudsman is voor problemen met DB?

groetjes
Terminus

Re: Ombudsman Duitse spoorwegen?

Geplaatst: 11 okt 2013, 14:38
door FLV-FGSP
Probeer het eens via de Schlichtungsstelle für den öffentlichen Personenverkehr, https://soep-online.de/.

Re: Ombudsman Duitse spoorwegen?

Geplaatst: 11 okt 2013, 15:06
door kika
Voor zover ik weet is/was er enkel een ombudsman voor slachtoffers en familieleden van spoorslachtoffers (dus niet voor vertragingen ofzo). De laatste was Udo Steiner. FLV-FGSP zijn tip ga je waarschijnlijk het verste mee geraken. Succes.

Re: Ombudsman Duitse spoorwegen?

Geplaatst: 11 okt 2013, 20:11
door rvdborgt
Als het conflict samenhangt met de reizigersrechten op basis van EU-Verordening 1371/2007, dan kun je ook bij de toezichthouder op die verordening trecht. In Duitsland is dat het Eisenbahnbundesamt: http://www.eba.bund.de/DE/Fahrgastrecht ... _node.html

Groetjes,
Rian

Re: Ombudsman Duitse spoorwegen?

Geplaatst: 11 okt 2013, 20:20
door Terminus
Alvast bedankt voor de info!

Samengevat gaat het om het feit dat we voor een bepaalde nachttrein geen tickets konden kopen door een fout bij DB en we verplicht waren een andere en duurdere trein te nemen. Het enige wat we tot nu toe van DB kregen waren standaardantwoorden over beperkte beschikbaarheid van Sparpreisenen en dat het aankopen van tickets op eigen verantwoordelijkheid is.