Lijn 122 (Gent - Geraardsbergen)
Lijn 122 (Gent - Geraardsbergen)
Wat staat de reiziger op lijn 122 nog te wachten? Recentelijk werd de snelheid verlaagd van 90 km/h naar 70 km/h. Dit vanwege de slechte staat van de dwarsliggers.
Elders lees ik dat de lijn in de toekomst deels op enkelspoor zou gebracht worden. Iets wat Guido De Padt ook niet is ontgaan.
Roddels of waarheid? Wat is er van aan?
Elders lees ik dat de lijn in de toekomst deels op enkelspoor zou gebracht worden. Iets wat Guido De Padt ook niet is ontgaan.
Roddels of waarheid? Wat is er van aan?
Re: Lijn 122 (Gent - Geraardsbergen)
Als er iemand is die zeker op je vraag kan antwoorden zal het wel am62 zijn.
Re: Lijn 122 (Gent - Geraardsbergen)
Op het spoor B, werden onlangs de perronsporen van Landskouter, Scheldewindeke en Balegem Zuid volledig vernieuwd.
Nog dit jaar zouden de slechtste stukken van spoor B vernieuwd worden (met spoorkraan), om dan rond 2016 de resterende stukken te vernieuwen met de vernieuwingstrein.
Nog dit jaar zouden de slechtste stukken van spoor B vernieuwd worden (met spoorkraan), om dan rond 2016 de resterende stukken te vernieuwen met de vernieuwingstrein.
Re: Lijn 122 (Gent - Geraardsbergen)
Ze zouden beter die lijn electrificeren, want nu rijden er dieseltreintjes.
Re: Lijn 122 (Gent - Geraardsbergen)
Laat ons a.u.b. in dit landje toch enkele spoorlijnen behouden zonder lelijke bovenleiding...apestaart schreef:Ze zouden beter die lijn electrificeren, want nu rijden er dieseltreintjes.
De spoorwegfotografen zullen er dankbaar voor zijn.
Re: Lijn 122 (Gent - Geraardsbergen)
Als 't toch maar is om er MW41 te laten rijden, mogen ze de wasdraad er voor mij gerust hangen...Paul schreef:Laat ons a.u.b. in dit landje toch enkele spoorlijnen behouden zonder lelijke bovenleiding...apestaart schreef:Ze zouden beter die lijn electrificeren, want nu rijden er dieseltreintjes.
De spoorwegfotografen zullen er dankbaar voor zijn.
-
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:09
- Locatie: Aalter
Re: Lijn 122 (Gent - Geraardsbergen)
Als er eens deftig dieselmaterieel zouden laten rijden ben ik volledig akkoord. Maar wat er nu rondrijd mogen ze snel den draad er hangen...
Re: Lijn 122 (Gent - Geraardsbergen)
Niet echt, Paul. Er is niks zo vervelend als de hele dag datzelfde typetje motorwagens te fotograferen, hoe mooi de omgeving daar ook moge zijn. Mocht er nog enige variatie zijn in het dieselmaterieel, dan zou ik je volmondig bijtreden.Paul schreef:Laat ons a.u.b. in dit landje toch enkele spoorlijnen behouden zonder lelijke bovenleiding...apestaart schreef:Ze zouden beter die lijn electrificeren, want nu rijden er dieseltreintjes.
De spoorwegfotografen zullen er dankbaar voor zijn.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Lijn 122 (Gent - Geraardsbergen)
Laat ons hopen dat het weer de goede (spoor)weg uitgaat met L122. Bedankt voor de info, Poyaud !poyaud schreef:Op het spoor B, werden onlangs de perronsporen van Landskouter, Scheldewindeke en Balegem Zuid volledig vernieuwd.
Nog dit jaar zouden de slechtste stukken van spoor B vernieuwd worden (met spoorkraan), om dan rond 2016 de resterende stukken te vernieuwen met de vernieuwingstrein.
Laatst gewijzigd door am62 op 21 okt 2013, 19:39, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Lijn 122 (Gent - Geraardsbergen)
Er is gelukkig soms nog wat variatie met een echte diesel (werktrein) vanuit Wallonië of Merelbeke.overweg13 schreef:Niet echt, Paul. Er is niks zo vervelend als de hele dag datzelfde typetje motorwagens te fotograferen, hoe mooi de omgeving daar ook moge zijn. Mocht er nog enige variatie zijn in het dieselmaterieel, dan zou ik je volmondig bijtreden.
Re: Lijn 122 (Gent - Geraardsbergen)
Juist, en daar heb ik al prachtige voorbeelden van gezien...am62 schreef:Er is gelukkig soms nog wat variatie met een echte diesel (werktrein) vanuit Wallonië of Merelbeke.overweg13 schreef:Niet echt, Paul. Er is niks zo vervelend als de hele dag datzelfde typetje motorwagens te fotograferen, hoe mooi de omgeving daar ook moge zijn. Mocht er nog enige variatie zijn in het dieselmaterieel, dan zou ik je volmondig bijtreden.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Lijn 122 (Gent - Geraardsbergen)
Dat snap ik wel, Vic. Maar het zou toch mooi zijn als er een paar niet-geëlektrificeerde lijnen overblijven om er historische of museumritten met stoom- en dieseltreinen over te laten rijden, niet?overweg13 schreef:Niet echt, Paul. Er is niks zo vervelend als de hele dag datzelfde typetje motorwagens te fotograferen, hoe mooi de omgeving daar ook moge zijn. Mocht er nog enige variatie zijn in het dieselmaterieel, dan zou ik je volmondig bijtreden.Paul schreef:Laat ons a.u.b. in dit landje toch enkele spoorlijnen behouden zonder lelijke bovenleiding...apestaart schreef:Ze zouden beter die lijn electrificeren, want nu rijden er dieseltreintjes.
De spoorwegfotografen zullen er dankbaar voor zijn.
Re: Lijn 122 (Gent - Geraardsbergen)
Vroeger had je daar nog wat secundaire lijntjes (vaak alleen goederen) voor, maar die zijn de voorbije decennia allemaal verdwenen. Hoe prettig was het om toen met GTF over die tot de draad versleten sporen te dokkeren, vaak in een motorwagen die 's anderendaags alweer een gewone dienst mocht rijden.Paul schreef: Dat snap ik wel, Vic. Maar het zou toch mooi zijn als er een paar niet-geëlektrificeerde lijnen overblijven om er historische of museumritten met stoom- en dieseltreinen over te laten rijden, niet?
En uiteraard mag de NMBS voor mijn part met echt dieselmaterieel op de proppen komen (ik bedoel diesels die ook geschikt zijn om rijtuigen te slepen), maar dat zie ik eerlijk gezegd niet meer gebeuren. Maar een wat minder fragiel ogende mw zou toch wel mogen. Of men daarom dieseleilandjes moet behouden is een andere vraag...
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Lijn 122 (Gent - Geraardsbergen)
Absoluut groot gelijk, Eeklo-Maldegem, Ciney-Yvoir, Mariembourg-Treignes zijn daarom voorzien om draadloos te blijven.Paul schreef:Dat snap ik wel, Vic. Maar het zou toch mooi zijn als er een paar niet-geëlektrificeerde lijnen overblijven om er historische of museumritten met stoom- en dieseltreinen over te laten rijden, niet?
- Dieselfreak
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Re: Lijn 122 (Gent - Geraardsbergen)
Ben het eens met Paul. Ik hoop dat er toch énkele draadloze lijnen mogen blijven. En het is niet alleen maar om MW41 te fotograferen. Een spoorlijn zonder draad is gewoon veel charmanter, komt veel beter tot recht in een mooi landschap. Trouwens, op die lijn geldt toch een maximumsnelheid van 90 km/u, waarom dan draad hangen? Je zal er geen seconde sneller door op je bestemming raken. Dat ze in de kempen draad hangen, kan ik nog begrijpen, maar waarom zou een nevenlijn van nog geen 30 km per sé draad moeten krijgen?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.