Lijn 122 (Gent - Geraardsbergen)

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
AGE-411
Berichten: 70
Lid geworden op: 30 dec 2010, 00:32

Lijn 122 (Gent - Geraardsbergen)

Bericht door AGE-411 »

Wat staat de reiziger op lijn 122 nog te wachten? Recentelijk werd de snelheid verlaagd van 90 km/h naar 70 km/h. Dit vanwege de slechte staat van de dwarsliggers.
Elders lees ik dat de lijn in de toekomst deels op enkelspoor zou gebracht worden. Iets wat Guido De Padt ook niet is ontgaan.

Roddels of waarheid? Wat is er van aan?
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Lijn 122 (Gent - Geraardsbergen)

Bericht door Stijn91 »

Als er iemand is die zeker op je vraag kan antwoorden zal het wel am62 zijn.
poyaud
Berichten: 528
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:43
Locatie: Aalst

Re: Lijn 122 (Gent - Geraardsbergen)

Bericht door poyaud »

Op het spoor B, werden onlangs de perronsporen van Landskouter, Scheldewindeke en Balegem Zuid volledig vernieuwd.
Nog dit jaar zouden de slechtste stukken van spoor B vernieuwd worden (met spoorkraan), om dan rond 2016 de resterende stukken te vernieuwen met de vernieuwingstrein.
Afbeelding
apestaart
Berichten: 309
Lid geworden op: 04 aug 2009, 08:35
Locatie: Oostende

Re: Lijn 122 (Gent - Geraardsbergen)

Bericht door apestaart »

Ze zouden beter die lijn electrificeren, want nu rijden er dieseltreintjes. :x
Paul
Berichten: 1288
Lid geworden op: 09 feb 2008, 22:57
Locatie: FNU
Contacteer:

Re: Lijn 122 (Gent - Geraardsbergen)

Bericht door Paul »

apestaart schreef:Ze zouden beter die lijn electrificeren, want nu rijden er dieseltreintjes. :x
Laat ons a.u.b. in dit landje toch enkele spoorlijnen behouden zonder lelijke bovenleiding...
De spoorwegfotografen zullen er dankbaar voor zijn.
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5316
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Lijn 122 (Gent - Geraardsbergen)

Bericht door Steve »

Paul schreef:
apestaart schreef:Ze zouden beter die lijn electrificeren, want nu rijden er dieseltreintjes. :x
Laat ons a.u.b. in dit landje toch enkele spoorlijnen behouden zonder lelijke bovenleiding...
De spoorwegfotografen zullen er dankbaar voor zijn.
Als 't toch maar is om er MW41 te laten rijden, mogen ze de wasdraad er voor mij gerust hangen... :!:
Treinen9880
Berichten: 584
Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:09
Locatie: Aalter

Re: Lijn 122 (Gent - Geraardsbergen)

Bericht door Treinen9880 »

Als er eens deftig dieselmaterieel zouden laten rijden ben ik volledig akkoord. Maar wat er nu rondrijd mogen ze snel den draad er hangen...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5267
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Lijn 122 (Gent - Geraardsbergen)

Bericht door overweg13 »

Paul schreef:
apestaart schreef:Ze zouden beter die lijn electrificeren, want nu rijden er dieseltreintjes. :x
Laat ons a.u.b. in dit landje toch enkele spoorlijnen behouden zonder lelijke bovenleiding...
De spoorwegfotografen zullen er dankbaar voor zijn.
Niet echt, Paul. Er is niks zo vervelend als de hele dag datzelfde typetje motorwagens te fotograferen, hoe mooi de omgeving daar ook moge zijn. Mocht er nog enige variatie zijn in het dieselmaterieel, dan zou ik je volmondig bijtreden.
Met vriendelijke groet

overweg13
am62
Berichten: 840
Lid geworden op: 20 mei 2006, 20:40

Re: Lijn 122 (Gent - Geraardsbergen)

Bericht door am62 »

poyaud schreef:Op het spoor B, werden onlangs de perronsporen van Landskouter, Scheldewindeke en Balegem Zuid volledig vernieuwd.
Nog dit jaar zouden de slechtste stukken van spoor B vernieuwd worden (met spoorkraan), om dan rond 2016 de resterende stukken te vernieuwen met de vernieuwingstrein.
Laat ons hopen dat het weer de goede (spoor)weg uitgaat met L122. Bedankt voor de info, Poyaud !
Laatst gewijzigd door am62 op 21 okt 2013, 19:39, 2 keer totaal gewijzigd.
am62
Berichten: 840
Lid geworden op: 20 mei 2006, 20:40

Re: Lijn 122 (Gent - Geraardsbergen)

Bericht door am62 »

overweg13 schreef:Niet echt, Paul. Er is niks zo vervelend als de hele dag datzelfde typetje motorwagens te fotograferen, hoe mooi de omgeving daar ook moge zijn. Mocht er nog enige variatie zijn in het dieselmaterieel, dan zou ik je volmondig bijtreden.
Er is gelukkig soms nog wat variatie met een echte diesel (werktrein) vanuit Wallonië of Merelbeke.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5267
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Lijn 122 (Gent - Geraardsbergen)

Bericht door overweg13 »

am62 schreef:
overweg13 schreef:Niet echt, Paul. Er is niks zo vervelend als de hele dag datzelfde typetje motorwagens te fotograferen, hoe mooi de omgeving daar ook moge zijn. Mocht er nog enige variatie zijn in het dieselmaterieel, dan zou ik je volmondig bijtreden.
Er is gelukkig soms nog wat variatie met een echte diesel (werktrein) vanuit Wallonië of Merelbeke.
Juist, en daar heb ik al prachtige voorbeelden van gezien...
Met vriendelijke groet

overweg13
Paul
Berichten: 1288
Lid geworden op: 09 feb 2008, 22:57
Locatie: FNU
Contacteer:

Re: Lijn 122 (Gent - Geraardsbergen)

Bericht door Paul »

overweg13 schreef:
Paul schreef:
apestaart schreef:Ze zouden beter die lijn electrificeren, want nu rijden er dieseltreintjes. :x
Laat ons a.u.b. in dit landje toch enkele spoorlijnen behouden zonder lelijke bovenleiding...
De spoorwegfotografen zullen er dankbaar voor zijn.
Niet echt, Paul. Er is niks zo vervelend als de hele dag datzelfde typetje motorwagens te fotograferen, hoe mooi de omgeving daar ook moge zijn. Mocht er nog enige variatie zijn in het dieselmaterieel, dan zou ik je volmondig bijtreden.
Dat snap ik wel, Vic. Maar het zou toch mooi zijn als er een paar niet-geëlektrificeerde lijnen overblijven om er historische of museumritten met stoom- en dieseltreinen over te laten rijden, niet?
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5267
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Lijn 122 (Gent - Geraardsbergen)

Bericht door overweg13 »

Paul schreef: Dat snap ik wel, Vic. Maar het zou toch mooi zijn als er een paar niet-geëlektrificeerde lijnen overblijven om er historische of museumritten met stoom- en dieseltreinen over te laten rijden, niet?
Vroeger had je daar nog wat secundaire lijntjes (vaak alleen goederen) voor, maar die zijn de voorbije decennia allemaal verdwenen. Hoe prettig was het om toen met GTF over die tot de draad versleten sporen te dokkeren, vaak in een motorwagen die 's anderendaags alweer een gewone dienst mocht rijden.
En uiteraard mag de NMBS voor mijn part met echt dieselmaterieel op de proppen komen (ik bedoel diesels die ook geschikt zijn om rijtuigen te slepen), maar dat zie ik eerlijk gezegd niet meer gebeuren. Maar een wat minder fragiel ogende mw zou toch wel mogen. Of men daarom dieseleilandjes moet behouden is een andere vraag...
Met vriendelijke groet

overweg13
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Lijn 122 (Gent - Geraardsbergen)

Bericht door Shrek »

Paul schreef:Dat snap ik wel, Vic. Maar het zou toch mooi zijn als er een paar niet-geëlektrificeerde lijnen overblijven om er historische of museumritten met stoom- en dieseltreinen over te laten rijden, niet?
Absoluut groot gelijk, Eeklo-Maldegem, Ciney-Yvoir, Mariembourg-Treignes zijn daarom voorzien om draadloos te blijven.
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2062
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Lijn 122 (Gent - Geraardsbergen)

Bericht door Dieselfreak »

Ben het eens met Paul. Ik hoop dat er toch énkele draadloze lijnen mogen blijven. En het is niet alleen maar om MW41 te fotograferen. Een spoorlijn zonder draad is gewoon veel charmanter, komt veel beter tot recht in een mooi landschap. Trouwens, op die lijn geldt toch een maximumsnelheid van 90 km/u, waarom dan draad hangen? Je zal er geen seconde sneller door op je bestemming raken. Dat ze in de kempen draad hangen, kan ik nog begrijpen, maar waarom zou een nevenlijn van nog geen 30 km per sé draad moeten krijgen?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Plaats reactie