NMBS op Twitter

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gesloten
speakervoice
Berichten: 111
Lid geworden op: 20 sep 2011, 10:25

NMBS op Twitter

Bericht door speakervoice »

www.tijd.be
Promotie-filmpje

Als dat maar goed komt...
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Re: NMBS op Twitter

Bericht door Patrick »

"Reizigers willen snel geïnformeerd worden over gebeurtenissen die hun reisweg kunnen beïnvloeden."
"We zijn er voor u van maandag tot vrijdag tussen 6u en 22u voor vragen over het treinverkeer of commerciële aspecten."

Wie dus vóór 06.00 of na 22.00 u. de trein neemt of tijdens het weekend (feestdagen?), zal dus niet snel geïnformeerd zijn?
Tenzij men hier bedoelt dat het Twitter-team enkel maar op die tijdstippen vragen beantwoordt.
Of krijgt men dus ook enkel maar realtime info op die tijdstippen?

(Sociale media zijn een 24/24-toestand geworden...)
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: NMBS op Twitter

Bericht door Steve »

Patrick schreef:"Reizigers willen snel geïnformeerd worden over gebeurtenissen die hun reisweg kunnen beïnvloeden."
"We zijn er voor u van maandag tot vrijdag tussen 6u en 22u voor vragen over het treinverkeer of commerciële aspecten."

Wie dus vóór 06.00 of na 22.00 u. de trein neemt of tijdens het weekend (feestdagen?), zal dus niet snel geïnformeerd zijn?
Tenzij men hier bedoelt dat het Twitter-team enkel maar op die tijdstippen vragen beantwoordt.
Of krijgt men dus ook enkel maar realtime info op die tijdstippen?

(Sociale media zijn een 24/24-toestand geworden...)
Dat vind ik toch een beetje "een hand krijgen en meteen een arm vragen". Ik vind het al goed dat ze met 6-22 u toch al vrij ruime openingsuren hebben, het had evengoed een stuk beperkter kunnen zijn voor deze allereerste fase.

Vóór 6 u en na 22 u is het aantal treinreizigers zo minimaal veel kleiner dan tijdens die tijdstippen, dus nu bereiken ze alvast het zeer grote merendeel van de reizigers. Voor het weekend is het wel ietwat jammer, maar dat geldt natuurlijk voor veel andere zaken ook (materieelinzet, frequentie en dergelijke).

Ze geven zelf ook aan in de tweets dat uitbreidingen in de toekomst mogelijk zijn.
speakervoice
Berichten: 111
Lid geworden op: 20 sep 2011, 10:25

Re: NMBS op Twitter

Bericht door speakervoice »

Steve schreef:Vóór 6 u en na 22 u is het aantal treinreizigers zo minimaal veel kleiner dan tijdens die tijdstippen [...]
Klopt volledig, maar de impact is groter omdat er meer gewacht wordt op aansluitingen + incidenten bij laatste treinen zijn enorm irriterend voor reizigers.

Toch zijn er genoeg mogelijkheden om de reiziger te informeren (personeel in grotere stations, omroepinstallatie in de kleinere). Alleen moet er binnen het spoor duidelijker beslist en gecommuniceerd worden... én vooral bij een genomen beslissing blijven.
Glodenox
Berichten: 558
Lid geworden op: 16 sep 2007, 00:33
Locatie: Zemst
Contacteer:

Re: NMBS op Twitter

Bericht door Glodenox »

Ik ben er al vrij tevreden over. Het werkt veel sneller, de informatie die publiek mag zijn is publiek, men is vrij snel in het antwoorden (natuurlijk afhankelijk van de vraag) en ik vind die openingsuren geen enkel probleem.

Het heeft te lang geduurd eer ze hiermee afkwamen, maar beter laat dan nooit :)
deadlock
Berichten: 579
Lid geworden op: 10 nov 2008, 21:11
Locatie: Zwolle, Nederland

Re: NMBS op Twitter

Bericht door deadlock »

Zo, de NMBS heeft ook besloten dat het na 2009 is? :D
Gesloten