NMBS verwaarloost Limburg: BOYCOT NU

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Honda-V6

NMBS verwaarloost Limburg: BOYCOT NU

Bericht door Honda-V6 »

Beste,

Persoonlijk vind ik dat de emmer nu overgelopen is. In de nieuwe dienstregeling wordt de provincie Limburg door de spoorwegen opnieuw achtergesteld....telkens meer en meer. Enkele interessante verbindingen verdwijnen (rechtstreekse snelverbinding met Antwerpen bvb),beloofde verbindingen worden niet gereasliseerd (verbinding met Weert bvb) en we worden opgezadeld met het slechtste materiaal.
http://www.hbvl.be/limburg/limburg-weer ... rplan.aspx
Dit in een periode waar de NMBS zeer dure projecten in Antwerpen,Mechelen en Brussel allemaal we uitvoert en daar dan nog eens het nieuwste materiaal ter beschikking stelt.

Voor mij en vele andere is dit een zeer slechte zaak en net als vele andere zal ik m'n rug definitief keren naar de NMBS.

Leve Limburg! Leve Vlaanderen! Leve NV-A!
Weg NMBS! Weg Belgie! Weg Corruptie!
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NMBS verwaarloost Limburg: BOYCOT NU

Bericht door Steven »

En als je de moeite zou doen om het forum door te lezen zou je merken dat hier al een onderwerp over bestaat, dat de pers het weer even in het belachelijke trekt en dat de soep nooit zo heet gegeten word dan ze zal worden uitgeschonken.
Dat er een rechtstreekse trein Hasselt Brussel komt in 50 min verzwijgen we dan best waarschijnlijk, dat de M6 zal blijven rijden tot in Hasselt is al evengoed geweten. Er zullen treinen zijn met breaks (maar die komen overal) en die zijn geen 40 jaar oud zoals de pers denkt te weten. Ze krijgen zelfs allemaal een modernisering. Dat soort artikels is vooral straf in het naar voor brengen van de negatieve punten en de positieve kant van de zaak monddood te maken.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: NMBS verwaarloost Limburg: BOYCOT NU

Bericht door Stijn91 »

Sorry maar dit is pure bullshit, vanuit Genk komt er een trein extra en rechtstreeks naar de kust, daarvoor moet ik al 2x overstappen. De trein Hasselt - Antwerpen doet er een dik kwartier langer over maar wel via Leuven en de luchthaven waarschijnlijk dus dat is toch niet slecht. Hasselt - Brussel duurt minder lang en zelf Hasselt - Luik - Maastricht duurt minder lang dan nu het geval is. Breaks zijn nog niet eens 40 jaar oud, begin de 30, ik zit op treinen die meer dan 45 jaar oud zijn.

Natuurlijk dat HBVL weer zo subjectief is als maar mogelijk.
gysev
Berichten: 501
Lid geworden op: 10 mar 2008, 11:22

Re: NMBS verwaarloost Limburg: BOYCOT NU

Bericht door gysev »

En dan zwijgen we nog over het feit dat enkel en alleen in Limburg een spoorlijn heropend wordt voor reizigersverkeer (Hamont + waarschijnlijk L18) én dat Limburg als eerste een sneltramnet krijgt. Zo wil ik ook wel gediscrimineerd worden. Maar als je niet tevreden bent: Limburg onafhankelijk !!
Cipallieter

Re: NMBS verwaarloost Limburg: BOYCOT NU

Bericht door Cipallieter »

In het artikel staat '...fulmineren ACOD en sp.a Limburg...'

Blijkbaar is het dus niet de pers die de zaken in het belachelijke trekt maar een bepaalde vakbond met zijn politieke aanhangwagentje.
b-loc
Berichten: 1233
Lid geworden op: 17 feb 2008, 12:09
Contacteer:

Re: NMBS verwaarloost Limburg: BOYCOT NU

Bericht door b-loc »

Tis weer ene van de NVA die klaagt!
Het nieuwste materiaal is meestal ook niet beter, zoals de IC Antwerpen-Charleroi met desiro's.
Dan zit ik veel liever op een lange afstand in een break. Zeker in het middelste rijtuig in een niet gemoderniseerde.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: NMBS verwaarloost Limburg: BOYCOT NU

Bericht door Steve »

Het artikel is inderdaad zeer tendentieus geschreven en bevat meerdere tegenstrijdigheden, dus veel woorden zou ik er niet aan vuilmaken.

Maarrrr: waar baseren ze zich precies op? Tot nu toe heb ik voor het fameuze nieuwe vervoersplan alleen grote lijnen gehoord, terwijl hier al concrete rittijden e.d. vermeld worden.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: NMBS verwaarloost Limburg: BOYCOT NU

Bericht door kika »

gysev schreef:dat Limburg als eerste een sneltramnet krijgt.
Sneltram is een begrip dat velen graag gebruiken. Volgens sommigen valt daar bvb. zelfs de kusttram, de tram naar Tervuren of de Antwerpese trams op het stuk Linkeroever-Zwijndrecht + premetro onder. In Charleroi zijn er ook stukjes die prima als sneltram te zien zijn, zoals die Desiro richting Antwerpen :lol: . Het is zeker positief dat er in Limburg geld in de tram wordt gestoken maar 'eerste' lijkt me niet helemaal op z'n plek. En eigenlijk ook helemaal niet relevant in dit verhaal.

Kan dit topic niet gewoon samengevoegd worden met het andere?
gysev
Berichten: 501
Lid geworden op: 10 mar 2008, 11:22

Re: NMBS verwaarloost Limburg: BOYCOT NU

Bericht door gysev »

kika schreef:Sneltram is een begrip dat velen graag gebruiken. Volgens sommigen valt daar bvb. zelfs de kusttram, de tram naar Tervuren of de Antwerpese trams op het stuk Linkeroever-Zwijndrecht + premetro onder. In Charleroi zijn er ook stukjes die prima als sneltram te zien zijn, zoals die Desiro richting Antwerpen :lol: . Het is zeker positief dat er in Limburg geld in de tram wordt gestoken maar 'eerste' lijkt me niet helemaal op z'n plek. En eigenlijk ook helemaal niet relevant in dit verhaal.

Kan dit topic niet gewoon samengevoegd worden met het andere?
Man man, wat zijn we weer pietje precies. "Limburg krijgt als eerste een nieuwe sneltram volgens de laatste plannen van De Lijn" Nu goed? En relevantie: het gaat over "discrimineren" van een provincie. Als je dan als eerste aan de beurt komt, klopt dat toch niet erg. Zeker als je bedenkt dat heel Limburg minder inwoners heeft dan Brussel...
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: NMBS verwaarloost Limburg: BOYCOT NU

Bericht door nahoj »

Cipallieter schreef:In het artikel staat '...fulmineren ACOD en sp.a Limburg...'

Blijkbaar is het dus niet de pers die de zaken in het belachelijke trekt maar een bepaalde vakbond met zijn politieke aanhangwagentje.
Maar het is wel de pers die die zaken zonder enige vorm van verificatie, of navraag bij de hoofdbetrokkene (NMBS), publiceert. Dan ben je niet meer dan een politiek pamflet, i.p.v. een krant.
groentje
Berichten: 7263
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: NMBS verwaarloost Limburg: BOYCOT NU

Bericht door groentje »

Ook al wordt de soep niet zo heet gegeten als ze wordt opgediend, Limburg verdient inderdaad een betere bediening dan het nu heeft. De snelste, maar daarom nog geen snelle, verbinding met Antwerpen wordt trager, daar kan je niet omheen.
Waar ik wél om moet lachen, is de 'oplossing' die je voorstelt, beste motorliefhebber. Een boycot gaat de trein in Limburg redden? Maak de treinen daar nog wat leger, zodat ze er nog wat meer afschaffen, ja. En dat alle heil van Vlaanderen, respectievelijk N-VA moet komen, ach, op andere fora kunnen we daarover van mening verschillen. :wink:
profke
Berichten: 629
Lid geworden op: 09 sep 2009, 14:26

Re: NMBS verwaarloost Limburg: BOYCOT NU

Bericht door profke »

je zal maar in hasselt wonen en in antwerpen werken.

dan zal het jou geen ene reet schelen dat je ineens via een "mooie" diabolo rijdt. enkel dat je nu 10 minuten later aankomt, of 10 minuten vroeger moet vertrekken.

dat is dus wel 2x10 min per dag, of anderhalf uur langer per week van huis zijn he
KB
Berichten: 636
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:43

Re: NMBS verwaarloost Limburg: BOYCOT NU

Bericht door KB »

Honda-V6 schreef:Beste,

Persoonlijk vind ik dat de emmer nu overgelopen is. In de nieuwe dienstregeling wordt de provincie Limburg door de spoorwegen opnieuw achtergesteld....telkens meer en meer. Enkele interessante verbindingen verdwijnen (rechtstreekse snelverbinding met Antwerpen bvb),beloofde verbindingen worden niet gereasliseerd (verbinding met Weert bvb) en we worden opgezadeld met het slechtste materiaal.
http://www.hbvl.be/limburg/limburg-weer ... rplan.aspx
Dit in een periode waar de NMBS zeer dure projecten in Antwerpen,Mechelen en Brussel allemaal we uitvoert en daar dan nog eens het nieuwste materiaal ter beschikking stelt.

Voor mij en vele andere is dit een zeer slechte zaak en net als vele andere zal ik m'n rug definitief keren naar de NMBS.

Leve Limburg! Leve Vlaanderen! Leve NV-A!
Weg NMBS! Weg Belgie! Weg Corruptie!
Alsof het met de NVA zoveel beter zou worden ... Wie dat gelooft, kan net zo goed nog in Sinterklaas geloven. Het voor Limburg enige negatieve aan het nieuwe vervoersplan - voor zover de gegevens die verspreid worden kloppen - is het afschaffen van de rechtstreekse relatief snelle trein naar Antwerpen, al de rest lijkt mij een verbetering.
L'union fait la force.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: NMBS verwaarloost Limburg: BOYCOT NU

Bericht door HLE 2302 »

Honda-V6 schreef:Beste,
opgezadeld met het slechtste materiaal.
Moest je om te beginnen weten waarover je spreekt en niet zo goed gelovig zijn als je eruitziet dan wist je al dat de reeks MR80 "breaks" helemaal geen 40 jaar oud zijn en momenteel worden gemoderniseerd, zo 'slecht' en oncomfortabel zijn ze dus al zeker niet. Ik hoop persoonlijk zelfs dat ze in regio Kortrijk een hoop van de breaks houden om hier de treinen te verzekeren.
Honda-V6 schreef: Leve Limburg! Leve Vlaanderen! Leve NV-A!
Weg NMBS! Weg Belgie! Weg Corruptie!
Precies zo'n reactie die vaak staat bij de berichten van de HLN en die ik dan met plezier op de facebookpagina "Achterlijke commentaren op HLN" post.
Weg NMBS ? Je zou wat meemaken, het zou dan pas allemaal dik in orde zijn. Niet dus.

Weg België ? immigreer dan naar Afghanistan, het is daar allemaal veel beter als hier.

Ah sommige mensen kunnen we het nu eenmaal niet kwalijk nemen enorm naïef én goedgelovig te zijn. Al ben ik van mening, praat als je weet waarover je bezig bent. Zo niet houd dan je mond.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: NMBS verwaarloost Limburg: BOYCOT NU

Bericht door Accelerat »

Уважаемые товарищи,

Wat een verademing dat inhoudsloos politiek geschreeuw met slogans opeens is toegestaan op HGBTF. Dit gaat het forum kwalitatief zeker ten goede komen!
À propos: http://youtu.be/IxYgcM4ftiQ?t=1m50s

Да здравствует социалистическая республика бельгийские!
Gesloten