NMBS verwaarloost Limburg: BOYCOT NU

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
brunel
Berichten: 114
Lid geworden op: 07 jan 2011, 15:50

Re: NMBS verwaarloost Limburg: BOYCOT NU

Bericht door brunel »

Zijn er eigenlijk gebieden die zich niet achtergesteld voelen?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: NMBS verwaarloost Limburg: BOYCOT NU

Bericht door Shrek »

Ik denk het niet: Leuven met zijn kwartierdienst naar Brussel en IC's naar heel het land klaagt dat de IC-O er niet stopt. Antwerpen met de beste verbindingen klaagt over gebrek aan verbindingen naar Nederland, Brugge wil beter verbonden met de luchthaven (ondanks de halfuurdienst naar Brussel met legio overstapmogelijkheden) en Brussel voelt zich achtergesteld in stationsinfrastructuur.
Alleen van Gent zou ik niet weten waarom die zich achtergesteld zouden voelen :lol:
ijzeren rijn 82
Berichten: 402
Lid geworden op: 23 apr 2010, 21:50

Re: NMBS verwaarloost Limburg: BOYCOT NU

Bericht door ijzeren rijn 82 »

tja dat gaat nooit veranderen NMBS en Limburg
Hasselt-Maastricht 1hr35 min welke zot gaat nu die trein nemen , met de bus ben je er in de helft van de tijd !
wat de verbinding Luik-Hasselt-Antwerpen had ik nu in de nieuwe dienstregeling verwacht dat Aarschot ''voorbij gereden zou worden" (rechtstreeks Diest naar Heist op de berg) zonder frontverandering in Aarschot , er zit toch veel volk op die IR vanuit Limburg , ook Diest (Vl Brabant )trek veel volk voor deze trein ,
in Aarschot heb je alternatieven als die IR er niet zou stoppen . een trein Leuven Antwerpen en de IC naar Hasselt dus alle verbindingen zijn er toch 1x per uur
dat zou dan 10min sneller zijn dan de huidige dienstregeling , nu gaan ze er 10 min op achteruit vanaf 2014

bv voor Tongeren gaat er ook flink op achteruit als ik het goed zie
ritje Tongeren-Antwerpen dit is vanaf 2014 2x overstap (Hasselt-Aarschot)
ook de verbinding met Brussel valt daar weg dus ook een overstap te Hasselt deze verbinding wordt verlegd naar Genk , dat is wel postief
Kleine
Berichten: 31
Lid geworden op: 11 okt 2006, 08:04

Re: NMBS verwaarloost Limburg: BOYCOT NU

Bericht door Kleine »

ijzeren rijn 82 schreef:tja dat gaat nooit veranderen NMBS en Limburg
Hasselt-Maastricht 1hr35 min welke zot gaat nu die trein nemen , met de bus ben je er in de helft van de tijd !
wat de verbinding Luik-Hasselt-Antwerpen had ik nu in de nieuwe dienstregeling verwacht dat Aarschot ''voorbij gereden zou worden" (rechtstreeks Diest naar Heist op de berg) zonder frontverandering in Aarschot , er zit toch veel volk op die IR vanuit Limburg , ook Diest (Vl Brabant )trek veel volk voor deze trein ,
in Aarschot heb je alternatieven als die IR er niet zou stoppen . een trein Leuven Antwerpen en de IC naar Hasselt dus alle verbindingen zijn er toch 1x per uur
Eerlijk gezegd, echt leuk zou ik dat niet vinden. Ik neem die IR nl zeer regelmatig vanuit Aarschot.
Het enige "snelle" alternatief wordt dan de P-trein 7215 van 07:17 die nu al behoorlijk druk bevolkt is en die maar 1 keer rijdt.
Leuven - Antwerpen via Aarschot is een stoptreintje (1/uur) wat een verlenging in reistijd zou betekenen van bijna 50%.

Het is toch ook niet echt zo dat er in Aarschot maar 2 man en een paardenkop die trein neemt?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: NMBS verwaarloost Limburg: BOYCOT NU

Bericht door Shrek »

Zegzeg, jullie gaan nu al uit van uurregelingen die nog niet eens bestaan.
Voor hetzelfde geld komen er 2 snelle P-treinen Hasselt-Antwerpen en geeft de IC Hasselt-Brussel mooi aansluiting op de IC Leuven-Lier-Antwerpen...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22506
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NMBS verwaarloost Limburg: BOYCOT NU

Bericht door Steven »

Inderdaad wacht eerst tot je de definitieve versies ziet zodat je zelf kan zien welke mogelijkheden er zijn.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5306
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: NMBS verwaarloost Limburg: BOYCOT NU

Bericht door Steve »

Maar wat is dan die "voorlopige" versie? Waar komt die IC Leuven - Lier - Antwerpen bijvoorbeeld vandaan? Nog steeds uit wat er lang geleden eens in de pers verschenen is (ik meen dat Steven er ook eens een lijstje van gepost heeft in het topic), of is er recentere informatie beschikbaar?
stefanic
Berichten: 870
Lid geworden op: 09 feb 2007, 09:09
Locatie: Antwerpen

Re: NMBS verwaarloost Limburg: BOYCOT NU

Bericht door stefanic »

ijzeren rijn 82 schreef:tja dat gaat nooit veranderen NMBS en Limburg
Hasselt-Maastricht 1hr35 min welke zot gaat nu die trein nemen , met de bus ben je er in de helft van de tijd !
wat de verbinding Luik-Hasselt-Antwerpen had ik nu in de nieuwe dienstregeling verwacht dat Aarschot ''voorbij gereden zou worden" (rechtstreeks Diest naar Heist op de berg) zonder frontverandering in Aarschot , er zit toch veel volk op die IR vanuit Limburg , ook Diest (Vl Brabant )trek veel volk voor deze trein ,
in Aarschot heb je alternatieven als die IR er niet zou stoppen . een trein Leuven Antwerpen en de IC naar Hasselt dus alle verbindingen zijn er toch 1x per uur
dat zou dan 10min sneller zijn dan de huidige dienstregeling , nu gaan ze er 10 min op achteruit vanaf 2014

bv voor Tongeren gaat er ook flink op achteruit als ik het goed zie
ritje Tongeren-Antwerpen dit is vanaf 2014 2x overstap (Hasselt-Aarschot)
ook de verbinding met Brussel valt daar weg dus ook een overstap te Hasselt deze verbinding wordt verlegd naar Genk , dat is wel postief
Jij wil een trein Hasselt-Antwerpen die niet in Aarschot stopt? Jij woont niet in Aarschot zeker, of hebt er geen familie of vrienden. Sorry maar da's zo't typische reactie van 'ik ik ik' en de rest ziet maar... Als de treinen vanuit Hasselt liefst nergens stoppen en recht naar Brussel en Antwerpen rijden, is dat fijn voor Hasselt, maar op de betreffende spoorlijnen is dan geen capaciteit meer om ook Diest, Aarschot, Heist etc te bedienen, of moeten die dan allemaal maar tevreden zijn met een stoptreintje per uur?

Voor de dienstregeling dec2014 is met ALLE vervoersbehoeften maar ook ALLE randvoorwaarden (budget, treinkm, capaciteit van de lijnen, Diabolocontract, ...) rekening gehouden en is de best mogelijke oplossing gekozen, dus om zoveel mogelijk reizigers te dienen. En inderdaad de verbinding Hasselt-Antwerpen is dan verliezer, hoewel... De verbinding blijft bestaan, weliswaar met overstap ipv kering in Aarschot, en samen met de -weer eens- opgelegde rittijdverlengingen wordt het inderdaad iets langer rijden. Bovendien komen er rechtstreekse P-treinen Hasselt-Antwerpen (bocht van Aarschot), waarmee de grootste hoop van de pendelaars dus al een valabel (en sneller) alternatief hebben dan vandaag.

Al de rest is politieke stemmingmakerij, riooljournalistiek die -zoals steeds- enkel maar tot doel heeft de NMBS zwart te maken bij het grote -helaas meestal onwetende en enkel aan zichzelf denkende- publiek. In plaats van dat iedereen wild reageert op wat halve waarheden en spoorwegnonsens uit de pers, wacht met roepen en tieren tot je de FEITEN hebt (en die komen niet uit de kranten, die alles toch verdraaien om de NMBS er slecht te laten uitkomen), en kijk dan of je inderdaad moet roepen en tieren.
spoorwegrealist
Hobbes
Berichten: 747
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Re: NMBS verwaarloost Limburg: BOYCOT NU

Bericht door Hobbes »

@Stefanic: Ik lees in je antwoord iets van een "opgelegde rittijdverlenging", aangezien de steeds breder wordende rittijden een grote ergernis vormen voor mezelf als TB vroeg ik me af van wie dat nu eigenlijk komt?
Welke bureau is nu eigenlijk verantwoordelijk voor deze toestanden, en is er nu echt niemand die daar tegen kan reageren?
stefanic
Berichten: 870
Lid geworden op: 09 feb 2007, 09:09
Locatie: Antwerpen

Re: NMBS verwaarloost Limburg: BOYCOT NU

Bericht door stefanic »

Hobbes schreef:@Stefanic: Ik lees in je antwoord iets van een "opgelegde rittijdverlenging", aangezien de steeds breder wordende rittijden een grote ergernis vormen voor mezelf als TB vroeg ik me af van wie dat nu eigenlijk komt?
Welke bureau is nu eigenlijk verantwoordelijk voor deze toestanden, en is er nu echt niemand die daar tegen kan reageren?
Toegang-Net (het 'sales-department' van Infrabel) bepaalt de rittijden (enfin, eigenlijk hun rijpad-plannings-software), en die rittijden zijn WET. Daar wordt continu op gereageerd door ons, als er weer eens een minuutje bijkomt. Je staat dus niet alleen met je ergernis!
spoorwegrealist
Paul
Berichten: 1288
Lid geworden op: 09 feb 2008, 22:57
Locatie: FNU
Contacteer:

Re: NMBS verwaarloost Limburg: BOYCOT NU

Bericht door Paul »

stefanic schreef:Toegang-Net (het 'sales-department' van Infrabel) bepaalt de rittijden (enfin, eigenlijk hun rijpad-plannings-software), en die rittijden zijn WET. Daar wordt continu op gereageerd door ons, als er weer eens een minuutje bijkomt. Je staat dus niet alleen met je ergernis!
Dat is interessante maar ook verrassende informatie. Velen denken (ikzelf ook) dat het de NMBS is die de rijtijden altijd maar oprekt, om zo gemakkelijker de norm te halen van het aantal treinen dat 'op tijd rijdt' (lees: minder dan 6 minuten vertraging). Maar het zou dus Infrabel zijn die erachter zit!?
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: NMBS verwaarloost Limburg: BOYCOT NU

Bericht door kika »

En is daar niet een soort van 'beroep' mogelijk? Overlastverklaring? Ik ga er van uit dat jullie allebei wel allebei weten wat (on)realistische rijtijden- paden zijn, hoe komt het dan dat er blindelings bepaalde software wordt opgevolgd?
gysev
Berichten: 501
Lid geworden op: 10 mar 2008, 11:22

Re: NMBS verwaarloost Limburg: BOYCOT NU

Bericht door gysev »

stefanic schreef:Toegang-Net (het 'sales-department' van Infrabel) bepaalt de rittijden (enfin, eigenlijk hun rijpad-plannings-software), en die rittijden zijn WET. Daar wordt continu op gereageerd door ons, als er weer eens een minuutje bijkomt. Je staat dus niet alleen met je ergernis!
Je moet ook alles zeggen: TCT legt meer en meer snelheidsbeperkingen aan zijn bestuurders waardoor de rittijden effectief langer worden. De meesten rijden nog maar 20 km/h in de wissels ipv 40, hetzelfde in de NZV. En dan zwijg ik nog over het "op zicht" rijden vanaf de voet van een dubbel geel sein. Het is in de grote stations wel degelijk de NMBS als operator die zijn wil oplegt tov Infrabel ivm het spoorgebruik.
groentje
Berichten: 7270
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: NMBS verwaarloost Limburg: BOYCOT NU

Bericht door groentje »

@stefanic: De trein die Aarschot oversloeg (niet Diest, niet Lier, voor zover ik weet) in de jaren tachtig begon wel net succes te kennen, toen ze hem schrapten. Er is dus wel een markt voor, eventueel naast een semi-snelle verbinding vanuit Leuven naar Antwerpen over Aarschot...
Maar goed, dat is dan zonder rekening te houden met onbenullige zaken, zoals budget, spoorcapaciteit, etc... :mrgreen:
stefanic
Berichten: 870
Lid geworden op: 09 feb 2007, 09:09
Locatie: Antwerpen

Re: NMBS verwaarloost Limburg: BOYCOT NU

Bericht door stefanic »

groentje schreef:@stefanic: De trein die Aarschot oversloeg (niet Diest, niet Lier, voor zover ik weet) in de jaren tachtig begon wel net succes te kennen, toen ze hem schrapten. Er is dus wel een markt voor, eventueel naast een semi-snelle verbinding vanuit Leuven naar Antwerpen over Aarschot...
Maar goed, dat is dan zonder rekening te houden met onbenullige zaken, zoals budget, spoorcapaciteit, etc... :mrgreen:
...en lees nu nog eens opnieuw mijn posting hierboven... Die trein komt dus terug, ter compensatie van de geknipte IRc.
spoorwegrealist
Gesloten