Ontsporing Wilsele

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Ontsporing Wilsele

Bericht door dentheo »

deze voormiddag bij de tandarts....daarom nu pas.

Ik probeer de pers en VTM te "verstaan".
Dit lijkt mij op splitsing Dijlebrug, NIET Wilsele ?
Kan het dan zo zijn de goederentrein op verkeerd spoor over de verbinding van Aarschot kwam ?
Om nadien de overloopwissels te gebruiken om links naar Mechelen te rijden ?
Theo
Groeten vanop de Heide
TrainzDr3ver
Berichten: 1059
Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58

Re: Ontsporing Wilsele

Bericht door TrainzDr3ver »

Ik ben er ook zeker dat het daar was, als je kijkt naar de vertakking en de brug op de achtergrond zie je het wel vrij goed als je het daar een beetje kent.
Hij zal inderdaad vanuit Aarschot gekomen zijn, om zo richting Mechelen te rijden.
Boris

Re: Ontsporing Wilsele

Bericht door Boris »

Die PB 12 heeft die nog al eens brokken gemaakt? :(
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Ontsporing Wilsele

Bericht door Steven »

TrainzDr3ver schreef:Ik ben er ook zeker dat het daar was, als je kijkt naar de vertakking en de brug op de achtergrond zie je het wel vrij goed als je het daar een beetje kent.
Hij zal inderdaad vanuit Aarschot gekomen zijn, om zo richting Mechelen te rijden.
Inderdaad komende uit de verbindingsboog tussen de L35 en L53
Paul
Berichten: 1285
Lid geworden op: 09 feb 2008, 22:57
Locatie: FNU
Contacteer:

Re: Ontsporing Wilsele

Bericht door Paul »

Uit de VRT-beelden leid ik af dat de trein op de verbindingsboog (L 53/1) op normaalspoor reed, en dat het mis is gegaan op de kruising van dat spoor met het spoor Mechelen-Leuven...
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Ontsporing Wilsele

Bericht door HLE 2302 »

Mocht ik eindelijk eens 2 dagen de IRf naar leuven doen. :cry: :P
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Ontsporing Wilsele

Bericht door dentheo »

Paul schreef:Uit de VRT-beelden leid ik af dat de trein op de verbindingsboog (L 53/1) op normaalspoor reed, en dat het mis is gegaan op de kruising van dat spoor met het spoor Mechelen-Leuven...
Dat denk ik niet, want dan komt hij over een kruising en een wissel op het linker spoor naar Mechelen, tenminste als mijn tekeningen nog kloppen.
En dat een ganse trein rechtsaf zou gaan op een kruising ???
Theo
Groeten vanop de Heide
Paul
Berichten: 1285
Lid geworden op: 09 feb 2008, 22:57
Locatie: FNU
Contacteer:

Re: Ontsporing Wilsele

Bericht door Paul »

dentheo schreef:
Paul schreef:Uit de VRT-beelden leid ik af dat de trein op de verbindingsboog (L 53/1) op normaalspoor reed, en dat het mis is gegaan op de kruising van dat spoor met het spoor Mechelen-Leuven...
Dat denk ik niet, want dan komt hij over een kruising en een wissel op het linker spoor naar Mechelen, tenminste als mijn tekeningen nog kloppen.
En dat een ganse trein rechtsaf zou gaan op een kruising ???
Op die videobeelden kan je nochtans goed zien dat het achterste deel van de goederentrein op het normaalspoor van de boog staat...
Zie http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/v ... st=7.39637
en http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/v ... =1.1770708
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: Ontsporing Wilsele

Bericht door Bordensteker »

Even ook een link naar enkele duidelijke foto's:
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 4_00822602
2012
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 aug 2006, 22:22
Locatie: Deinze
Contacteer:

Re: Ontsporing Wilsele

Bericht door 2012 »

dentheo schreef:
Paul schreef:Uit de VRT-beelden leid ik af dat de trein op de verbindingsboog (L 53/1) op normaalspoor reed, en dat het mis is gegaan op de kruising van dat spoor met het spoor Mechelen-Leuven...
Dat denk ik niet, want dan komt hij over een kruising en een wissel op het linker spoor naar Mechelen, tenminste als mijn tekeningen nog kloppen.
En dat een ganse trein rechtsaf zou gaan op een kruising ???

Omdat die kruising meer dan waarschijnlijk in de andere stand lag he, je kan op die plaats niet van normaalspoor naar tegenspoor, eerst kom je op het normaalspoor van de L53 als je uit de bocht komt en dan liggen er 50m verder twee wisselverbindingen waar je van NS naar TS kan en omgekeerd.
Die kruising in de "andere stand" heeft meer dan waarschijnlijk de trein doen ontsporen is mijn mening, ook zegt men in de media dat de trein door het rood gereden is, wat mijn vermoeden nog aansterkt.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Ontsporing Wilsele

Bericht door Asterix »

Als ik de foto's bekijk, denk ik toch dat hij op TS uit de boog kwam en op L53 aan het wisselen was naar NS. Als je weet dat de boog min of meer onder het viaduct op de achtergrond ligt en hij uiteraard met de loc op kop richting Mechelen staat, kan dat toch niet anders?
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Ontsporing Wilsele

Bericht door dentheo »

Eigenaardig, ik zie het nu ook.
Vroeger was dat ooit een "vaste kruising" op mijn "tekening" (verouderd ?), die kon niet verkeerd liggen.
De wissel erachter ligt echter wel krom, om de trein uit Aarschot op het juiste spoor te leiden naar Mechelen ( zichtbaar naast gele containers) en dat zou dan weer eigenaardig zijn.
Theo
Groeten vanop de Heide
2012
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 aug 2006, 22:22
Locatie: Deinze
Contacteer:

Re: Ontsporing Wilsele

Bericht door 2012 »

Jeroen schreef:Als ik de foto's bekijk, denk ik toch dat hij op TS uit de boog kwam en op L53 aan het wisselen was naar NS. Als je weet dat de boog min of meer onder het viaduct op de achtergrond ligt en hij uiteraard met de loc op kop richting Mechelen staat, kan dat toch niet anders?
Op de redactie beelden zie je dat het niet ontspoorde deel terug getrokken word naar Hasselt, daar kan je zien dat de wagons wel op NS reden
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Ontsporing Wilsele

Bericht door Asterix »

2012 schreef:
Jeroen schreef:Als ik de foto's bekijk, denk ik toch dat hij op TS uit de boog kwam en op L53 aan het wisselen was naar NS. Als je weet dat de boog min of meer onder het viaduct op de achtergrond ligt en hij uiteraard met de loc op kop richting Mechelen staat, kan dat toch niet anders?
Op de redactie beelden zie je dat het niet ontspoorde deel terug getrokken word naar Hasselt, daar kan je zien dat de wagons wel op NS reden
Ah ja! Dus NS in de bocht, ingevoegd op TS L53 en bij het nog eens wisselen naar NS op L53 is het verkeerd gelopen? Het is daar trouwens niet de eerste keer. Herinner mij nog een ontsporing op quasi-dezelfde plaats. Lading diepvrieserwten enkele jaren geleden. En dààrvoor nog al eens.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Ontsporing Wilsele

Bericht door dentheo »

2012 schreef: Op de redactie beelden zie je dat het niet ontspoorde deel terug getrokken word naar Hasselt, daar kan je zien dat de wagons wel op NS reden
Klopt maar de wissel in NS naar Mechelen ligt ook juist voor een trein uit Aarschot....
Rara hoe een kruising ligt daar in NS ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Gesloten