Goederencorridors van start
Geplaatst: 15 nov 2013, 18:53
twee van de 3 goederencorridors door België van start
Bron: NA INFRABEL 14/11/2013
Op 10 november 2013 werden de eerste twee goederencorridors door België operationeel. Concreet gaat het om Corridor 1, die van Zeebrugge/Antwerpen/Rotterdam tot Genua loopt, en Corridor 2 van Antwerpen/Rotterdam tot Basel. Vanaf heden kunnen naast spoorwegondernemingen ook andere aanvragers (applicants) capaciteit aanvragen.
Zoals voorzien in de Europese Verordening 913/2010 zijn op 10 november 2013 de eerste twee goederencorridors door België operationeel geworden. Het gaat hierbij om “Rail Freight Corridor 1” (RFC 1) die van Zeebrugge en Antwerpen/Rotterdam via Duitsland en Zwitserland naar Genua loopt en “Rail Freight Corridor 2” (RFC 2) van Rotterdam en Antwerpen via Luxemburg naar Dijon/Lyon en Basel. De derde corridor door België, RFC 8, moet tegen november 2015 klaar zijn.
Deze goederencorridors hebben als doel de dienstverlening te verbeteren door een versterkte samenwerking op het vlak van de lidstaten en de infrastructuurbeheerders, waarbij in de eerste plaats rekening gehouden
wordt met de klanten. Deze klanten zijn via adviesgroepen betrokken bij de ontwikkeling van de corridor.
Bron: NA INFRABEL 14/11/2013
Op 10 november 2013 werden de eerste twee goederencorridors door België operationeel. Concreet gaat het om Corridor 1, die van Zeebrugge/Antwerpen/Rotterdam tot Genua loopt, en Corridor 2 van Antwerpen/Rotterdam tot Basel. Vanaf heden kunnen naast spoorwegondernemingen ook andere aanvragers (applicants) capaciteit aanvragen.
Zoals voorzien in de Europese Verordening 913/2010 zijn op 10 november 2013 de eerste twee goederencorridors door België operationeel geworden. Het gaat hierbij om “Rail Freight Corridor 1” (RFC 1) die van Zeebrugge en Antwerpen/Rotterdam via Duitsland en Zwitserland naar Genua loopt en “Rail Freight Corridor 2” (RFC 2) van Rotterdam en Antwerpen via Luxemburg naar Dijon/Lyon en Basel. De derde corridor door België, RFC 8, moet tegen november 2015 klaar zijn.
Deze goederencorridors hebben als doel de dienstverlening te verbeteren door een versterkte samenwerking op het vlak van de lidstaten en de infrastructuurbeheerders, waarbij in de eerste plaats rekening gehouden
wordt met de klanten. Deze klanten zijn via adviesgroepen betrokken bij de ontwikkeling van de corridor.