I 11 over de grens.

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Stijn D.C.
Berichten: 801
Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
Contacteer:

Bericht door Stijn D.C. »

Allemaal niet opletten, ge hebt er altijd die als hobby kritiek geven hebben :wink:
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Stijn D.C. schreef:Allemaal niet opletten, ge hebt er altijd die als hobby kritiek geven hebben :wink:
Bwa, ook niet veralgemenen, hé! :wink:

Enkel kritiek op de Nederlandse Spoorwegen volstaat wel, hoor! :lol: :twisted: :P :mrgreen:
Stijn D.C.
Berichten: 801
Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
Contacteer:

Bericht door Stijn D.C. »

jaja, maar zijn ook topics over het Belgische materieel, waar erop gevit wordt :wink:
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Stijn D.C. schreef:jaja, maar zijn ook topics over het Belgische materieel, waar erop gevit wordt :wink:
Bwa, we mogen toch een beetje chauvinistisch doen als we het Nederlandse en Belgische materieel vergelijken! :P

Anders doen we al niet veel aan chauvinisme! :lol: :P :mrgreen:
Stijn D.C.
Berichten: 801
Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
Contacteer:

Bericht door Stijn D.C. »

Dat is waar :wink:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

NSNMBS schreef: En de meeste die dat zeggen zijn nog niet eens hier geweest :wink:
Het valt allemaal reuze mee hoor. Het enige is gewoon dat wij minder getrokken treinen hebben als jullie eh :D
ik ben al in NL geweest, is tot den haag, is tot amsterdam is tot heerlen via luik maastricht :-)
NSNMBS

Bericht door NSNMBS »

Ja, nou dat is veel :P

NL materieel waar je in hebt gezeten is dus V en ICRm(benelux)
Teach2
Berichten: 418
Lid geworden op: 10 jul 2006, 16:25

Bericht door Teach2 »

Heb toch al wel wat Nederlands materieel achter de kiezen, dus ik kan wel even een vergelijking maken.

-Plan V: erg vergelijkbaar met onze (niet gemoderniseerde) klassiekjes qua comfort, alleen minder 'claustrofobisch' doordat er niet zo'n kleine compartimentjes zijn;
-'gemoderniseerde' Plan T: Gemoderniseerd is een groot woord, ze hebben hier gewoon nieuwe stoelen geplaatst, voor de rest niks veranderd. Vond die nieuwe stoelen ook tegenvallen qua zitcomfort;
-ICR: Originele inrichting doet vandaag nogal gedateerd aan, maar het rijcomfort vond ik goed. De modernisering vind ik erg geslaagd, en de rijtuigen kunnen vergeleken worden met onze I11;
-Gemoderniseerde sprinter: inrichting ziet er leuk uit, tot je gaat zitten: stoelen zitten niet echt comfortabel, en de beenruimte is onbestaande. Ik, met mijn 1m 72 vond ze al krap, wil niet weten hoe het langste volk ter wereld zich daar voelt;
-Koplopers: toffe stelletjes, eigenlijk identiek aan de ICR, als ze inderdaad zoals de ICR gemoderniseerd worden, kan ik dat alleen maar toejuichen;
-DD-AR / mDDM,..: één woord: verschrikkelijk! Vooral die uit de jaren 90 zijn erg: fluogroene banken, tafeltjes met confettimotief (weet niet hoe het beter te omschrijven) en die dingen geven gewoon altijd, ook al zijn ze pas gekuist, een vuile indruk. De oudere exemplaren uit de jaren 80 zijn beter en vergelijkbaar met onze M5;
-IRM: qua design één van de mooiste stellen ooit. Ook comfortabele inrichting, alleen spijtig van de kleine ramen en het gebrek aan bagagerekken op de bovenverdieping (door de wel erg spits toelopende zijwanden). Al bij al heel erg geslaagde stellen!
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

NSNMBS schreef:Ja, nou dat is veel :P

NL materieel waar je in hebt gezeten is dus V en ICRm(benelux)
en sprinters ook
NSNMBS

Bericht door NSNMBS »

ik heb toch liever DD-AR(jaren 90) en DDM(jaren 80) veel liever als M5 hoor. zitcomfort vind ik toch minder spartaans als de M5
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Bericht door Accelerat »

NSNMBS schreef:ik heb toch liever DD-AR(jaren 90) en DDM(jaren 80) veel liever als M5 hoor. zitcomfort vind ik toch minder spartaans als de M5
En daarom: M6 RULEZ!!! :P
groentje
Berichten: 7278
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

sncf-sncb schreef:
NSNMBS schreef:ik heb toch liever DD-AR(jaren 90) en DDM(jaren 80) veel liever als M5 hoor. zitcomfort vind ik toch minder spartaans als de M5
En daarom: M6 RULEZ!!! :P
Goed dat 2622 je niet hoort :P Of Rafmaninov.

2622 :cry: :cry: Rafmaninov :cry:

Soit, ik heb nu mijn Beneluxvrijkaart, en ik ben van plan er gebruik van te maken :P
Teach2
Berichten: 418
Lid geworden op: 10 jul 2006, 16:25

Bericht door Teach2 »

ik heb toch liever DD-AR(jaren 90) en DDM(jaren 80) veel liever als M5 hoor. zitcomfort vind ik toch minder spartaans als de M5
Het enige verschil dat ik bemerk is dat de NS-rijtuigen tafeltjes hebben. de inrichting is inderdaad spartaans, maar het rijgedrag is erg goed, en het comfortprobleem zal binnenkort ook verleden tijd zijn, aangezien de rijtuigen vanaf volgend jaar gemoderniseerd zullen worden.
NSNMBS

Bericht door NSNMBS »

Hmmm, M6 Rulez?? Dacht het niet. Heb er van brussel tot luxemburg in moeten zitten. ik kwam daar echt met rugletsels aan :wink: Dat zitcomfort kan je een beetje vergelijken met onze SGMm(sprinter)

Daarbij @ Teach2: waarschijnlijk word DDM ook omgebouwd. Ze willen het comfort gaan veranderen richting het IC comfort. Met airco en al :P

DD-AR word volgens mij (ben niet zeker) ook omgebouwd. Maar dan meer voor stoptreindiensten,
groentje
Berichten: 7278
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Nu alleen nog zonneschermen. Zelfs in Nederland is het niet altijd bewolkt.
Plaats reactie