I 11 over de grens.

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

groentje schreef:Nu alleen nog zonneschermen. Zelfs in Nederland is het niet altijd bewolkt.
ze denken er ginder blijkbaar anders over :-)
i11
Berichten: 104
Lid geworden op: 30 nov 2006, 02:10

Bericht door i11 »

Steven schreef:
groentje schreef:Nu alleen nog zonneschermen. Zelfs in Nederland is het niet altijd bewolkt.
ze denken er ginder blijkbaar anders over :-)
Nee, dat komt omdat in NL alles HUFTERPROOF moet zijn. Zelf ben ik een NL-student die in Leuven studeert en ik verbaas mij erover wat een net volk Belgen zijn, ik kom zelden een kapot c.q gesloopt zonnescherm tegen. In NL is een trein al na een maand helemaal gesloopt. Zo zijn in de IRM van NS zelfs de rubberbanden van de ramen getest op hufterproofheid. Het GVB van Amsterdam heeft zelfs een groepje (hufter)jongeren uitgenodigd om na te denken over toekomstig metromaterieel wat er vooral NIET in aanwezig mag zijn. Hufterproof kan ver gaan. Binnenkort stalen banken en diamanten ramen (andere zijn zo bekrast) :lol: en natuurlijk anti-graffiti tape aan de buitenkant.

Wat ben ik blij dat ik in België studeer.
Enne de I11 is echt wel de beste wagen ter wereld.
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Bericht door Accelerat »

i11 schreef:
Steven schreef:
groentje schreef:Nu alleen nog zonneschermen. Zelfs in Nederland is het niet altijd bewolkt.
ze denken er ginder blijkbaar anders over :-)
Nee, dat komt omdat in NL alles HUFTERPROOF moet zijn. Zelf ben ik een NL-student die in Leuven studeert en ik verbaas mij erover wat een net volk Belgen zijn, ik kom zelden een kapot c.q gesloopt zonnescherm tegen. In NL is een trein al na een maand helemaal gesloopt. Zo zijn in de IRM van NS zelfs de rubberbanden van de ramen getest op hufterproofheid. Het GVB van Amsterdam heeft zelfs een groepje (hufter)jongeren uitgenodigd om na te denken over toekomstig metromaterieel wat er vooral NIET in aanwezig mag zijn. Hufterproof kan ver gaan. Binnenkort stalen banken en diamanten ramen (andere zijn zo bekrast) :lol: en natuurlijk anti-graffiti tape aan de buitenkant.

Wat ben ik blij dat ik in België studeer.
Enne de I11 is echt wel de beste wagen ter wereld.
Kijk! Eindelijk! Nog iemand die het zelfde denkt! Ik ben het volledig met je eens! :wink:
Wover

Bericht door Wover »

Ja België is toch een fantastisch land e, jammer dat we zelf te bescheiden zijn om het te zien en dan maar over onbeduidende dingen gaan klagen en zagen :P
Beesty
Berichten: 380
Lid geworden op: 13 apr 2006, 21:36

Bericht door Beesty »

de 111 stammen zijn inderdaad schitterende dingen ...
Ze rijden zeer stil, zacht, zitten goed, mooie verschijningen, ...
Maar af en toe wordt dit gevoel wel eens verbrot door (naar mijn mening) slecht gekoppelde samenstellingen.
Overlaatst de 1357 met i11stam op de verbinding Oostende - Eupen .. Meermaals met meegereist - Telkens bij ieder vertrek serieuze schokken en stampen .. en als je dan eens kijkt naar de koppelingen staan er rijtuigen tussen die op 10cm afstand van elkaar gekoppeld staan ... in duwstand.
Toch geen wonder dat ne mens dan eens klaagt? :?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

tja hufterproof :( en wat met reiscomfort? zo kan je beter lege containers laten rijden he, kost is vrij laag in aankoop en veel kan er niet stuk gaan
FLV-FGSP
Berichten: 1878
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Bericht door FLV-FGSP »

i11 schreef:Enne de I11 is echt wel de beste wagen ter wereld.
Als alles goed gaat komen die mooie rijtuigen vanaf 10 december iedere dag in Nederland.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

FLV-FGSP schreef:
i11 schreef:Enne de I11 is echt wel de beste wagen ter wereld.
Als alles goed gaat komen die mooie rijtuigen vanaf 10 december iedere dag in Nederland.
om precies te zijn vanaf maandag 11/12/06 rond 7.45 zou de eerste de grens moeten overkomen (indien hij op tijd is)
Wover

Bericht door Wover »

heb ik iets gemist? over welke verbinding gaat het dan?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Wover schreef:heb ik iets gemist? over welke verbinding gaat het dan?
dat gaat over de IC O treinen, die rijden van brussel zuid naar maastricht, tussen 6.24 en 18.24, op twee ritjes na (smorgens is er eentje die uit gouvy zal komen ipv maastricht, in de namiddagspits is het idem maar dan in de andere rijrichting)
Wover

Bericht door Wover »

achzo. En gaan ze daar dan een 13 op 1.5kV laten rijden, dacht hier gelezen te hebben dat da voor problemen ging zorgen? Of is het 3kV tot in Maastricht?
260689
Berichten: 3301
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

Steven schreef:
Wover schreef:heb ik iets gemist? over welke verbinding gaat het dan?
dat gaat over de IC O treinen, die rijden van brussel zuid naar maastricht, tussen 6.24 en 18.24, op twee ritjes na (smorgens is er eentje die uit gouvy zal komen ipv maastricht, in de namiddagspits is het idem maar dan in de andere rijrichting)
ik wil er wel bijzeggen dat 1 van de trein uit oostende komen dienstregeling staat al online

OOSTENDE 00:00 05:56
BRUGGE 06:09 06:11
OOSTKAMP 06:15 06:15
BEERNEM 06:20 06:20
MARIA AALTER 06:24 06:24
AALTER 06:29 06:29
BELLEM 06:33 06:33
HANSBEKE 06:36 06:36
LANDEGEM 06:40 06:40
DRONGEN 06:45 06:45
GENT SINT PIETERS 06:51 06:53
BRUSSEL ZUID 07:22 07:24
BRUSSEL CENTRAAL 07:27 07:28
BRUSSEL NOORD 07:31 07:33
LUIK GUILLEMINS 08:24 08:26
BRESSOUX 08:33 08:33
WEZET 08:42 08:43
MAASTRICHT (NL) 08:54 00:00

er bij zeggen dat deze trein door de treinbestuurders van oostende word gedaan tot luik vandaar neemt een bestuurder van luik???? of welkenreadt?????? over
i11
Berichten: 104
Lid geworden op: 30 nov 2006, 02:10

Bericht door i11 »

Wover schreef:achzo. En gaan ze daar dan een 13 op 1.5kV laten rijden, dacht hier gelezen te hebben dat da voor problemen ging zorgen? Of is het 3kV tot in Maastricht?
Normaal gezien is dat geen probleem, temeer daar de stop in Maastricht Randwijck vervalt. Eijsden heeft al 3kV, want de sluis ligt ter hoogte van woonwagenkamp Vinkenslag (ongeveer 2 km ten zuiden van Randwijck)

De 13 hoeft dus alleen bij Maastricht op te trekken onder 1500V.
Ik vraag me wel af hoe dat gaat met de ElektroMagnetischeCompabiliteit (EMC) op het NS net. Normaal zijn daar uitgebreide en kostbare testen voor nodig.

Indien nu geen problemen zijn met de 13, dan kan de NMBS binnenkort ook claimen om over het hele NS-net te rijden.....dus in de toekomst misschien vrachttreinen met 13 vanuit de Rotterdamse haven naar St-Louis. :P Of gaat mijn fantasie nu te ver :?:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

voor het hele NSnet moet je ATB hebben en daar beschikt de 13 alsnog niet over
edje

Bericht door edje »

Ik vraag me af, of de hele combinatie Reeks 13 I11 rijtuigen uberhaupt wel zijn toegelaten in NL
Plaats reactie