I 11 over de grens.

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Bericht door Joris »

hallo,
Zijn er niet 's morgens vroeg en s'avonds laat nog 2 stoptreinen die stoppen in Eijsden?
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
260689
Berichten: 3325
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

zit er daar eigelijk veel volk op die trein.
door welke bestuurders en treinbegeleiders word deze dienst gedaan??
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

thejay schreef:
Steven schreef:twee beelden van bij de buren
omdat het koersbord op het perron fel verlicht is toch maar close up foto gemaakt, rara wat is er fout :-)
Zou het ook niet Brussel Zuid/Midi moeten zijn?
Bij de Benelux is dat dacht ik wel het geval.

Bedankt voor de foto in elk geval!
da laatste is een kwestie van taal :-) in maastricht is het zuiver het nederlands dat telt :-)
maar het is om te beginnen een IC en dus geen TEE, er is GEEN toeslag nodig, en luik, brussel noord en brussel centraal ontbreken op het scherm
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Joris schreef:hallo,
Zijn er niet 's morgens vroeg en s'avonds laat nog 2 stoptreinen die stoppen in Eijsden?
Groeten,
Joris De Mol
Ik dacht dat de stopplaats volledig gesloten werd! :wink: Maar wel op proef, als blijkt dat de reizigers niet tevreden zijn met de nieuwe busdiensten (die overigens een hogere frequentie hebben).
In Eijsden stopten toch op weekdagen volgens de tellingen nog een 400-tal reizigers per dag op! Vele Belgische station doen het veel slechter!
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Bericht door Accelerat »

Steven schreef:da laatste is een kwestie van taal :-) in maastricht is het zuiver het nederlands dat telt :-)
maar het is om te beginnen een IC en dus geen TEE, er is GEEN toeslag nodig, en luik, brussel noord en brussel centraal ontbreken op het scherm
Ze mogen wel eens vaker onze CTA's nakijken... :?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

sncf-sncb schreef: Ze mogen wel eens vaker onze CTA's nakijken... :?
waarbij CTA = ???
prahsharp
Berichten: 182
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:06

Bericht door prahsharp »

gokje: computergestuurde trein aanduiding?
wimpiespoor
Berichten: 238
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:58
Locatie: Zeist, Nederland

Bericht door wimpiespoor »

prahsharp schreef:gokje: computergestuurde trein aanduiding?
Centraal bediende Trein Aaanwijzer

Wim
Freakytrain

Bericht door Freakytrain »

Dus FBMZ rijdt tot Luik ?

afwisselend met de mannen van Luik wrss ?

en de mannen van Luik rijden ook ner Maastricht dan door waarschijnlijk?


en heo zit dat nu met die atb op den 13 , hebbe nze dat dan moeten installeren op den 13 ?


ale hoop dat ge mij kunt verder helpen
FLV-FGSP
Berichten: 1886
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Bericht door FLV-FGSP »

Op dit moment is er ff een probleempje:
infra beperking tussen Maastricht en eijsden, alle sporen versperd

treinserie 400 rijdt niet

op last van politie

opmerking: mcn van trein gehaald door inspectie, mcn sprak geen
Nederlands
wimpiespoor
Berichten: 238
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:58
Locatie: Zeist, Nederland

Bericht door wimpiespoor »

kon je op wachten. ':wink:'

Wim
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Bericht door Accelerat »

Gaat goed :cry: :cry: :cry:
Wover

Bericht door Wover »

Ik zat gezellig in de miserie daar vandaag. Ik dacht, ik heb geen zin in de les, dus zal ik met de rapte eens die nieuwe verbinding out gaan checken :lol: .

Hier in Herentals vertrokken om 10.15, in Antwerpen en Brussel overgestapt.

Alles ging vlot, gezellig tegen 160 door Leuven, mooi op L2 tegen 200, na Luik nog enkele mooie landschappen (zicht op de Maas enz).

Aangekomen in Maastricht ff tien minuutjes naar de treintjes daar gekeken en dan maar terug in de trein gaan zitten. Stipt om 13.07 gingen de deuren toe. Maar toen bleven we staan. Na 5 minuten ongeveer vernamen we van de TBG dat de trein niet kon vertrekken door een technische storing. Een half uur later zei ze dat er nog altijd geen oplossing was gevonden. Uiteindelijk na ongeveer een uur werd aangekondigd dat de trein uit België afgeschaft was. Ik nam aan dat ze dan onze trein bedoelden en dat ze die dan zouden laten rijden om 14.07. Maar helaas, dat ook niet. Dan uiteindelijk om 14.37 vertrokken met anderhalf uur vertraging, en dan was de trein nog eens beperkt. Eerst riep de TBG om dat het tot Leuven was (waar hij normaal niet stopt). Daarna kwam er in Luik een andere TBG in de trein die zei dat de trein gewoon niet verder reed dan Luik. Dan kwam er een half uur nadien een trein aan richting brussel, die niet stopte in leuven, dus dat was alweer de IC-O van een uur later. Die had maar 10 minuutjes vertraging gelukkig, zodat ik uiteindelijk maar met twee uur vertraging in Herentals aankwam :P
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Freakytrain schreef:Dus FBMZ rijdt tot Luik ?

afwisselend met de mannen van Luik wrss ?

en de mannen van Luik rijden ook ner Maastricht dan door waarschijnlijk?


en heo zit dat nu met die atb op den 13 , hebbe nze dat dan moeten installeren op den 13 ?


ale hoop dat ge mij kunt verder helpen
idd bestuurder fbmz hebben twee diensten op luik met deze treinen (beide diensten zijn telkens 2 maal heen en terug) aflos telkens door een bestuurder van luik.

de 13 heeft geen atb, er zit namelijk enkel atb op het allerlaatste stukje (dus niet van de plaats waar het ns net begint), het baanvak is dus grotendeels voorzien (op ns deel dus) van seinen zonder atb, op het belgische deel staan gewoon seinen met krokodil (dus enkel memor)
Freakytrain

Bericht door Freakytrain »

Steven schreef:
Freakytrain schreef:Dus FBMZ rijdt tot Luik ?

afwisselend met de mannen van Luik wrss ?

en de mannen van Luik rijden ook ner Maastricht dan door waarschijnlijk?


en heo zit dat nu met die atb op den 13 , hebbe nze dat dan moeten installeren op den 13 ?


ale hoop dat ge mij kunt verder helpen
idd bestuurder fbmz hebben twee diensten op luik met deze treinen (beide diensten zijn telkens 2 maal heen en terug) aflos telkens door een bestuurder van luik.

de 13 heeft geen atb, er zit namelijk enkel atb op het allerlaatste stukje (dus niet van de plaats waar het ns net begint), het baanvak is dus grotendeels voorzien (op ns deel dus) van seinen zonder atb, op het belgische deel staan gewoon seinen met krokodil (dus enkel memor)
ok bedankt .toch goed dat julle ook 2 diensten hebben :P
Plaats reactie