hle 20 + M4 + hle 27

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
LS Models
Berichten: 37
Lid geworden op: 30 sep 2013, 14:07

hle 20 + M4 + hle 27

Bericht door LS Models » 19 nov 2013, 17:17

Een week of 2-3 geleden moest ik naar de tandarts. Wel ik moest toevallig naast de spoorwegbrug rijden die over de stad ST-NIklaas loopt richting station. Valt mij ineens op dat er een trein voorbij reed. Ik zag de bovenste roosters en de raam-indeling van een hle 20 met op het eind van de sleep een hle 27. Is dat mogelijk of heb ik mij vergist?


groeten Cédric


Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 4010
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: hle 20 + M4 + hle 27

Bericht door Steve » 19 nov 2013, 17:18

LS Models schreef:Een week of 2-3 geleden moest ik naar de tandarts. Wel ik moest toevallig naast de spoorwegbrug rijden die over de stad ST-NIklaas loopt richting station. Valt mij ineens op dat er een trein voorbij reed. Ik zag de bovenste roosters en de raam-indeling van een hle 20 met op het eind van de sleep een hle 27. Is dat mogelijk of heb ik mij vergist?


groeten Cédric
Dat zou me heel sterk verbazen. Volgens mij heb je gewoon twee 27's gezien, want er rijdt een stam 27+M4+27 op de IC-C. En van ver kun je de 27 en 20 misschien door elkaar halen.

Gebruikersavatar
Trein30
Berichten: 1394
Lid geworden op: 25 jun 2013, 11:29
Locatie: FCV

Re: hle 20 + M4 + hle 27

Bericht door Trein30 » 19 nov 2013, 17:34

Het kan zelfs een HLE 21 zijn geweest - drie weken geleden heb ik zo een sleep M4 gezien in het station van Antwerpen-Berchem, die ingekaderd was aan de éne kant door de 2126, en aan de andere kant door de 2731. Deze kwam vanaf, en reed terug naar Linkeroever/St-Niklaas/Gent.
AfbeeldingAfbeelding

LS Models
Berichten: 37
Lid geworden op: 30 sep 2013, 14:07

Re: hle 20 + M4 + hle 27

Bericht door LS Models » 19 nov 2013, 19:13

Trein30 schreef:Het kan zelfs een HLE 21 zijn geweest - drie weken geleden heb ik zo een sleep M4 gezien in het station van Antwerpen-Berchem, die ingekaderd was aan de éne kant door de 2126, en aan de andere kant door de 2731. Deze kwam vanaf, en reed terug naar Linkeroever/St-Niklaas/Gent.
Maar dat vraag ik mij ook af: Als een er een 21 trekt/duwt, waarom dan geen ADx i.p.v. een 27?

Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 9012
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: hle 20 + M4 + hle 27

Bericht door Shrek » 19 nov 2013, 20:07

LS Models schreef:Maar dat vraag ik mij ook af: Als een er een 21 trekt/duwt, waarom dan geen ADx i.p.v. een 27?
Die 21 is te zwak voor een lange trein, met een 27 kan je makkelijker de dienstregeling volgen :wink:

Gebruikersavatar
HLE 2302
Berichten: 2569
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: hle 20 + M4 + hle 27

Bericht door HLE 2302 » 19 nov 2013, 22:06

Trein30 schreef:Het kan zelfs een HLE 21 zijn geweest - drie weken geleden heb ik zo een sleep M4 gezien in het station van Antwerpen-Berchem, die ingekaderd was aan de éne kant door de 2126, en aan de andere kant door de 2731. Deze kwam vanaf, en reed terug naar Linkeroever/St-Niklaas/Gent.
Volgens mij wegens gebrek aan T27. Nu zijn het weer 2 T27's.
Shrek schreef:
LS Models schreef:Maar dat vraag ik mij ook af: Als een er een 21 trekt/duwt, waarom dan geen ADx i.p.v. een 27?
Die 21 is te zwak voor een lange trein, met een 27 kan je makkelijker de dienstregeling volgen :wink:
Op een vlakke lijn is het verschil tussen een T21 & T27 redelijk te verwaarlozen vind ik.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2815
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Locatie: FFM
Contacteer:

Re: hle 20 + M4 + hle 27

Bericht door Joris » 19 nov 2013, 23:41

HLE 2302 schreef:
Op een vlakke lijn is het verschil tussen een T21 & T27 redelijk te verwaarlozen vind ik.
Ojawel hoor! Elke keer als er een 21 voor die IC Antwerpen-Kortrijk trein hangt heeft hij gegarandeerd vertraging!
Vandaag meende ik trouwens een 27+I10/I6+27 (alle 2 in dienst) op de ICg te zijn tegengekomen... ofwel was het een overbrenging. En het was niet de stam mat 18+I11+18, want die kwam nog later door.

Gebruikersavatar
HLE 2302
Berichten: 2569
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: hle 20 + M4 + hle 27

Bericht door HLE 2302 » 20 nov 2013, 10:18

Joris schreef:
HLE 2302 schreef:
Op een vlakke lijn is het verschil tussen een T21 & T27 redelijk te verwaarlozen vind ik.
Ojawel hoor! Elke keer als er een 21 voor die IC Antwerpen-Kortrijk trein hangt heeft hij gegarandeerd vertraging!
Vandaag meende ik trouwens een 27+I10/I6+27 (alle 2 in dienst) op de ICg te zijn tegengekomen... ofwel was het een overbrenging. En het was niet de stam mat 18+I11+18, want die kwam nog later door.
Vertraging kan ook andere oorzaken hebben. weersomstandigheden, seinen, ander verkeer, storingen, ...
Ik ga niet zeggen dat het niet een beetje zal schelen, maar de grote hoop zal het ook niet uitmaken, zeker niet op een verbinding met maar 6 stops tussenin.
Wat wél een groot verschil maakt is 2 27's in TS VS 1 T21. Dat wel, uiteraard.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...

nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: hle 20 + M4 + hle 27

Bericht door nahoj » 21 nov 2013, 01:11

HLE 2302 schreef:
Joris schreef:
HLE 2302 schreef:
Op een vlakke lijn is het verschil tussen een T21 & T27 redelijk te verwaarlozen vind ik.
Ojawel hoor! Elke keer als er een 21 voor die IC Antwerpen-Kortrijk trein hangt heeft hij gegarandeerd vertraging!
Vandaag meende ik trouwens een 27+I10/I6+27 (alle 2 in dienst) op de ICg te zijn tegengekomen... ofwel was het een overbrenging. En het was niet de stam mat 18+I11+18, want die kwam nog later door.
Vertraging kan ook andere oorzaken hebben. weersomstandigheden, seinen, ander verkeer, storingen, ...
Ik ga niet zeggen dat het niet een beetje zal schelen, maar de grote hoop zal het ook niet uitmaken, zeker niet op een verbinding met maar 6 stops tussenin.
Wat wél een groot verschil maakt is 2 27's in TS VS 1 T21. Dat wel, uiteraard.
Net zoals 2 HLE 21 vs. 1 een groot verschil zou maken.

Plaats reactie