Pagina 1 van 1

hle 20 + M4 + hle 27

Geplaatst: 19 nov 2013, 17:17
door LS Models
Een week of 2-3 geleden moest ik naar de tandarts. Wel ik moest toevallig naast de spoorwegbrug rijden die over de stad ST-NIklaas loopt richting station. Valt mij ineens op dat er een trein voorbij reed. Ik zag de bovenste roosters en de raam-indeling van een hle 20 met op het eind van de sleep een hle 27. Is dat mogelijk of heb ik mij vergist?


groeten Cédric

Re: hle 20 + M4 + hle 27

Geplaatst: 19 nov 2013, 17:18
door Steve
LS Models schreef:Een week of 2-3 geleden moest ik naar de tandarts. Wel ik moest toevallig naast de spoorwegbrug rijden die over de stad ST-NIklaas loopt richting station. Valt mij ineens op dat er een trein voorbij reed. Ik zag de bovenste roosters en de raam-indeling van een hle 20 met op het eind van de sleep een hle 27. Is dat mogelijk of heb ik mij vergist?


groeten Cédric
Dat zou me heel sterk verbazen. Volgens mij heb je gewoon twee 27's gezien, want er rijdt een stam 27+M4+27 op de IC-C. En van ver kun je de 27 en 20 misschien door elkaar halen.

Re: hle 20 + M4 + hle 27

Geplaatst: 19 nov 2013, 17:34
door Trein30
Het kan zelfs een HLE 21 zijn geweest - drie weken geleden heb ik zo een sleep M4 gezien in het station van Antwerpen-Berchem, die ingekaderd was aan de éne kant door de 2126, en aan de andere kant door de 2731. Deze kwam vanaf, en reed terug naar Linkeroever/St-Niklaas/Gent.

Re: hle 20 + M4 + hle 27

Geplaatst: 19 nov 2013, 19:13
door LS Models
Trein30 schreef:Het kan zelfs een HLE 21 zijn geweest - drie weken geleden heb ik zo een sleep M4 gezien in het station van Antwerpen-Berchem, die ingekaderd was aan de éne kant door de 2126, en aan de andere kant door de 2731. Deze kwam vanaf, en reed terug naar Linkeroever/St-Niklaas/Gent.
Maar dat vraag ik mij ook af: Als een er een 21 trekt/duwt, waarom dan geen ADx i.p.v. een 27?

Re: hle 20 + M4 + hle 27

Geplaatst: 19 nov 2013, 20:07
door Shrek
LS Models schreef:Maar dat vraag ik mij ook af: Als een er een 21 trekt/duwt, waarom dan geen ADx i.p.v. een 27?
Die 21 is te zwak voor een lange trein, met een 27 kan je makkelijker de dienstregeling volgen :wink:

Re: hle 20 + M4 + hle 27

Geplaatst: 19 nov 2013, 22:06
door HLE 2302
Trein30 schreef:Het kan zelfs een HLE 21 zijn geweest - drie weken geleden heb ik zo een sleep M4 gezien in het station van Antwerpen-Berchem, die ingekaderd was aan de éne kant door de 2126, en aan de andere kant door de 2731. Deze kwam vanaf, en reed terug naar Linkeroever/St-Niklaas/Gent.
Volgens mij wegens gebrek aan T27. Nu zijn het weer 2 T27's.
Shrek schreef:
LS Models schreef:Maar dat vraag ik mij ook af: Als een er een 21 trekt/duwt, waarom dan geen ADx i.p.v. een 27?
Die 21 is te zwak voor een lange trein, met een 27 kan je makkelijker de dienstregeling volgen :wink:
Op een vlakke lijn is het verschil tussen een T21 & T27 redelijk te verwaarlozen vind ik.

Re: hle 20 + M4 + hle 27

Geplaatst: 19 nov 2013, 23:41
door Joris
HLE 2302 schreef:
Op een vlakke lijn is het verschil tussen een T21 & T27 redelijk te verwaarlozen vind ik.
Ojawel hoor! Elke keer als er een 21 voor die IC Antwerpen-Kortrijk trein hangt heeft hij gegarandeerd vertraging!
Vandaag meende ik trouwens een 27+I10/I6+27 (alle 2 in dienst) op de ICg te zijn tegengekomen... ofwel was het een overbrenging. En het was niet de stam mat 18+I11+18, want die kwam nog later door.

Re: hle 20 + M4 + hle 27

Geplaatst: 20 nov 2013, 10:18
door HLE 2302
Joris schreef:
HLE 2302 schreef:
Op een vlakke lijn is het verschil tussen een T21 & T27 redelijk te verwaarlozen vind ik.
Ojawel hoor! Elke keer als er een 21 voor die IC Antwerpen-Kortrijk trein hangt heeft hij gegarandeerd vertraging!
Vandaag meende ik trouwens een 27+I10/I6+27 (alle 2 in dienst) op de ICg te zijn tegengekomen... ofwel was het een overbrenging. En het was niet de stam mat 18+I11+18, want die kwam nog later door.
Vertraging kan ook andere oorzaken hebben. weersomstandigheden, seinen, ander verkeer, storingen, ...
Ik ga niet zeggen dat het niet een beetje zal schelen, maar de grote hoop zal het ook niet uitmaken, zeker niet op een verbinding met maar 6 stops tussenin.
Wat wél een groot verschil maakt is 2 27's in TS VS 1 T21. Dat wel, uiteraard.

Re: hle 20 + M4 + hle 27

Geplaatst: 21 nov 2013, 01:11
door nahoj
HLE 2302 schreef:
Joris schreef:
HLE 2302 schreef:
Op een vlakke lijn is het verschil tussen een T21 & T27 redelijk te verwaarlozen vind ik.
Ojawel hoor! Elke keer als er een 21 voor die IC Antwerpen-Kortrijk trein hangt heeft hij gegarandeerd vertraging!
Vandaag meende ik trouwens een 27+I10/I6+27 (alle 2 in dienst) op de ICg te zijn tegengekomen... ofwel was het een overbrenging. En het was niet de stam mat 18+I11+18, want die kwam nog later door.
Vertraging kan ook andere oorzaken hebben. weersomstandigheden, seinen, ander verkeer, storingen, ...
Ik ga niet zeggen dat het niet een beetje zal schelen, maar de grote hoop zal het ook niet uitmaken, zeker niet op een verbinding met maar 6 stops tussenin.
Wat wél een groot verschil maakt is 2 27's in TS VS 1 T21. Dat wel, uiteraard.
Net zoals 2 HLE 21 vs. 1 een groot verschil zou maken.