ASFA (Spaans beveiligingssysteem)

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: ASFA (Spaans beveiligingssysteem)

Bericht door nahoj »

dentheo schreef:En van waar krijgt hij die info ? snelheidsmeter met kontaktje ?
Dat is in principe geen bekommernis van TBL1+. M.a.w. dat is afhankelijk van de specifieke TBL1+ integratie op ieder materieeltype.
Een eenvoudige elektronische afleiding van het signaal van een impulsgenerator op een loopas is voldoende.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: ASFA (Spaans beveiligingssysteem)

Bericht door dentheo »

Maar het komt dus uit de trein.
Er zijn nogal wat buitenlandse systemen die het "buiten" de trein gehouden hebben, waarschijnlijk ook met een goede overweging.
Theo
Groeten vanop de Heide
tomdg
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008, 13:40

Re: ASFA (Spaans beveiligingssysteem)

Bericht door tomdg »

Wat bedoel je met 'buiten' de trein?
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: ASFA (Spaans beveiligingssysteem)

Bericht door dentheo »

Dan heeft men in de trein een tijdrelais en buiten de trein Twee balisen.
De eerste balise start het tijdsrelais, komt het signaal van de tweede balise binnen terwijl het telwerk nog loopt...noodremming.
De balises liggen op bepaalde afstanden, soort snelheidsmeting zonder snelheidsmeters in de trein.
Mits te spelen met die tussenafstand, kun je hetzelfde mechanisme zelfs gebruiken voor verschillende snelheden.
Verder uit elkaar op 300m voor het sein, dichter bij elkaar op 50m van het sein.
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: ASFA (Spaans beveiligingssysteem)

Bericht door Shrek »

dentheo schreef:Dan heeft men in de trein een tijdrelais en buiten de trein Twee balisen.
De eerste balise start het tijdsrelais, komt het signaal van de tweede balise binnen terwijl het telwerk nog loopt...noodremming.
De balises liggen op bepaalde afstanden, soort snelheidsmeting zonder snelheidsmeters in de trein.
Mits te spelen met die tussenafstand, kun je hetzelfde mechanisme zelfs gebruiken voor verschillende snelheden.
Verder uit elkaar op 300m voor het sein, dichter bij elkaar op 50m van het sein.
Dat klinkt nogal prehistorisch in deze tijden van accelerometers en radar onder de trein :wink:
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: ASFA (Spaans beveiligingssysteem)

Bericht door dentheo »

Hoe ?
En TBL1 neemt het signaal van een oude snelheidsmeter, min of meer geijkt paar maanden daarvoor ...
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: ASFA (Spaans beveiligingssysteem)

Bericht door Shrek »

dentheo schreef:Hoe ?
En TBL1 neemt het signaal van een oude snelheidsmeter, min of meer geijkt paar maanden daarvoor ...
Geen van beide systemen is dan ook accuraat genoeg om een deftige snelheidscontrole te doen. Daarom worden ze niet meer gebruikt voor moderne systemen.
Gesloten