ex-DBP-postrijtuig bij CIWLT in Oostende?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
martijnhaman
Berichten: 47
Lid geworden op: 11 feb 2006, 16:46
Contacteer:

ex-DBP-postrijtuig bij CIWLT in Oostende?

Bericht door martijnhaman »

In 1997 kocht NS Internationaal 5 postrijtuigen van de DB om te verbouwen tot fietsenrijtuigen, een salon- en een servicerijtuig.

Uiteindelijk zijn twee rijtuigen ingericht als internationaal fietsenrijtuig (94-95 051 en 94-95 054). Twee andere rijtuigen zijn nooit gebruikt als fietsenrijtuig, maar verbouwd tot vrachtrijtuigen met de nummers 92-99 070 en 071. Het vijfde rijtuig dat oorspronkelijk het DBP-nummer 00-95 112 droeg is vernummerd in 94-95 055.

Volgens een bericht uit oktober 2004 zou dit laatste rijtuig (nog) bij de CIWLT-werkplaats in Oostende staan. Wie kan bevestigen of dit inderdaad zo is? Heeft een van de lijstleden een foto van dit rijtuig in Oostende?

Op de foto is te zien hoe een dergelijk rijtuig er uit ziet. Alvast bedankt voor de moeite.
Bijlagen
postrijtuig.jpg
postrijtuig.jpg (102.58 KiB) 7410 keer bekeken
Kris

Bericht door Kris »

Volgens mij staat er ook zo een bagagerijtuig in Schaarbeek.
Voor de rest weet ik er niets van...
Greg

Bericht door Greg »

Staat niks in schaerbeek dat op dees rijtuig lijkt.
Kris

Bericht door Kris »

Dan stond er toch ooit zo'n rijtuig in Schaarbeek
Ik ben er zeker van dat ik dit rijtuig daar eens zien staan heb tussen de afgedankte rijtuigen :?
Bert

Bericht door Bert »

Ik dacht dat ik dat een paar jaar geleden nog heb zien staan tussen alle andere afgedankte rijtuigen.
Dit stond dacht ik op de eerste bundel rechts bij het binnenrijden van het station. Deze rijtuigen staan daar niet meer, maar ik weet niet of dat NS-rijtuig nu ergens anders staat.
Gebruikersavatar
martijnhaman
Berichten: 47
Lid geworden op: 11 feb 2006, 16:46
Contacteer:

Bericht door martijnhaman »

@Kris en Bert: dat jullie een dergelijk rijtuig in Schaarbeek hebben zien staan kan kloppen. Op The Railfaneurope Picture Gallery vond ik een foto van dit rijtuig: http://www.railfaneurope.net/pix/de/car ... e/pix.html Even naar beneden scrollen, het is de 10e foto.

Het nummer van dit rijtuig is 51 80 00-40008-6 en dat komt niet overeen met het rijtuig wat ik zocht. Helaas, maar bedankt voor de reacties.
Bert

Bericht door Bert »

Wat ik al dacht, niets gezien in Oostende
260689
Berichten: 3322
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

dit rijtuig van die foto hier op het forum heeft in oostende gestaan
vorig jaar er is dan een soort goedere trein geweest van vreemde reizigersrijtuigen die voor de sloop waren en die pakwagen zat er tussen
Gebruikersavatar
martijnhaman
Berichten: 47
Lid geworden op: 11 feb 2006, 16:46
Contacteer:

Bericht door martijnhaman »

@Bert: mag ik uit je reactie opmaken dat je recentelijk in Oostende hebt gekeken en dat er geen rijtuig stond?

@260689: verwijs je in je reactie naar mijn foto uit het eerste bericht van dit onderwerp of bedoeld je de foto die op de The Railfaneurope Picture Gallery staat en waar ik naar verwees?
260689
Berichten: 3322
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

martijnhaman schreef:@Bert: mag ik uit je reactie opmaken dat je recentelijk in Oostende hebt gekeken en dat er geen rijtuig stond?

@260689: verwijs je in je reactie naar mijn foto uit het eerste bericht van dit onderwerp of bedoeld je de foto die op de The Railfaneurope Picture Gallery staat en waar ik naar verwees?
het het de reactie van het eerste bericht hier op het forum.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1216
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Re: ex-DBP-postrijtuig bij CIWLT in Oostende?

Bericht door Tim »

martijnhaman schreef:In 1997 kocht NS Internationaal 5 postrijtuigen van de DB om te verbouwen tot fietsenrijtuigen, een salon- en een servicerijtuig.

Uiteindelijk zijn twee rijtuigen ingericht als internationaal fietsenrijtuig (94-95 051 en 94-95 054). Twee andere rijtuigen zijn nooit gebruikt als fietsenrijtuig, maar verbouwd tot vrachtrijtuigen met de nummers 92-99 070 en 071. Het vijfde rijtuig dat oorspronkelijk het DBP-nummer 00-95 112 droeg is vernummerd in 94-95 055.

Volgens een bericht uit oktober 2004 zou dit laatste rijtuig (nog) bij de CIWLT-werkplaats in Oostende staan. Wie kan bevestigen of dit inderdaad zo is?
Een beetje een late reactie, maar vandaag bevestiging gekregen dat deze info klopt.
De rijtuigen wachten op de sloper, maar zijn wel nog te koop.
Bert

Bericht door Bert »

martijnhaman schreef:@Bert: mag ik uit je reactie opmaken dat je recentelijk in Oostende hebt gekeken en dat er geen rijtuig stond?
idd niets gezien ginder. :wink:
Plaats reactie