Site's met geluiden & treinfilmpjes

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Stijn D.C.
Berichten: 801
Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
Contacteer:

Site's met geluiden & treinfilmpjes

Bericht door Stijn D.C. »

Hallo,

Ik ken wel een paar sites met geluiden, maar heeft er toevallig iemand een adres van site's met geluiden en filmpjes van Belgische treinen?
55erke

Bericht door 55erke »

Hoy
Op mijne site staan er een paar:
http://www.loccollector.be

Ook op deze site mooie geluidsbandjes:
http://home.versatel.nl/achtien/

T'is wel allemaal diesel :wink:

Groeten
Johan
Bert

Bericht door Bert »

Op de site van 'spoorvreter' stonden er geluiden. adres heb ik niet . :(
Stijn D.C.
Berichten: 801
Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
Contacteer:

Bericht door Stijn D.C. »

Hallo,

De site van spoorvreter en van Dirk Achtien ken ik,

jammer dat op de site van Dirk geen e-mailadres staat.

Dankje voor de andere adressen trouwens. Als er nog zijn, want ben ook op zoek naar AM & HLE sounds.
Bert

Bericht door Bert »

Als je nog eens met een AM96 reist, moet je eens in het comparimentje vlak achter de stuurpost kruipen met een opnamerecorder. Daar hoor je best de motoren. :wink:
1607

Bericht door 1607 »

kan ik nu een schadevergoeding indienen bij de NMBS wegens doofheid? :roll:
Greg

Bericht door Greg »

Ik heb aantal sounds, van 16 (ook binnen), 13 (ook als motor start binnen), am96, 11 en nog eenpaar denk ik.
Stijn D.C.
Berichten: 801
Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
Contacteer:

Bericht door Stijn D.C. »

Bert schreef:Als je nog eens met een AM96 reist, moet je eens in het comparimentje vlak achter de stuurpost kruipen met een opnamerecorder. Daar hoor je best de motoren. :wink:
Heb ik al gedaan, maar met een USB stick als de mijne is de kwaliteit goed, enkel bij HLE 20 buiten voor de ventilatoren, was het wel goed.
Concurrent

Bericht door Concurrent »

Ik heb maar één ding te zeggen op die 55'ers :

Wie er mee rijd , ka het gewoon niet beter hebben!!!De sound alleen al doet het bij mij kriebelen :oops:
Maickey

Bericht door Maickey »

Is er ergens een site waar er geluiden of videos zijn van een am96.

Mvg
Stijn D.C.
Berichten: 801
Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
Contacteer:

Bericht door Stijn D.C. »

Zoek je bepaalde geluiden van de AM 96 misshien? :wink:
Maickey

Bericht door Maickey »

Ja ik zoek van alle soorten geluiden over de am96,maar dat is niet zo gemakelijk om te vinden.

Groetjes,Maickey.
Wover

Bericht door Wover »

toevallig voor train simulator dan? Want het model dat er nu is van de am96 trekt echt op niks :P
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Bericht door msts.be »

Wat de AM96 betreft , vroeger stonden er geluiden van op Lestrainsbelges.be , maar nu dat daar die ook verwijderd zijn heb ik nog een andere nuttige tip :

Ga eens naar Videorail en ga dan naar het voorlaatste filmpje.Ongeveer net voordat de trein gaat remmen , hoor je de geluiden van de ventilatie en de thrystoren.Wanneer de trein terug optrekt hoor je die ook.Omdat de Z23500 onderdelen deelt met onze AM96 , zijn de geluiden ongeveer dezelfde , met het verschil dat er bij ons een betere isolatie toegepast is (en de geluiden langs buiten en binnen iets stiller klinken dan de Z23500) , en er met de AM96 iets trager opgetrokken wordt omdat de AM96 dient als IC-trein , terwijl de Z23500 als regionaal stel is bedoeld om stop-en IR-treinen mee te doen ..

Ook de nieuwe TER2N NG stellen (Z24500 & Z26500) hebben deze geluiden , zij zullen nog net iets anders en moderner klinken , omdat deze al IGBT-thrystoren hebben (Maar ik dacht dat de laatste van de AM96 dit ook al hadden ..) Hoe het met de ZGC Z27500 zit weet ik niet , zelfs al zal die dan delen met de TER2N NG delen dan zal deze ook nog wel net iets anders klinken ..
Maickey

Bericht door Maickey »

Heeft er iemand geluiden of filmpjes van de motorwagens van de reeksen:40/41/43/44/45/46/49.


Mvg
Plaats reactie