L 162
Een bestaande locomotief ombouwen tot beide spanningen zou ik niet doen. Bv een 21 zou je volledig buitenste binnen moeten keren en de machinekamer staat nu al zo vol.
Koop dan best nieuwe. Dat zal veel goedkoper zijn, want de opgesomde locs die ik hier lees zijn nu ook weer niet meer van de jongste(lees= aan de helft van hun levensjaren of nog ouder)
Koop dan best nieuwe. Dat zal veel goedkoper zijn, want de opgesomde locs die ik hier lees zijn nu ook weer niet meer van de jongste(lees= aan de helft van hun levensjaren of nog ouder)
Ik dacht dat Nederland hen hele spoorwegnet aan 25kV wouden veranderen, omdat men niet genoeg kracht krijgen met 1,5 kV. In een recente jaar hebben ze zo 'n 60 nieuwe onderstations in bedrijf moeten nemen omdat ze te wijnig stroom hadden. Ze vinden het beter om over te stappen naar 25kV omdat ze maar meer en meer trein verkeer krijgen. Het is geweest dat stop-trijnen niet konnen versnellen omdat er al teveel stroom gebruikt werd door andere treinen op dezelfde traject (bvb. goederentreinen).SIMPY.be schreef:19 was prototype-achtig voor de 13 natuurlijk, persoonlijk zou ik geen 'oude' locomotieven aanpassen voor 25Kv (1,5Kv= misschien wel mocht dit nodig zijn).
Een reeks 14 zou welkom zijn bv; of AM75 volledig moderniseren en 25KV gereed maken?
Dat klopt ja, tussen Gouda en Utrecht zijn ze bezig met uitbreiding van spoor en tussen Amsterdam Bijlmer en Utrecht C komt er ook een spoorverdubbeling voor 2 redenen:Steven schreef:nope ma wel rond regio amsterdam da ik het zag in het zuiden merkte ik er niks van, maar zoals aan de bijlmer en gouda en zo zag ik enorm veel werken, en alle bovenleiding die er hing op de vernieuwde stukken was voorzien van zware isolatoren zoals ze die gebruiken bij 25kv
* IC's moeten soms vlak achter de L-trein blijven en kunnen vaak nie goed genoeg doorrijden, dus met de spoorverdubbeling is dat wel zo handig
*Omdat de HSL oost (Amsterdam - Arnhem - Emmerich) niet doorgaat worden de buitenste sporen tussen Amsterdam Bijlmer en Utrecht C gereed gemaakt voor 200 km/ph. Dus dan is er nog een stuk waar de ICE een beetje op volle snelheid kan rijden.
En in de toekomst zul je bijna alleen maar treinen zien die ook gereed gemaak zullen worden voor 25 kv, denk bijvoorbeeld aan de nieuwe bestelde sprinters...
EN NU: Terug on Topic? naar de L162? anders maar een nieuw topic maken?
Ik denk dat het beter is als L162 onder 25kV draad zit, omdat er dan minder onderhoud kosten zullen zijn:
Alleen maar een wrijvingsdraad
Minder onderstations
Het duurste is, natuurlijk, al de onderstations die gebruikt moeten worden om 3000V te geven. Met 25kV valt de nummer onderstations tot een elke 60 tot 70 km.
Alleen maar een wrijvingsdraad
Minder onderstations
Het duurste is, natuurlijk, al de onderstations die gebruikt moeten worden om 3000V te geven. Met 25kV valt de nummer onderstations tot een elke 60 tot 70 km.
1 onderstation in ciney (aan de hoogspanningspost van achéne - voedt nu al de athus-meuse) is genoeg voor de hele lijnsable schreef:Ik denk dat het beter is als L162 onder 25kV draad zit, omdat er dan minder onderhoud kosten zullen zijn:
Alleen maar een wrijvingsdraad
Minder onderstations
Het duurste is, natuurlijk, al de onderstations die gebruikt moeten worden om 3000V te geven. Met 25kV valt de nummer onderstations tot een elke 60 tot 70 km.
die hele resem aan hoogspanningsposten die ze nu hebben vervalt dan en zo komt er ook in het elektriciteitsnet wat ruimte vrij
ik weet dat het stukje spoor tussen athus en arlon al voorzien is op 25 kv, hoe zit dat met de verbinging in bertrix?