Het Volk schreef:De vrachtdivisie van de NMBS heeft een veiligheidscertificaat gekregen voor Frankrijk. Het certificaat is geldig voor de trafieken van B-Cargo naar Creutzwald en Fréthun. Op dit ogenblik rijdt B-Cargo al met eigen materieel en personeel op die routes maar wel onder Franse vlag. Daarvoor moesten ze een vergoeding betalen aan de SNCF. Naar Creutzwald worden kolen vervoerd voor een elektriciteitscentrale, naar Fréthun goederen die via de Kanaaltunnel naar Groot-Brittannië verscheept worden.
"NMBS krijgt Franse spoorlicentie"
"NMBS krijgt Franse spoorlicentie"
ze hebben bijna al het vervoer hier al in handen he 100% zal volgens mij toch nooit meer lukken. Dan kan B-Cargo volgens mij beter een strategie als Electrabel ontwikkelen: In België minder belangrijk worden maar een grote europese speler worden (nieuwe locs mogen dan wel eens komen natuurlijk )Cargofreak schreef:dat ze maar beginnen met t binnenland das al meer dan erg genoeg...Shrek schreef:aha, dat is goed nieuws
dat ze nu de franse markt maar ens veroveren
bedoel ik ook niet, dat ze maar zorgen dat in eigen land de machine voor 200% tegoei functioneert en rendeert. en zoals je zelf aanhaalt, vernieuwing van enkele locs want amaiiii, der zijn locs bij das bijna of je met een museum rondbolt.Shrek schreef:ze hebben bijna al het vervoer hier al in handen he 100% zal volgens mij toch nooit meer lukken. Dan kan B-Cargo volgens mij beter een strategie als Electrabel ontwikkelen: In België minder belangrijk worden maar een grote europese speler worden (nieuwe locs mogen dan wel eens komen natuurlijk )Cargofreak schreef:dat ze maar beginnen met t binnenland das al meer dan erg genoeg...Shrek schreef:aha, dat is goed nieuws
dat ze nu de franse markt maar ens veroveren
mvg