"NMBS krijgt Franse spoorlicentie"

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Slos

"NMBS krijgt Franse spoorlicentie"

Bericht door Slos »

Het Volk schreef:De vrachtdivisie van de NMBS heeft een veiligheidscertificaat gekregen voor Frankrijk. Het certificaat is geldig voor de trafieken van B-Cargo naar Creutzwald en Fréthun. Op dit ogenblik rijdt B-Cargo al met eigen materieel en personeel op die routes maar wel onder Franse vlag. Daarvoor moesten ze een vergoeding betalen aan de SNCF. Naar Creutzwald worden kolen vervoerd voor een elektriciteitscentrale, naar Fréthun goederen die via de Kanaaltunnel naar Groot-Brittannië verscheept worden.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

aha, dat is goed nieuws :D
dat ze nu de franse markt maar ens veroveren 8)
Cargofreak

Bericht door Cargofreak »

Shrek schreef:aha, dat is goed nieuws :D
dat ze nu de franse markt maar ens veroveren 8)
dat ze maar beginnen met t binnenland das al meer dan erg genoeg...
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

Cargofreak schreef:
Shrek schreef:aha, dat is goed nieuws :D
dat ze nu de franse markt maar ens veroveren 8)
dat ze maar beginnen met t binnenland das al meer dan erg genoeg...
ze hebben bijna al het vervoer hier al in handen he :wink: 100% zal volgens mij toch nooit meer lukken. Dan kan B-Cargo volgens mij beter een strategie als Electrabel ontwikkelen: In België minder belangrijk worden maar een grote europese speler worden :P (nieuwe locs mogen dan wel eens komen natuurlijk :roll: )
Cargofreak

Bericht door Cargofreak »

Shrek schreef:
Cargofreak schreef:
Shrek schreef:aha, dat is goed nieuws :D
dat ze nu de franse markt maar ens veroveren 8)
dat ze maar beginnen met t binnenland das al meer dan erg genoeg...
ze hebben bijna al het vervoer hier al in handen he :wink: 100% zal volgens mij toch nooit meer lukken. Dan kan B-Cargo volgens mij beter een strategie als Electrabel ontwikkelen: In België minder belangrijk worden maar een grote europese speler worden :P (nieuwe locs mogen dan wel eens komen natuurlijk :roll: )
bedoel ik ook niet, dat ze maar zorgen dat in eigen land de machine voor 200% tegoei functioneert en rendeert. en zoals je zelf aanhaalt, vernieuwing van enkele locs want amaiiii, der zijn locs bij das bijna of je met een museum rondbolt.

mvg
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

op zich is er niks mis met oude locs, maar als ze duur zijn en niet naar het buitenland kunnen kan je ze beter vervangen :P
Cargofreak

Bericht door Cargofreak »

idd, 23/26 enz zijn volgens mij veeeeel degelijker dan bv 13 van comfort spreek ik dan wel niet eh :lol:
Bert

Bericht door Bert »

Goed nieuws, nu alleen nog genoeg materieel hebben en de Fransen die niet meer moeilijk doen. :D
tunnelmotor2000

Bericht door tunnelmotor2000 »

Bert schreef:Goed nieuws, nu alleen nog genoeg materieel hebben en de Fransen die niet meer moeilijk doen. :D
Bestaat er een moeilijk woord voor dubbele utopie :roll: :wink:
Bi-utopie :?:
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

lol
je kan het wiskundig oplossen

utopie ²
Plaats reactie