aanwervingen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Greg

Bericht door Greg »

Effe ter zijde,
Wat is een Ibis ? :oops:

Die gele B-vest dat vind ik eigenlijk niet zoo erg, veel kwaads kan je daar niet mee doen hé, misschien de helft van de spotters of meer heeft dat. En één of andere sleutel heb ik niet. :)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

ibis is de opvolger van ivette (ivette bis) en dus het toestel da de treinbegeleiders hebben om tickets op de trein te verkopen
Greg

Bericht door Greg »

Steven schreef:ibis is de opvolger van ivette (ivette bis) en dus het toestel da de treinbegeleiders hebben om tickets op de trein te verkopen
Aha ok. :) Kan me toch niet inbeelden dat je daaraan zou kunnen geraken als niet nmbs werknemer. :?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Greg schreef:
Steven schreef:ibis is de opvolger van ivette (ivette bis) en dus het toestel da de treinbegeleiders hebben om tickets op de trein te verkopen
Aha ok. :) Kan me toch niet inbeelden dat je daaraan zou kunnen geraken als niet nmbs werknemer. :?
je hebt een badge nodig die alle verrichting registreert, die badge zorgt er ook voor da je het toestel kan gebruiken dus
Davy

Bericht door Davy »

Steven schreef:
Greg schreef:
Steven schreef:ibis is de opvolger van ivette (ivette bis) en dus het toestel da de treinbegeleiders hebben om tickets op de trein te verkopen
Aha ok. :) Kan me toch niet inbeelden dat je daaraan zou kunnen geraken als niet nmbs werknemer. :?
je hebt een badge nodig die alle verrichting registreert, die badge zorgt er ook voor da je het toestel kan gebruiken dus
Dat was het geval bij Ivette. Zonder badge is het toestel waardeloos. Zonder cradle kan je de batterij niet opladen.

Bij IBIS werkt het met een wachtwoord en is elk toestel nominatief en kan men in Brussel op elk moment zien waar elk toestel zich bevindt.
Pieter

Bericht door Pieter »

Als je iets kan maken kan je ook iets kraken (das motto bij ons op school)...

Eraangraken is waarschijnlijk het moeilijkste...

Maarja, nu kan je je tickets ook kopen via internet en is dat zo veilig? Is dat niet te kopiëren of na te maken...

GreetZ
Pieter
Davy

Bericht door Davy »

Pieter schreef:Als je iets kan maken kan je ook iets kraken (das motto bij ons op school)...

Eraangraken is waarschijnlijk het moeilijkste...

Maarja, nu kan je je tickets ook kopen via internet en is dat zo veilig? Is dat niet te kopiëren of na te maken...

GreetZ
Pieter
Vergeet niet Ivette is een koppig doen.
En over die e-ticketing, neen dat is niet te kopieren. Meer ga ik hier niet over zeggen.
AM80
Berichten: 134
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:09
Locatie: Oostende

Bericht door AM80 »

Davy schreef:
Pieter schreef:Als je iets kan maken kan je ook iets kraken (das motto bij ons op school)...

Eraangraken is waarschijnlijk het moeilijkste...

Maarja, nu kan je je tickets ook kopen via internet en is dat zo veilig? Is dat niet te kopiëren of na te maken...

GreetZ
Pieter
Vergeet niet Ivette is een koppig doen.
En over die e-ticketing, neen dat is niet te kopieren. Meer ga ik hier niet over zeggen.
Een vraagje over die E-ticketing: Een tijdje geleden had ik een biljet aangekocht en uitgeprint, maar er waren minimale zwarte stipjes op doordat mijn inkt op was, en ik kon niet aan inkt geraken, alles was nog perfect leesbaar maar om problemen te vermijden heb ik toch maar weggegooid en een ticketje aangekocht in het station. Heb ik daar goed aangedaan, of was, aangezien alles goed leesbaar was, het niet nodig om dat weg te gooien?

AM80
Wover

Bericht door Wover »

ik neem aan dat er wel gewoon een unieke code opstaat die aangemaakt is met een bepaal algoritme en de TBG kan de code dan ingeven in de ibis die het dan weer decodeert en zo kan te weten komen of de code gemaakt is door het algoritme.

Indien ibis in verbinding staat met de centrale databank, kan het natuurlijk zijn dat er zo gewoon gecheckt kan worden ;)


Trouwens, iets over die yvette en ibis: yvette is toch het grote zwarte ding dat kartonnen kleine kaartjes afprint e, en ibis iets dat gewoon een treinticket uitprint maar dan op gewoon dun papier?
groentje
Berichten: 7278
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Ik zou het biljet meegenomen hebben naar het station. Daar hadden ze je waarschijnlijk kunnen zeggen of het voldeed of niet...
Davy

Bericht door Davy »

AM80 schreef:
Davy schreef:
Pieter schreef:Als je iets kan maken kan je ook iets kraken (das motto bij ons op school)...

Eraangraken is waarschijnlijk het moeilijkste...

Maarja, nu kan je je tickets ook kopen via internet en is dat zo veilig? Is dat niet te kopiëren of na te maken...

GreetZ
Pieter
Vergeet niet Ivette is een koppig doen.
En over die e-ticketing, neen dat is niet te kopieren. Meer ga ik hier niet over zeggen.
Een vraagje over die E-ticketing: Een tijdje geleden had ik een biljet aangekocht en uitgeprint, maar er waren minimale zwarte stipjes op doordat mijn inkt op was, en ik kon niet aan inkt geraken, alles was nog perfect leesbaar maar om problemen te vermijden heb ik toch maar weggegooid en een ticketje aangekocht in het station. Heb ik daar goed aangedaan, of was, aangezien alles goed leesbaar was, het niet nodig om dat weg te gooien?

AM80
Komen wij wel meer tegen op de trein (sommige zijn zonder foto). Geen enkel probleem. Zolang er een barcode aan de zijkant opstaat kunnen wij het controleren.
lasanjake

Bericht door lasanjake »

Ik heb een vraagje over de aanwervingen zelf. Weet er iemand wat een secretaris bij de nmbs ongeveer verdient? Is dat meer of minder dan iemand die statutair aangeworven is? En zijn er behalve dat een statutair voor de overheid werkt nog fundamentele verschillen tussen statutair en niet-statutair.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1216
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Bericht door Tim »

Momenteel lopen er zeer veel aanwervingen, o.a. voor treinbestuurder, rangeerbestuurder, onderchef, seingever,...

Wie bij de spoorweg aan de slag wil is't nu de moment :)
TBbart

Bericht door TBbart »

hopelijk is zijn er binnne 383 dagen nog aanwervingen , dan ga ik mij onmiddelijk aanmelden als leerling tb... :D
paljas

Bericht door paljas »

TBbart schreef:hopelijk is zijn er binnne 383 dagen nog aanwervingen , dan ga ik mij onmiddelijk aanmelden als leerling tb... :D
Als ge in uw laatste jaar zit kan je je al inschrjven en meedoen aan selectieproeven...
Plaats reactie