Animatiefilm: EuroLiège

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
groentje
Berichten: 7278
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Het kon veel goedkoper, door de Oostelijke ringlijn uit te bouwen tot HSL. Geen geprul met een ondergondse lijn, geen dure werken om het oude gebouw niet te laten instorten door de werken, wellicht ook een eenvoudiger plan om alle lijnen te laten samenkomen...
Het Centraal Station hoefde zelfs niet eens afgebroken te worden, hoewel het nut ervan wellicht wel fel zou verminderd zijn, en de treinen misschien zouden vertrekken. Maar Quai d'Orsay heeft ook een nieuwe functie gekregen...
Natuurlijk, Luik was ter compensatie. Maar geef toe, Liège-Guillemins was toch echt wel aan vervanging toe. Misschien hoefde het niet zo groots opgevat, maar het wordt dus wel een pareltje. Een pareltje dat men ons, net zoals A'pen-C'aal, benijdt in het buitenland.
bartolomew
Berichten: 63
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:39
Locatie: Turnhout

Bericht door bartolomew »

Wees eens chauvinistisch en wees blij met deze 2 fantastisch mooie Belgische stations. Het moeten niet allemaal prefabkes of betonnen koterijen zijn langs de Belgische spoorwegen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

ze willen heden ten dage een groot station kort bij het centrum daarom da het plan langs de ringlijn afgevoerd geweest is
groentje
Berichten: 7278
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Zeker, als je op geen cent moet kijken is de huidige oplossing wellicht een van de beste die er kon uitkomen. Maar we moeten niet overdrijven, hé, je ziet de Central liggen als je op de Oostelijke ringlijn rijdt. Zeker als je het combineert met een goede tram/metroverbinding, en zelfs zonder, ben je direct in het oude centrum. Het nieuwe Antwerpen ligt toch nog ergens anders (het Eilandje, het Zuid...) en breidt nog altijd uit.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

Antwerpen en luik konden beiden veel en veel goedkoper opgelost worden, maar voor mij mogen er zon 2 prachtstations zeker zijn :wink:
hopelijk vergeten ze brussel zuid nu ni verder op te knappen :roll:
13'erke

Bericht door 13'erke »

Ik vraag mij altijd af wie die ruiten gaat kuisen...
Het zijn van die ruiten die zichzelf reinigen, nieuwe techniek maar duur
TSP

Bericht door TSP »

Anders kon je er permanent een bataljon glazenwassers posteren. :lol:
Dat zal ook wel iets kosten......
SteC
Berichten: 303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:14
Locatie: Oostende/Baden-Württemberg

Bericht door SteC »

Dat soort project kan de wijk errond een volledig nieuw elan geven als er in geïnvesteerd wordt. Ik heb gezien hoe het de laatste 12 jaar met het Westerkwartier in Oostende gegaan is. Ze hebben toen nieuwe straten gelegd en renovatiepremies gegeven, en tegenwoordig is dit een nette volkswijk.
nicken

Bericht door nicken »

SteC schreef:Dat soort project kan de wijk errond een volledig nieuw elan geven als er in geïnvesteerd wordt. Ik heb gezien hoe het de laatste 12 jaar met het Westerkwartier in Oostende gegaan is. Ze hebben toen nieuwe straten gelegd en renovatiepremies gegeven, en tegenwoordig is dit een nette volkswijk.
en daar waar de madammen zitten zijn ze die gebouwen aan het afbreken,er komen apartementen(iets in sociale aard)toevallig deze week wist gaan meehelpen,met zo'n kot aan flenten te slaan :D
wrpint
Berichten: 206
Lid geworden op: 06 feb 2006, 16:07
Locatie: MI

Bericht door wrpint »

Wover schreef:Ik vrees dat het binnen de kortste keren besmeurd zal worden met graffiti en dat het er kil en grijs gaat uitzien ipv fris modern.
Ja, dat zou best wel kunnen, laten we hopen van niet, maar als je weet dat verschillende kunstwerken van L3 in het Pays de Herve reeds vernield zijn met graffiti, dan bloedt mijn hart. Hetzelfde bij de recentere kunstwerken in het Leuvense (en elders). Ik heb niets met de NMBS te maken (ben enkel pendelaar op traject Diest-Leuven), maar ik hou enorm van spoorwegen en als ik zie dat dat krapuul het patrimonium vernield heeft dan hoop ik dat ze toch ooit op heterdaad betrapt zullen worden en een fikse straf krijgen, of moeten wij op hun huizen en wagens ook beginnen spuiten?
nicken

Bericht door nicken »

wrpint schreef:
Wover schreef:Ik vrees dat het binnen de kortste keren besmeurd zal worden met graffiti en dat het er kil en grijs gaat uitzien ipv fris modern.
Ja, dat zou best wel kunnen, laten we hopen van niet, maar als je weet dat verschillende kunstwerken van L3 in het Pays de Herve reeds vernield zijn met graffiti, dan bloedt mijn hart. Hetzelfde bij de recentere kunstwerken in het Leuvense (en elders). Ik heb niets met de NMBS te maken (ben enkel pendelaar op traject Diest-Leuven), maar ik hou enorm van spoorwegen en als ik zie dat dat krapuul het patrimonium vernield heeft dan hoop ik dat ze toch ooit op heterdaad betrapt zullen worden en een fikse straf krijgen, of moeten wij op hun huizen en wagens ook beginnen spuiten?
Vraagje,weet er eigenlijk iemand of de treinen die s'nachts stil staan,bijvoorbeeld in brugge,worden die eigenlijk bewaakt,om dergelijke besmeurde leukigheden te voorkomen.Kan mij iemand daar een antwoord op geven
frits

Bericht door frits »

nicken schreef:
wrpint schreef:
Wover schreef:Ik vrees dat het binnen de kortste keren besmeurd zal worden met graffiti en dat het er kil en grijs gaat uitzien ipv fris modern.
Ja, dat zou best wel kunnen, laten we hopen van niet, maar als je weet dat verschillende kunstwerken van L3 in het Pays de Herve reeds vernield zijn met graffiti, dan bloedt mijn hart. Hetzelfde bij de recentere kunstwerken in het Leuvense (en elders). Ik heb niets met de NMBS te maken (ben enkel pendelaar op traject Diest-Leuven), maar ik hou enorm van spoorwegen en als ik zie dat dat krapuul het patrimonium vernield heeft dan hoop ik dat ze toch ooit op heterdaad betrapt zullen worden en een fikse straf krijgen, of moeten wij op hun huizen en wagens ook beginnen spuiten?
Vraagje,weet er eigenlijk iemand of de treinen die s'nachts stil staan,bijvoorbeeld in brugge,worden die eigenlijk bewaakt,om dergelijke besmeurde leukigheden te voorkomen.Kan mij iemand daar een antwoord op geven

Als ze bewaakt zouden worden dan zou er niet zoveel graffiti zijn, ofwel is de bewaking gewoon 's nachts aant kaarten :)
(trouwens, dit gebeurt evenveel overdag of als de treinen ergens 5minuten stilstaan in het verkeer...)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

er is bewaking, maar je kan ni op elk rijtuig iemand zetten, die mensen doen hun ronde best wel tussen het materieel, maar een vorming heeft nu eenmaal de eigenschap een plaats te zijn waar je u goed kan verstoppen. het enige wat beter zou helpen is al het materieel achter slot en grendel zetten, maar daarvoor is te weinig geld, wetende welke omvang van loodsen je zou moeten plaatsen verspreid over het land.
Bert

Bericht door Bert »

Prikkeldraad zoals er nu in Dendermonde rond de bundels staat zal ook al zeer veel helpen. :wink:
Plaats reactie