Diensten met I10

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
SIMPY.be

Diensten met I10

Bericht door SIMPY.be »

Zojuist is een trein met I10 rijtuigen binnengereden in het station van Kortrijk, komende van L69 of L66. Nu vind ik in het spoorboekje en op ARI geen enkele P-dienst op dit uur, dus ik vraag me af waarom deze is gepasseerd? Waar komt ze vandaan?
Mechanik
Berichten: 358
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:21
Locatie: FTN

Bericht door Mechanik »

dit kan een INTERSOC-trein geweest zijn
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Ik stond jammergenoeg niet in het station, anders ging ik wel de spooraanduider bekeken hebben, maar dit lijkt met het enige wat kan. Materieeloverbrenging lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
Kris

Bericht door Kris »

P-trein 7008 was afgeschaft vandemorgend en die is iets later leeg overgekomen naar Schaarbeek :wink:
5307
Berichten: 1078
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:52

Bericht door 5307 »

Woensdagmorgen is een loc (HLE 27) stilgevallen met i10-wagons op lijn 69 tussen ieper en poperinge. Lijn 69 is vannaf Komen / Comines enkelsporig, t.e.m. Poperinge. De loc zou vermoedelijk water in de machinekamer gekregen hebben en zou in panne gevallen zijn net voor ieper. Ieper heeft 5 sporen in zijn station. Het regende enorm veel. De mensen vannaf ieper tot bissegem wisten van niks en bleven gewoon staan, met de veronderstelling dat de P-trein er ieder moment kan zijn. Een break laten rijden vanuit poperinge kon niet aangezien de lijn 1 sporig is. Gelukkig kwam er kort nadien een break (385) van de richting van kortrijk. Die stopte in ieper en reed dan terug richting poperinge om de mensen die aan het wachten zijn toch ‘op tijd’ ter bestemming te brengen. Omdat de hoeveelheid mensen op deze (enkel stelletje) trein zeer groot was, had deze break enorm veel tijd nodig om op snelheid te komen en om te remmen., (de hoeveelheid mensen van de P-trein met 10 wagonnen en de trein erna).
Net daarvoor reed de sleeploc (HLE 1211) in het station van wervik (aan vermoedelijk 120km/h) voorbij.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

mm er is wel wa verschil tussen ledig en gevulde break, maar om te spreken da die amper om snelheid kon komen zal eerder aan slipping door regen te danken zijn dan aan het aantal mensen hoor
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

ahaaaa! thanx voor de verlichting!
Manman, wat een vertraging.
Ze kunnen dan doen zoals 2 jaar geleden, M2 rijtuigen gebruiken voor die P...
Ik hoop dat ze een 23 voor zetten morgen?
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Er is een andere samenstelling afgekomen nu, vanochtend was het een modernisée en een eurofima enz (zebra-stijld). Nu zijn het 5 modernisée's, BBBBA en dan 5 eurofima's ABBBB. Grappig zicht, allemaal airco-loos. Twas de 2754 die de eer had om vanavond dit sleepje te trekken.
Plaats reactie