Diensten met I10
Diensten met I10
Zojuist is een trein met I10 rijtuigen binnengereden in het station van Kortrijk, komende van L69 of L66. Nu vind ik in het spoorboekje en op ARI geen enkele P-dienst op dit uur, dus ik vraag me af waarom deze is gepasseerd? Waar komt ze vandaan?
Woensdagmorgen is een loc (HLE 27) stilgevallen met i10-wagons op lijn 69 tussen ieper en poperinge. Lijn 69 is vannaf Komen / Comines enkelsporig, t.e.m. Poperinge. De loc zou vermoedelijk water in de machinekamer gekregen hebben en zou in panne gevallen zijn net voor ieper. Ieper heeft 5 sporen in zijn station. Het regende enorm veel. De mensen vannaf ieper tot bissegem wisten van niks en bleven gewoon staan, met de veronderstelling dat de P-trein er ieder moment kan zijn. Een break laten rijden vanuit poperinge kon niet aangezien de lijn 1 sporig is. Gelukkig kwam er kort nadien een break (385) van de richting van kortrijk. Die stopte in ieper en reed dan terug richting poperinge om de mensen die aan het wachten zijn toch ‘op tijd’ ter bestemming te brengen. Omdat de hoeveelheid mensen op deze (enkel stelletje) trein zeer groot was, had deze break enorm veel tijd nodig om op snelheid te komen en om te remmen., (de hoeveelheid mensen van de P-trein met 10 wagonnen en de trein erna).
Net daarvoor reed de sleeploc (HLE 1211) in het station van wervik (aan vermoedelijk 120km/h) voorbij.
Net daarvoor reed de sleeploc (HLE 1211) in het station van wervik (aan vermoedelijk 120km/h) voorbij.