da verschilt van een zaterdag en zondagOO-MSS schreef:wordt de L 583. {FR om 12h36,FGSP om 13h32,FBNL om 14h57} met DMT of Breaks gereden int weekend ?,
Welk materieel voor de L-treinen?
Maar er zit nu bijna geen volk in de daluren op die L-treinen (in de Walen). De L-trein naar Zeebrugge-Strand is altijd voldoende met een Klassiekske. Voor die twee man en een vrouw die er soms maar opzit, is een Klassiekske zelfs te veel. Waarom dan een Break? Die verbruikt meer en is groter om te controleren.Shrek schreef:op de L hasselt-leuven-(landen) zitten er nu ook breaks, ik vind dit een zeer goede vooruitgang, die break's zijn eigenlijk perfect voor L-treinen. Als ze ooit materiaal voor L-treinen tekort hebben hoop ik dus dat ze langere comfortabele stellen (zoals MS96) bijkopen voor de IC/IR-verbindingen en de breaks daarvan naar de L-diensten verplaatsen
als de klassiekses weg gaan e, Persoonlijk vind ik een Break voor (de meeste) L-verbindingen wel goed, natuurlijk zijn er overal wel uitzonderingenJonathan schreef:Maar er zit nu bijna geen volk in de daluren op die L-treinen (in de Walen). De L-trein naar Zeebrugge-Strand is altijd voldoende met een Klassiekske. Voor die twee man en een vrouw die er soms maar opzit, is een Klassiekske zelfs te veel. Waarom dan een Break? Die verbruikt meer en is groter om te controleren.Shrek schreef:op de L hasselt-leuven-(landen) zitten er nu ook breaks, ik vind dit een zeer goede vooruitgang, die break's zijn eigenlijk perfect voor L-treinen. Als ze ooit materiaal voor L-treinen tekort hebben hoop ik dus dat ze langere comfortabele stellen (zoals MS96) bijkopen voor de IC/IR-verbindingen en de breaks daarvan naar de L-diensten verplaatsen
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51
Toch niet.
Breaks waren oorspronkelijk bedoeld om de IC-verbindingen te verzekeren, ondanks het feit dat ze maar tweeledig waren en er geen doorloopmogelijkheid is tussen de stellen. Houd er rekening mee dat bij de invoering van het IC/IR-plan in 1984 voor de meeste ritten buiten het piekuur een tweeledig stel genoeg was om een IC-trein te verzekeren.
Ze werden bijvoorbeeld ingezet op de
* IC Moeskroen - Herstal (toen de IC J)
* IC Brussel - Luxemburg (toen de IC L)
* IC Genk/Maastricht - Knokke/Blankenberge (toen de IC F)
Groeten,
Breaks waren oorspronkelijk bedoeld om de IC-verbindingen te verzekeren, ondanks het feit dat ze maar tweeledig waren en er geen doorloopmogelijkheid is tussen de stellen. Houd er rekening mee dat bij de invoering van het IC/IR-plan in 1984 voor de meeste ritten buiten het piekuur een tweeledig stel genoeg was om een IC-trein te verzekeren.
Ze werden bijvoorbeeld ingezet op de
* IC Moeskroen - Herstal (toen de IC J)
* IC Brussel - Luxemburg (toen de IC L)
* IC Genk/Maastricht - Knokke/Blankenberge (toen de IC F)
Groeten,
SIMPY.be schreef:Toch wel
Breaks waren oorspronkelijk om omnibus diensten te doen! Al hebben ze dat nooit in werkelijkheid echt gedaan.
Eind jaren 80 hebben ze dit ingezien, en daarom de capaciteit verhoogd (daar er geen doorloopmogelijkheid is) en het confort aangepast.
op het klein segmentje Kortijk-Oudenaarde dat ik er meestal mee doe vind ik niet zo erg. Maar als IC naar Brussel vind ik die ook niet zo leuk
En in een M4 2de klasse zit je beter misschien?OO-MSS schreef:SIMPY.be schreef:Toch wel
Breaks waren oorspronkelijk om omnibus diensten te doen! Al hebben ze dat nooit in werkelijkheid echt gedaan.
Eind jaren 80 hebben ze dit ingezien, en daarom de capaciteit verhoogd (daar er geen doorloopmogelijkheid is) en het confort aangepast.
op het klein segmentje Kortijk-Oudenaarde dat ik er meestal mee doe vind ik niet zo erg. Maar als IC naar Brussel vind ik die ook niet zo leuk
Ik ook niet zulle, het zijn ier altijd breaks die de klok slaan!OO-MSS schreef:SIMPY.be schreef:Toch wel
Breaks waren oorspronkelijk om omnibus diensten te doen! Al hebben ze dat nooit in werkelijkheid echt gedaan.
Eind jaren 80 hebben ze dit ingezien, en daarom de capaciteit verhoogd (daar er geen doorloopmogelijkheid is) en het confort aangepast.
op het klein segmentje Kortijk-Oudenaarde dat ik er meestal mee doe vind ik niet zo erg. Maar als IC naar Brussel vind ik die ook niet zo leuk
Een M4 2de klas vind ik confortabeler dan de uiteinden van een break...