Welk materieel voor de L-treinen?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

Jonathan schreef:en ook de MS 86 zou al lang moeten beschermd zijn in het westen van ons land.
ik was blij toen ze hier in leuven de MS86 door gemoderniseerde klassiekjes vervangen hebben :P dat ze die maar bijhouden in antwerpen :twisted:
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Ik had het wel over het westen van het land, om het in NMBS termen te zeggen: alles wat ten westen licht van lijn 12, lijn 25, lijn 124 en lijn 130a. bij mijn weten licht Leuven aan het oosten van die lijen.

Maar aan de andere kant, zolangs het maar oud materieel is, is het goed voor mij :D . alleen vindt ik dat die MS 75 en die MS 86 een schoon uitzicht hebben dat past bij mij.

En dat nieuw materieel heeft oneindig veel nadelen. Weet jij hoeveel discussies mijn pa al heeft overgehouden aan die door de passagiers verstelbare airco heeft overgehouden? Ook oneindig veel!

En het nieuw materieel heeft nog veel meer nadelen, ik zeg het u :o .
Bert

Bericht door Bert »

Jonathan schreef:Maar aan de andere kant, zolangs het maar oud materieel is, is het goed voor mij :D . alleen vindt ik dat die MS 75 en die MS 86 een schoon uitzicht hebben dat past bij mij.
Blijkbaar nog iemand die het oudere materiaal liever heeft dan het nieuwe. :P

Voor de AM75 en de AM86 te zien in het westen van ons landje moet je wachten tot in de zomer voor de ICT's 8)
OO-MSS

Bericht door OO-MSS »

Jonathan schreef:Ik had het wel over het westen van het land, om het in NMBS termen te zeggen: alles wat ten westen licht van lijn 12, lijn 25, lijn 124 en lijn 130a. bij mijn weten licht Leuven aan het oosten van die lijen.

Maar aan de andere kant, zolangs het maar oud materieel is, is het goed voor mij :D . alleen vindt ik dat die MS 75 en die MS 86 een schoon uitzicht hebben dat past bij mij.

En dat nieuw materieel heeft oneindig veel nadelen. Weet jij hoeveel discussies mijn pa al heeft overgehouden aan die door de passagiers verstelbare airco heeft overgehouden? Ook oneindig veel!

En het nieuw materieel heeft nog veel meer nadelen, ik zeg het u :o .
Jonathan,
die MS 75'en zijn inderdaad mooie stellen zeker met die varkensneusjes.
het hangt ook af van het laadfactor. Als hij bijvoorbeeld 95% vol zit kies ik zéker de MS 96 en I11 boven de rest.

We mogen ook niet vergeten dat wij als pendelaars een beetje de verwende nesten qua materieel die we hebben op onze verbindingen (heb het over Gent-Brugge op mijn traject) (Zeker niet die rommel dat ze inzetten tussen Gent en Oudenaarde) op dat vlak zie ik graag de M2's terugkeren

dus mijn conclusie is:
als pendelaar liever niet.
Jonathan

Bericht door Jonathan »

OO-MSS, maar die MS 96 hebben bijvoorbeeld toch wel een groot nadeel bij 95% vol. Op de IC E zijn er 4 eersteklasserijtuigen die bijna helemaal leeg zitten en de tweede klasserijtuigen overvol. Ik denkt zelfs dat een MS 96 nog een groter probleem heeft bij volle spits met een op drie eersteklasserijtuigen. Heeft eigelijk iemand een oplossing voor het probleem :?: ?

En om op Bert te reageren: ik heb nog nooit een MS 86 een toeristentrein zien doen :( . En voor een MS 75 moet ik ook erg lang denken. Misschien dat is Plankenberge meer zijn. Maar dat zou ik toch betwijfelen.
Laatst gewijzigd door Jonathan op 04 mar 2006, 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

de ICT naar De Panne wordt met Sprinters gedaan,
blijkbaar wordt de ICT Charleroi - Kortrijk - Blankeberge met varkensneuzen verzekerd.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

Jonathan schreef: Ik denkt zelfs dat een MS 96 nog een groter probleem heeft bij volle spits met een op drie eersteklasserijtuigen. Heeft eigelijk iemand een oplossing voor het probleem :?: ?
ze deklasseren regelmatig :P
maar de verdeling is inderdaad niet optimaal :roll:
Jonathan

Bericht door Jonathan »

[quote="SIMPY.be"]de ICT naar De Panne wordt met Sprinters gedaan,
blijkbaar wordt de ICT Charleroi - Kortrijk - Blankeberge met varkensneuzen verzekerd.[/quote]

Hoeveel sprinters hangen er dan aan? En hoeveel MS 75?
Daarnaast bied ik ook mijn exuses aan aan alle Blankenbergenaars. De vorige keer had ik perrongeluk Plankenberge gezet.
Laatst gewijzigd door Jonathan op 26 feb 2006, 09:59, 2 keer totaal gewijzigd.
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

er scheelt iets aan je BBCode.
Ik denk 2 sprinters. Voor de rest weet ik maar sinds 3 dagen dat die ICT met varkensneuzen wordt gereden.
Bert

Bericht door Bert »

SIMPY.be schreef:de ICT naar De Panne wordt met Sprinters gedaan,.
Deze wordt met 2 sprinters gedaan en rijdt naar Essen. In het weekend rijdt die met AM75.
SIMPY.be schreef: blijkbaar wordt de ICT Charleroi - Kortrijk - Blankeberge met varkensneuzen verzekerd.
Dit stuk rijdt met 2 AM75 en in Kortrijk wordt nog een gedeelte De Panne-Charleroi toegevoegd. :wink:
OO-MSS

Bericht door OO-MSS »

Jonathan schreef:. Heeft eigelijk iemand een oplossing voor het probleem :?: ?
1ste deklasseeren :D :D :D :D
Jonathan

Bericht door Jonathan »

OO-MSS schreef:
Jonathan schreef:. Heeft eigelijk iemand een oplossing voor het probleem :?: ?
1ste deklasseeren :D :D :D :D
Mijn ma rijdt in eerste klas op kosten van haar werk, hé OO-MSS. Maar ik heb liever ook een deklassering, dan zit er minder volk in tweede klas denk ik.
ThomSten

Bericht door ThomSten »

Wel een iets duurdere oplossing, maar wel haalbaar.

Bestel tussenrijtuigen (2e klasse) en voeg ze ertussen net als bij de Breaks.

Ook qua vermogen en zo kan dit.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

ThomSten schreef:Wel een iets duurdere oplossing, maar wel haalbaar.

Bestel tussenrijtuigen (2e klasse) en voeg ze ertussen net als bij de Breaks.

Ook qua vermogen en zo kan dit.
ik weet niet of het zomaar kan, de MS 96 moet ook nog 160 kunnen rijden en met 40 ton extra kan dat misschien wel eens moeilijk worden :P
Joeri

Bericht door Joeri »

Het kan op zich wel, alleen zal het optrekvermogen er zeer hard onder lijden... Overigens gaat het gerucht de ronde, dat de NMBS in een aantal stellen uitsluitend tweede klas wil aanbieden, en deze stellen zouden dan in combinatie met 'gewone' stellen ingezet worden. Mij lijkt het alleszinds wel weinig geloofwaardig... :roll:
Plaats reactie