Welk materieel voor de L-treinen?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

geruchten zijn er altijd en overal
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Dit zou denk ik maar voor enorme problemen zorgen, denk ik! :roll:
Gelijk ik al van veel NMBS-mensen gehoord heb hoe schitterend de communicatie bij de NMBS verloopt ... :roll:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

da komt omdat met elke officieel bericht onmiddelijk andere geruchten meegeleverd worden zo lijkt het mij, laat die er van tussen en het zou al veel duidelijker zijn volgens mij
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Trainspotterke schreef:Dit zou denk ik maar voor enorme problemen zorgen, denk ik! :roll:
Gelijk ik al van veel NMBS-mensen gehoord heb hoe schitterend de communicatie bij de NMBS verloopt ... :roll:
Altijd die mensen die klagen over de NMBS. Laat ze het een keer zelfs doen. We zullen dan nog eens klappen.
Laatst gewijzigd door Jonathan op 24 mar 2006, 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Pieter

Bericht door Pieter »

Steven schreef:onmiddelijk
...

het is wel geen dt fout, maar wel eentje dat kan tellen ;)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

tja da komt doordat ik ulle hier soms met moeite kan bijhouden zenne :-) er zijn er hier die nogal gas geven voor te antwoorden en dan lees ik ni altijd alles na wa ik geschreven heb :-) men excuus :-)
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Jonathan schreef:
Trainspotterke schreef:Dit zou denk ik maar voor enorme problemen zorgen, denk ik! :roll:
Gelijk ik al van veel NMBS-mensen gehoord heb hoe schitterend de communicatie bij de NMBS verloopt ... :roll:
Altijd die mensen die klagen over de NMBS. Laat ze het een keer zelfs doen. We zullen dan nog eens klappen.
Ik ben toch wel de laatste die zal klagen over de NMBS, hoor! :wink:
Maar ik zal eens een voorbeeld geven dat meermaals voorkomt in de praktijk! Er heeft net een machinist zijn goederentrein tot in Antwerpen-Schijnpoort gebracht. Zijn volgende dienst is gaan kijken of er te Schaarbeek al ene goederentrein aangekomen is die dan met dat machien naar Antwerpen moet gebracht worden. Machinist belt naar de dienst waar ze het treinverkeer regelen, maar die doen alsof hun neus bloedt. Dus los van Antwerpen naar Schaarbeek. Blijkt dat de trein een grote vertraging heeft en nog niet aangekomen is, maar de locomotief moet om zo laat weer in Antwerpen staan voor het verzekeren van een nieuwe goederentrein, of die nu een trein meeneemt vanuit Schaarbeek of niet. Dus los weer naar Antwerpen! :roll: Ik vind het toch niet economisch verantwoord om een losse heen- en terugrit te doen terwijl een beetje goede communicatie die losse rit al kan uitsparen! :roll:

Hetzelfde dat je hier in Brugge veel ziet. Op een bepaald moment zie je lege autotransporters uit Zeebrugge aankomen te Brugge. Vijf minuten later rijdt er een andere lege stam autotransporters dan weer richting Zeebrugge! :roll: Als ze een beetje winst willen maken... :roll:
RhB

Bericht door RhB »

Deze ledige transporters heeft eerder te maken van het oorsprongland. En daar is er in het verleden in Europe heel wat scheef gelopen. Dus vertrouwt men de partners-concurrenten niet meer.
Bv. zeker de NS heeft hierin een enorme scheve schaats gereden.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

het ging hier over L-treinen he :D
ik vind dat ze daarvoor geen nieuw materiaal moeten aankopen, er rijdt al genoeg rond dat makkelijk dienst kan doen als L-trein :P
AM80
Berichten: 134
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:09
Locatie: Oostende

Bericht door AM80 »

Shrek schreef:het ging hier over L-treinen he :D
ik vind dat ze daarvoor geen nieuw materiaal moeten aankopen, er rijdt al genoeg rond dat makkelijk dienst kan doen als L-trein :P
Inderdaad, en men kan er nog altijd enkele M4's gebruiken, als dat tijdens de week lukt op de L Leuven-Mechelen, waarom dan niet op andere verbindingen??

AM80
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Bericht door Bart »

AM80 schreef:
Shrek schreef:
Inderdaad, en men kan er nog altijd enkele M4's gebruiken, als dat tijdens de week lukt op de L Leuven-Mechelen, waarom dan niet op andere verbindingen??
AM80
Omdat men die 21-27 die de M4'en slepen vooral op IC treinen wil inzetten, wat ook het meest logisch is natuurlijk.
Trouwens voor een L trein te verzekeren ben je nog steeds het best af met een moterstel.
AM80
Berichten: 134
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:09
Locatie: Oostende

Bericht door AM80 »

Bart schreef:
AM80 schreef:
Shrek schreef:
Inderdaad, en men kan er nog altijd enkele M4's gebruiken, als dat tijdens de week lukt op de L Leuven-Mechelen, waarom dan niet op andere verbindingen??
AM80
Omdat men die 21-27 die de M4'en slepen vooral op IC treinen wil inzetten, wat ook het meest logisch is natuurlijk.
Trouwens voor een L trein te verzekeren ben je nog steeds het best af met een moterstel.
Waarom zou men per sé beter af zijn met een motorstel?
Motorstellen worden het vaakst gebruikt, maar neem als voorbeeld een aantal lijnen van de S-bahn in het ruhrgebied, die door trekduw verzekerd worden, en geloof me vrij, die trekken sneller op dan om het even welk motorstel dat we hier in Belgie hebben...

AM80
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

in het beste scenario komen er nieuwe goederenlocs waardoor alle 13nen IC's kunnen gaan trekken (met I10 rijtuigen ofzo :D) dan zullen er wel wat 21 over zijn voor L-treintjes. En natuurlijk hebben we ook nog de gemoderniseerde klassiekjes, de sprinters en de
AM 80 :wink:
AM80
Berichten: 134
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:09
Locatie: Oostende

Bericht door AM80 »

I10 rijtuigen op IC diensten, kijk, dat lijkt me pas een prima idee ! Ik denk dan dat ik niet van die treinen weg te slaan zou zijn :)

AM80
OO-MSS

Bericht door OO-MSS »

wordt de L 583. {FR om 12h36,FGSP om 13h32,FBNL om 14h57} met DMT of Breaks gereden int weekend ?,
Plaats reactie