Overbezetting
Overbezetting
vroeger bestond ook de topic Overbezetting.
Zouden we hem nu verderzetten?
hier een verslagje
Maandag
P 7963 ==> Tegen dat ie in Eke zit vult deze ook goed op (1 Mw 41)
IC A 528 ==> bijna leeg (12 I11'en)
Woensdag
P 8993 ==> niet zo vol (6 M4'en)
L 1668 ===> bijna leeg (3x Klassiek)
IC A 516 ==> 1ste rijtuig is nog leeg (12 I11'en)
P 8962 ===> 60% vol (3 MW 41)
IC E 1517 ==> volbezet (3 MS 96)
L 1968 ==> overbezet (3 Mw 41)
Donderdag
IC E 1527 ==> 70% vol (2 MS 96)
IC G 1828 ==> goed vol (3 MS 96)
P 7962 (3 Mw 41) 90% vol
IC A 528 ===> 60% vol (10'I11 en)
Vrijdag
IC E 1516 ===> eerste rijtuig 40%
P 8962 ===> 80% vol
Zouden we hem nu verderzetten?
hier een verslagje
Maandag
P 7963 ==> Tegen dat ie in Eke zit vult deze ook goed op (1 Mw 41)
IC A 528 ==> bijna leeg (12 I11'en)
Woensdag
P 8993 ==> niet zo vol (6 M4'en)
L 1668 ===> bijna leeg (3x Klassiek)
IC A 516 ==> 1ste rijtuig is nog leeg (12 I11'en)
P 8962 ===> 60% vol (3 MW 41)
IC E 1517 ==> volbezet (3 MS 96)
L 1968 ==> overbezet (3 Mw 41)
Donderdag
IC E 1527 ==> 70% vol (2 MS 96)
IC G 1828 ==> goed vol (3 MS 96)
P 7962 (3 Mw 41) 90% vol
IC A 528 ===> 60% vol (10'I11 en)
Vrijdag
IC E 1516 ===> eerste rijtuig 40%
P 8962 ===> 80% vol
Maandag
IC G 707 (FLK - FGSP) ==> overbezet (3 MS96)
IC G 1816 (FGSP - FLK) ==> 30% vol in laatste rijtuig 2e kl (3 MS96)
Donderdag
IC G 707 (FLK - FGSP) ==> overbezet (3 MS96)
IC G 738 (FGSP - FLK) ==> 80% vol (3 MS96)
Vrijdag
IC G 707 (FLK - FGSP) ==> nog enkele plaatsen in 1e kl, verder vol (3 MS96)
IC G 733 (FGSP - FLK) ==> overbezet (2 MS96)
IC G 707 (FLK - FGSP) ==> overbezet (3 MS96)
IC G 1816 (FGSP - FLK) ==> 30% vol in laatste rijtuig 2e kl (3 MS96)
Donderdag
IC G 707 (FLK - FGSP) ==> overbezet (3 MS96)
IC G 738 (FGSP - FLK) ==> 80% vol (3 MS96)
Vrijdag
IC G 707 (FLK - FGSP) ==> nog enkele plaatsen in 1e kl, verder vol (3 MS96)
IC G 733 (FGSP - FLK) ==> overbezet (2 MS96)
Heeft een enorm voordeel voor de reizigers die die trein moeten hebben waar hij bijna niet vol zit. Kijk maar naar P 8006. telkens ik daar op zit (Brugge-Oostende)
Heb ik soms zelfs een wagon voor Yoshy en mij alleen . En dat zijn M6'en hé!
Dit komt zeker voor waar er weinig opstappen. Bij deze trein is dit vooral vanachter.
Heb ik soms zelfs een wagon voor Yoshy en mij alleen . En dat zijn M6'en hé!
Dit komt zeker voor waar er weinig opstappen. Bij deze trein is dit vooral vanachter.
Jonathan schreef:Heeft een enorm voordeel voor de reizigers die die trein moeten hebben waar hij bijna niet vol zit. Kijk maar naar P 8006. telkens ik daar op zit (Brugge-Oostende)
Heb ik soms zelfs een wagon voor Yoshy en mij alleen . En dat zijn M6'en hé!
Dit komt zeker voor waar er weinig opstappen. Bij deze trein is dit vooral vanachter.
uit goede geruchten gehoord dat dit bij IC E 1528 ook zo is
misschien op sommige dagen kan een samentstelling weizigen?
Bijv. de trein dat ik tussen Gent en Oudenaarde neem (8962)
zit de Woensdag tussen Geraardsbergen en Gent Praktish leeg vanaf Gent veranderdt dit altijd maar eens je Eke en Zingem voorbij bent heb je weer een wagon voor u alleen
Heb ik in de IC G ook al meegemaakt; van Oostende naar Aalter met 2 in een hele wagon!; we zaten allebij beneden.Jonathan schreef:Heeft een enorm voordeel voor de reizigers die die trein moeten hebben waar hij bijna niet vol zit. Kijk maar naar P 8006. telkens ik daar op zit (Brugge-Oostende)
Heb ik soms zelfs een wagon voor Yoshy en mij alleen . En dat zijn M6'en hé!
Dit komt zeker voor waar er weinig opstappen. Bij deze trein is dit vooral vanachter.
't was ook helemaal vooraan, veel mensen willen natuurlijk niet zoveel stappen hé.
SIMPY.be schreef:Heb ik in de IC G ook al meegemaakt; van Oostende naar Aalter met 2 in een hele wagon!; we zaten allebij beneden.Jonathan schreef:Heeft een enorm voordeel voor de reizigers die die trein moeten hebben waar hij bijna niet vol zit. Kijk maar naar P 8006. telkens ik daar op zit (Brugge-Oostende)
Heb ik soms zelfs een wagon voor Yoshy en mij alleen . En dat zijn M6'en hé!
Dit komt zeker voor waar er weinig opstappen. Bij deze trein is dit vooral vanachter.
't was ook helemaal vooraan, veel mensen willen natuurlijk niet zoveel stappen hé.
hetzelfde met de IC E 1516 die ik de vrijdagavond naar huis neem.
in het midden liggen ze bijna int bagagerek terwijl je in het eerste rijtuig een zee van plaats heb
Steven schreef:das koppigheid van de mensen die altijd in het midden willen zitten en ni willen geloven da er in de rest van de trein nog plaats is
héhé, het ergste wat ik heb meegemaakt was op het einde van vorig schooljaar nam ik de 1513 van Bruge naar Gent deze werdt met ruim 3 MS 96'en gereden.
in het middenste gedeelte zat de trein overvol. en terwijl er in het eerste rijtuig ruim 70,jaja 70 zitplaatsen vrij zijn
Ook veel oude mensen gaan in het midden zitten, want aan het einde en het begin van het perron is er veel wind en hun haar mag natuurlijk niet in de war komen. Wie dus niet wil dat zijn trein overbezet wordt door een plaag van oude beiaarden kan vanvoor of vanachter gaan zitten. Want als die lawaai maken, amaai. Ooit zaten er op de IC G mensen die de hele tijd naar de chauffeur zaten te kijken als hij buiten kwam. Dan was het telkens: Kijk, dat daar is de chauffeur.
Maar om terug te keren op het onderwerp: Mijn Ma heeft ooit een keer nog meer geluk gehad. Zij heeft een keer op IC A 512 van Oostende tot Brussel-Centraal helemaal alleen in de eerste wagon gezeten. Met uitzondering van de treinbestuurder in het stuurrijtuig, natuurlijk.
Maar om terug te keren op het onderwerp: Mijn Ma heeft ooit een keer nog meer geluk gehad. Zij heeft een keer op IC A 512 van Oostende tot Brussel-Centraal helemaal alleen in de eerste wagon gezeten. Met uitzondering van de treinbestuurder in het stuurrijtuig, natuurlijk.
in eerste klasse is het geen uitzondering dat ge op IC's met I11'en op MS 96'en alleen zit ze! Pak dat 80% van de keren dat ik zo'n trein neem, er maximaal 5 man zit in hetzelfde rijtuigJonathan schreef:Ook veel oude mensen gaan in het midden zitten, want aan het einde en het begin van het perron is er veel wind en hun haar mag natuurlijk niet in de war komen. Wie dus niet wil dat zijn trein overbezet wordt door een plaag van oude beiaarden kan vanvoor of vanachter gaan zitten. Want als die lawaai maken, amaai. Ooit zaten er op de IC G mensen die de hele tijd naar de chauffeur zaten te kijken als hij buiten kwam. Dan was het telkens: Kijk, dat daar is de chauffeur.
Maar om terug te keren op het onderwerp: Mijn Ma heeft ooit een keer nog meer geluk gehad. Zij heeft een keer op IC A 512 van Oostende tot Brussel-Centraal helemaal alleen in de eerste wagon gezeten. Met uitzondering van de treinbestuurder in het stuurrijtuig, natuurlijk.
Ze zouden die MS 96 (Deense neusen) toch eens mogen aanpassen dat er minder eersteklasserijtuigen zijn. Bv: De eersteklassewagons splitsen en er dan een slazen deur inzetten zodat maar de helft van de wagon 1ste klas is, en de andere helft tweede. Of ze zouden sommige stellen zonder eerste laten rondrijden die dan alleen mogen zijden met een stel dat wel in het bezit is van een eersteklasserijtuig.