Overbezetting

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
OO-MSS

Overbezetting

Bericht door OO-MSS »

vroeger bestond ook de topic Overbezetting.
Zouden we hem nu verderzetten?

hier een verslagje

Maandag
P 7963 ==> Tegen dat ie in Eke zit vult deze ook goed op (1 Mw 41)
IC A 528 ==> bijna leeg (12 I11'en)

Woensdag
P 8993 ==> niet zo vol (6 M4'en)
L 1668 ===> bijna leeg (3x Klassiek)
IC A 516 ==> 1ste rijtuig is nog leeg (12 I11'en)
P 8962 ===> 60% vol (3 MW 41)
IC E 1517 ==> volbezet (3 MS 96)
L 1968 ==> overbezet (3 Mw 41)

Donderdag
IC E 1527 ==> 70% vol (2 MS 96)
IC G 1828 ==> goed vol (3 MS 96)
P 7962 (3 Mw 41) 90% vol
IC A 528 ===> 60% vol (10'I11 en)

Vrijdag
IC E 1516 ===> eerste rijtuig 40%
P 8962 ===> 80% vol
BN-koekje

Bericht door BN-koekje »

Maandag
IC G 707 (FLK - FGSP) ==> overbezet (3 MS96)
IC G 1816 (FGSP - FLK) ==> 30% vol in laatste rijtuig 2e kl (3 MS96)

Donderdag
IC G 707 (FLK - FGSP) ==> overbezet (3 MS96)
IC G 738 (FGSP - FLK) ==> 80% vol (3 MS96)

Vrijdag
IC G 707 (FLK - FGSP) ==> nog enkele plaatsen in 1e kl, verder vol (3 MS96)
IC G 733 (FGSP - FLK) ==> overbezet (2 MS96)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

met over of onderbezetting moet je steeds iets in gedachte houden, wat deed die trein er voor of welke verbinding doet die er na, is soms de reden waarom een bepaalde samenstelling kan verantwoord worden
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Heeft een enorm voordeel voor de reizigers die die trein moeten hebben waar hij bijna niet vol zit. Kijk maar naar P 8006. telkens ik daar op zit (Brugge-Oostende)
Heb ik soms zelfs een wagon voor Yoshy en mij alleen :D :D . En dat zijn M6'en hé!

Dit komt zeker voor waar er weinig opstappen. Bij deze trein is dit vooral vanachter.
OO-MSS

Bericht door OO-MSS »

Jonathan schreef:Heeft een enorm voordeel voor de reizigers die die trein moeten hebben waar hij bijna niet vol zit. Kijk maar naar P 8006. telkens ik daar op zit (Brugge-Oostende)
Heb ik soms zelfs een wagon voor Yoshy en mij alleen :D :D . En dat zijn M6'en hé!

Dit komt zeker voor waar er weinig opstappen. Bij deze trein is dit vooral vanachter.

uit goede geruchten gehoord dat dit bij IC E 1528 ook zo is

misschien op sommige dagen kan een samentstelling weizigen?

Bijv. de trein dat ik tussen Gent en Oudenaarde neem (8962)
zit de Woensdag tussen Geraardsbergen en Gent Praktish leeg vanaf Gent veranderdt dit altijd maar eens je Eke en Zingem voorbij bent heb je weer een wagon voor u alleen
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Jonathan schreef:Heeft een enorm voordeel voor de reizigers die die trein moeten hebben waar hij bijna niet vol zit. Kijk maar naar P 8006. telkens ik daar op zit (Brugge-Oostende)
Heb ik soms zelfs een wagon voor Yoshy en mij alleen :D :D . En dat zijn M6'en hé!

Dit komt zeker voor waar er weinig opstappen. Bij deze trein is dit vooral vanachter.
Heb ik in de IC G ook al meegemaakt; van Oostende naar Aalter met 2 in een hele wagon!; we zaten allebij beneden.
't was ook helemaal vooraan, veel mensen willen natuurlijk niet zoveel stappen hé.
OO-MSS

Bericht door OO-MSS »

SIMPY.be schreef:
Jonathan schreef:Heeft een enorm voordeel voor de reizigers die die trein moeten hebben waar hij bijna niet vol zit. Kijk maar naar P 8006. telkens ik daar op zit (Brugge-Oostende)
Heb ik soms zelfs een wagon voor Yoshy en mij alleen :D :D . En dat zijn M6'en hé!

Dit komt zeker voor waar er weinig opstappen. Bij deze trein is dit vooral vanachter.
Heb ik in de IC G ook al meegemaakt; van Oostende naar Aalter met 2 in een hele wagon!; we zaten allebij beneden.
't was ook helemaal vooraan, veel mensen willen natuurlijk niet zoveel stappen hé.

hetzelfde met de IC E 1516 die ik de vrijdagavond naar huis neem.

in het midden liggen ze bijna int bagagerek terwijl je in het eerste rijtuig een zee van plaats heb
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

das koppigheid van de mensen die altijd in het midden willen zitten en ni willen geloven da er in de rest van de trein nog plaats is
OO-MSS

Bericht door OO-MSS »

Steven schreef:das koppigheid van de mensen die altijd in het midden willen zitten en ni willen geloven da er in de rest van de trein nog plaats is

héhé, het ergste wat ik heb meegemaakt was op het einde van vorig schooljaar nam ik de 1513 van Bruge naar Gent deze werdt met ruim 3 MS 96'en gereden.

in het middenste gedeelte zat de trein overvol. en terwijl er in het eerste rijtuig ruim 70,jaja 70 zitplaatsen vrij zijn
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Ook veel oude mensen gaan in het midden zitten, want aan het einde en het begin van het perron is er veel wind en hun haar mag natuurlijk niet in de war komen. Wie dus niet wil dat zijn trein overbezet wordt door een plaag van oude beiaarden kan vanvoor of vanachter gaan zitten. Want als die lawaai maken, amaai. Ooit zaten er op de IC G mensen die de hele tijd naar de chauffeur zaten te kijken als hij buiten kwam. Dan was het telkens: Kijk, dat daar is de chauffeur.

Maar om terug te keren op het onderwerp: Mijn Ma heeft ooit een keer nog meer geluk gehad. Zij heeft een keer op IC A 512 van Oostende tot Brussel-Centraal helemaal alleen in de eerste wagon gezeten. Met uitzondering van de treinbestuurder in het stuurrijtuig, natuurlijk.
260689
Berichten: 3327
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

trein 528 zit da maandag bom vol soms heeft die maar 10 of 8 rijtuigen bij en moet zeggen dan pas is het drummen voor een plaatske
Wover

Bericht door Wover »

Jonathan schreef:Ook veel oude mensen gaan in het midden zitten, want aan het einde en het begin van het perron is er veel wind en hun haar mag natuurlijk niet in de war komen. Wie dus niet wil dat zijn trein overbezet wordt door een plaag van oude beiaarden kan vanvoor of vanachter gaan zitten. Want als die lawaai maken, amaai. Ooit zaten er op de IC G mensen die de hele tijd naar de chauffeur zaten te kijken als hij buiten kwam. Dan was het telkens: Kijk, dat daar is de chauffeur.

Maar om terug te keren op het onderwerp: Mijn Ma heeft ooit een keer nog meer geluk gehad. Zij heeft een keer op IC A 512 van Oostende tot Brussel-Centraal helemaal alleen in de eerste wagon gezeten. Met uitzondering van de treinbestuurder in het stuurrijtuig, natuurlijk.
in eerste klasse is het geen uitzondering dat ge op IC's met I11'en op MS 96'en alleen zit ze! Pak dat 80% van de keren dat ik zo'n trein neem, er maximaal 5 man zit in hetzelfde rijtuig
OO-MSS

Bericht door OO-MSS »

260689 schreef:trein 528 zit da maandag bom vol soms heeft die maar 10 of 8 rijtuigen bij en moet zeggen dan pas is het drummen voor een plaatske

Donderdag niet!!
Alle mensen zijn slim genoeg om den 1828 te nemen


gisteren op de IC E 1516 was gans het eerste rijtuig (1ste klasse) léég
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Ze zouden die MS 96 (Deense neusen) toch eens mogen aanpassen dat er minder eersteklasserijtuigen zijn. Bv: De eersteklassewagons splitsen en er dan een slazen deur inzetten zodat maar de helft van de wagon 1ste klas is, en de andere helft tweede. Of ze zouden sommige stellen zonder eerste laten rondrijden die dan alleen mogen zijden met een stel dat wel in het bezit is van een eersteklasserijtuig.
groentje
Berichten: 7278
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Tijdens de spits zitten de meeste 1eklasrijtuigen evengoed vol als de 2e klas, hoor. Tijdens het weekend en in de daluren is het wat anders, en zeker in het weekend zou je kunnen volstaan met 1 1eklasrijtuig, vaak. Maar dan moeten de tbg's maar stelselmatig declasseren, hé.
Plaats reactie