Overbezetting

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Dit klopt, de drie eersteklasserijtuigen van IC A 507 zitten altijd goed vol. Maar een trein met 4 MS 96 heeft nog altijd 4 eersteklasserijtuigen. Ik denk dat dit toch wel een TE VEEL is :evil:
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Als de eerste klas quasi vol is, denk ik dat eigenlijk niet. Dan is er gewoon een capaciteitstekort, dat niet is op te lossen, door 1e klas kleiner te maken, maar alleen door 2e klas groter te maken. Langere treinen, dubbeldekkers, meer treinen... de mogelijkheden zijn beperkt...
OO-MSS

Bericht door OO-MSS »

ik vind wel dat op sommige types 1ste klas ook heel verwaarloosbaar is kijk eens naar de Mw 41 bijvoorbeeld
OO-MSS

Brugge-Oudenaarde Hulp

Bericht door OO-MSS »

hallo,

normaal neem ik de vrijdag IC E 1516 vanuit Brugge naar Gent en vandaar wacht ik een half uurtje voor de P 8962 naar Oudenaarde te nemen

-ofwel kan ik IC E 1516 nemen naar Gent om daar de eerdere (volle) L 1967 naar Oudenaarde kan nemen

-ik kan ook de IC C 816 naar Kortrijk nemen waar ik op de IC L 2316 naar Oudenaarde neem

mijn vraag is:
hoe zijn de laadfactors in zowel 1ste als 2de klas op beide verbindingen (behalve 1516)
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

De IC A is ook zo'n trein met rijtuigen met enorm hoge concentraties reizigers en enorm lage concentraties reizigers.

Zo vind je in het stuurstandrijtuig in de spits praktisch altijd plaats, en buiten de spits zit je er heel vaak alleen.

Dit komt omdat de toegangen tot de perrons in de stations die door de IC A bediend worden heel vaak aan de kant van Oostende (Oostende, Brugge, Brussel-Noord, Leuven, Liège-Guillemins, Welkenraedt en Eupen) liggen of in het midden van het perron (Gent-Sint-Pieters. Brussel-Zuid en Brussel-Centraal).
Het is eigenlijk enkel maar in Verviers-Central dat het stuurstandrijtuig ook maar een beetje in de buurt komt van de toegangstrappen!

Vooral Liège-Guillemins is erg voor de trein richting Oostende! :shock: Al die mensen die persé in het eerste rijtuig willen zitten! :?
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Tussen Leuven en Luik rijdt de trein 200, misschien dat ze daarvoor schrik hebben en daarvoor dicht bij de treinbestruurder willen zitten.
260689
Berichten: 3301
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

Jonathan schreef:Tussen Leuven en Luik rijdt de trein 200, misschien dat ze daarvoor schrik hebben en daarvoor dicht bij de treinbestruurder willen zitten.
ik denk ni dat er oooooo zo veel mensen dit weten zenne.
Wij ja treinspotters en messchien we andere mensen ook maar denk ni dat iedereen da weet zenne
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Ik denk dat ge ongelijk hebt, heel veel mensen die naar de richting van Luik moeten willen de IC A nemen, omdat ze er dan vlugger zijn. Ik denkt dat toch de meeste mensen weten dat de trein daar op de hogesnelheidslijn rijdt. Overgens is het leuk om daar 200 km per uur te rijden, want het lijkt percies of al die auto's rijden aan 20 km/h en de vrachtwagens staan percies stil.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

Jonathan schreef:Tussen Leuven en Luik rijdt de trein 200, misschien dat ze daarvoor schrik hebben en daarvoor dicht bij de treinbestruurder willen zitten.
ik denk da de uitleg van treinspotterke erder juist is :wink:
ik zie dat op alle treinen die ik neem: de mensen gaan opeengepropt zitten aan de kant van de trappen :P laat ze maar doen, ik loop iets verder en heb een rijtuig voor mij alleen :D
Bert

Bericht door Bert »

Nog een pittig detail in Brugge.
Wanneer de IC E gesplitst of samen gevoegd wordt, dan gaan de deuren een tijdje dicht en zie je de mensen lopen om toch maar op de trein te zitten omdat ze denken dat hij zal vertrekken zonder hen.
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Ja, je ziet dit het meest bij oude mensen. Die hebben erg weinig ervaring met het nemen van de trein. Het zijn zij ook meestal die de middelste wagons bevolken, heb ik zo het voorgevoel.
Jonathan

Re: Brugge-Oudenaarde Hulp

Bericht door Jonathan »

OO-MSS schreef:hallo,

normaal neem ik de vrijdag IC E 1516 vanuit Brugge naar Gent en vandaar wacht ik een half uurtje voor de P 8962 naar Oudenaarde te nemen

-ofwel kan ik IC E 1516 nemen naar Gent om daar de eerdere (volle) L 1967 naar Oudenaarde kan nemen

-ik kan ook de IC C 816 naar Kortrijk nemen waar ik op de IC L 2316 naar Oudenaarde neem

mijn vraag is:
hoe zijn de laadfactors in zowel 1ste als 2de klas op beide verbindingen (behalve 1516)
Wel OO-MSS, de IC C 816 zit altijd bomvol in tweede klas als ik hem zie, ze staan zelfs recht. In eerste klas heb ik het niet kunnen zien.
OO-MSS

Re: Brugge-Oudenaarde Hulp

Bericht door OO-MSS »

Jonathan schreef:
OO-MSS schreef:hallo,

normaal neem ik de vrijdag IC E 1516 vanuit Brugge naar Gent en vandaar wacht ik een half uurtje voor de P 8962 naar Oudenaarde te nemen

-ofwel kan ik IC E 1516 nemen naar Gent om daar de eerdere (volle) L 1967 naar Oudenaarde kan nemen

-ik kan ook de IC C 816 naar Kortrijk nemen waar ik op de IC L 2316 naar Oudenaarde neem

mijn vraag is:
hoe zijn de laadfactors in zowel 1ste als 2de klas op beide verbindingen (behalve 1516)
Wel OO-MSS, de IC C 816 zit altijd bomvol in tweede klas als ik hem zie, ze staan zelfs recht. In eerste klas heb ik het niet kunnen zien.

thx Jonathan,
hier een overzicht van mijn 2 treinen de vrijdag qua laadfactor
Bijlagen
IC E 1516 op een vrijdag
IC E 1516 op een vrijdag
SIMG0823.jpg (77.2 KiB) 6329 keer bekeken
P 8962 in Zingem op vrijag
P 8962 in Zingem op vrijag
SIMG0842.jpg (88.91 KiB) 6329 keer bekeken
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

wat voor rijtuig is die bovenste foto? dat heb ik nog nooit gezien precies :shock:
260689
Berichten: 3301
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

Shrek schreef:wat voor rijtuig is die bovenste foto? dat heb ik nog nooit gezien precies :shock:
das een MW41 en ik hoop uit de grond van men hart dage daar nooit moet inzitten want tzijn slechte zenne
Plaats reactie