Pagina 1 van 1

Staking Charleroi

Geplaatst: 20 feb 2006, 10:47
door Elgar
Na deze morgen nog het examen VOLVCA afgelegd te hebben, dacht ik om 17 over 9 de trein in Sint-Katelijne-Waver terug naar huis te nemen. Na een kwartier in de regen te staan wachten, riepen ze af dat de trein naar Brussel-Nijvel uitzonderlijk afgeschaft was. Zoiets vind ik nu echt niet kunnen, rond 9 uur kunnen ze nu toch wel een andere trein voorzien of gewoon een IR of IC degraderen tot stoptrein (of op zijn minst de reizigers rapper informeren).
Dan dacht ik de trein om 9.43 te nemen en via Antwerpen te rijden, deze had meer dan een kwartier vertraging en aangezien dat dat toch dezelfde is die daarna naar Puurs rijdt, zou ik daar ook wel miserie gehad hebben. Het zou me niet verwonderen, dat ze dan ineens de trein naar Puurs ook afgeschaft hebben. Uiteindelijk ben ik dan maar met iemand met de auto meegereden, waar ik dan ook op de radio hoorde dat het te weiten was aan een staking in Charleroi.
Weet iemand ook de eigenlijke reden van de staking?

Van de namiddag moet ik terug naar ginder, benieuwd hoe vlot het zal verlopen..

Geplaatst: 20 feb 2006, 10:48
door Patrick
CHARLEROI - De treinbestuurders van het station van Charleroi-Zuid zijn in staking sinds vanmorgen 4 uur. Dat zorgt voor problemen op de verbindingen Charleroi-Namen en Charleroi-Brussel.

Sommige treinen werden afgelast. Andere moeten bijkomende haltes houden om gestrande reizigers van afgelaste treinen op te pikken. De exacte omvang en de duur van de stakingsactie is nog onduidelijk. De treinbestuurders staken omwille van personeelstekort.

Bron: http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... 022006_017

Geplaatst: 20 feb 2006, 11:00
door Elgar
Aha, het heeft te maken met personeelstekort, dat zal dan toch op andere plaatsen ook wel zijn? Kunnen we ons aan nog meer stakingen verwachten de komende weken.
Patrick schreef:... Andere moeten bijkomende haltes houden om gestrande reizigers van afgelaste treinen op te pikken...
Tussen Antwerpen en Mechelen dan toch niet, ok, je hebt daar een half uur later dan wel een trein rijden, maar daar ben ik niks mee of ik moet in Mechelen 50 minuten wachten. Vind die 20 minuten dat ik er anders altijd moet wachten al lang aan het worden.
Het enige positieve aan de afgeschafte trein is dat ik de 2317 vandaag eindelijk! eens gezien heb, staat ook op mijn modelbaan daarmee :) .

Geplaatst: 20 feb 2006, 11:11
door Tim
Volgens mij gaan ze de komende jaren ferm in de miserie zitten als ze niet snel beginnen met nieuwe aanwervingen...

Geplaatst: 20 feb 2006, 13:14
door Speedy
Tim schreef:Volgens mij gaan ze de komende jaren ferm in de miserie zitten als ze niet snel beginnen met nieuwe aanwervingen...
NMBS is er in geslaagd om in 2005 slechts zo'n 20% van het geplande aantal treinbestuurders aan te werven...
Wij in Antwerpen hebben volk te veel terwijl ze in depots als Dendermonde, Oudenaarde en Geraardsbergen serieus met tekoren zitten..
(ook Brugge, Oostende, Kortrijk hebben nie veel overschot maar zitten nie echt met volk te weinig..)

Hoe dat da daar in de Walen zit weet ik nie..

Geplaatst: 20 feb 2006, 16:24
door Steven
ook brussel zit momenteel goed samen met schaarbeek, de vraag is hoelang

Re: Staking Charleroi

Geplaatst: 20 feb 2006, 18:38
door Bart
Elgar schreef:Dan dacht ik de trein om 9.43 te nemen en via Antwerpen te rijden, deze had meer dan een kwartier vertraging en aangezien dat dat toch dezelfde is die daarna naar Puurs rijdt, zou ik daar ook wel miserie gehad hebben. Het zou me niet verwonderen, dat ze dan ineens de trein naar Puurs ook afgeschaft hebben.
Vanaf 07u13 zijn ze op de verbinding Antwerpen Puurs met sprinters beginnen bollen. Omdat ze een tekort hadden aan vierledige.
Ze moesten al wat ze binnen kregen van vierledige gebruiken voor de verbindingen Essen-Dinant.
Dus alle treinen naar Puurs hebben gereden :wink:

Re: Staking Charleroi

Geplaatst: 20 feb 2006, 20:33
door Elgar
Bart schreef: Vanaf 07u13 zijn ze op de verbinding Antwerpen Puurs met sprinters beginnen bollen. Omdat ze een tekort hadden aan vierledige.
Ze moesten al wat ze binnen kregen van vierledige gebruiken voor de verbindingen Essen-Dinant.
Dus alle treinen naar Puurs hebben gereden :wink:
Ja, ik heb ze hier 's middags en 's avonds in Puurs zien staan.

Van de middag was er terug een trein Antwerpen-Brussel-Nijvel afgeschaft, maar die van 18.17(vertrek in Sint-Katelijne-Waver) had maar een 5-tal minuten vertraging meer.

Geplaatst: 21 feb 2006, 00:08
door Jean
Speedy schreef:
Tim schreef:Volgens mij gaan ze de komende jaren ferm in de miserie zitten als ze niet snel beginnen met nieuwe aanwervingen...
NMBS is er in geslaagd om in 2005 slechts zo'n 20% van het geplande aantal treinbestuurders aan te werven...
Wij in Antwerpen hebben volk te veel terwijl ze in depots als Dendermonde, Oudenaarde en Geraardsbergen serieus met tekoren zitten..
(ook Brugge, Oostende, Kortrijk hebben nie veel overschot maar zitten nie echt met volk te weinig..)

Hoe dat da daar in de Walen zit weet ik nie..

kijk eens op onderstaande link bij treinbestuurders ,rangeerbestuurders :


http://www.b-rail.be/corp/N/jobs/overview/index.php





:?


:?