Overschakeling naar 25kV

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
sable

Bericht door sable »

Vergeet niet dat als men twee draden naast elkaar hebben dat het electrische weerstand van het geheel zakt. Ge ziet dat als ge twee weerstanden in parallel hebt in een circuit.
Vergeet ook niet dat hoge snelheidstreinen beperkte vermogen hebben onder 3kV, en dus niet met hen hoogste vermogen opereren. Als ze op hen hoogste vermogens werkte, dan zou de elektrische circuits uitbranden.
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

én daarinboven wordt een maximum vermogen nooit bereikt, én heb je recuperatie bij motoren, want een motor is ook een generator. Waardoor de stroom beperkt wordt. Maar toch dit vermogen geleverd wordt.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Elektrische_tractie
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22530
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

en nog effe vermelden dan op de klassieke lijnen die trein zijn max vermogen niet nodig heeft aangezien ze er toch maar 160 max mogen ipv 300
MGRoverdriver

Bericht door MGRoverdriver »

Zou het eigenlijk haalbaar zijn om in België over teschakelen op 25kV. De kosten om bijna al het tractiemateriaal/treinstellen te vervangen zouden toch veel te hoog zijn.

Nu we toch over boveleiding bezig zijn. Waar staat de oudste bovenleidingspaal van het land? Ik denk dat ik hem tegengekomen ben vorige week.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22530
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

die staan nog steeds op L25 tussen schaarbeek en haren de oudste paal en ja da is mogelijk maar da vraagt enorm veel tijd om de bovenleiding en materieel stapsgewijs te kunnen aanpassen, we spreken hier dus over decennia
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

dat overschakelen is zeker haalbaar, het zal alleen lang duren. Het net moet stukje per stukje aangepast worden :wink:
MGRoverdriver

Bericht door MGRoverdriver »

Steven schreef:die staan nog steeds op L25 tussen schaarbeek en haren de oudste paal en ja da is mogelijk maar da vraagt enorm veel tijd om de bovenleiding en materieel stapsgewijs te kunnen aanpassen, we spreken hier dus over decennia
idd,daar staan er ook nog. Ik zat met de paal op de netebrug in Duffel in mijn hoofd,die is ook uit 1935
RhB

Bericht door RhB »

Echter onze Noorderburen zijn wel vooruitziend, en gelijk hebben ze.
Nu al investeren, en later de vruchten plukken, dat noemt men goed bestuur. :idea:
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

RhB schreef:Echter onze Noorderburen zijn wel vooruitziend, en gelijk hebben ze.
Nu al investeren, en later de vruchten plukken, dat noemt men goed bestuur. :idea:
de meeste "nieuwe" lijnen in België worden ook voorzien op 25kv hoor, ik denk aan dat stukje in fleurus en athus-arlon. :wink:
RhB

Bericht door RhB »

Dus toch, goed bestuur in de Frankrijkstraat, tenminste op dit vlak. Dus, als het eenmaal kan, dan is er nog hoop. :lol:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22530
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

en de nieuwe portieken die voorzien worden hebben ni zo heel veel aanpassing nodig voor om te schakelen naar 25 kv
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

Steven schreef:en de nieuwe portieken die voorzien worden hebben ni zo heel veel aanpassing nodig voor om te schakelen naar 25 kv
da zou ik ni zo zegge :roll:
bij de R3 steekt de isolator tussen die stalen driehoek en die armpjes waar de draden aanhangen, die afstand is te kort om daar nen 25kv isolator tussen te steken. Dus om die bovenleiding aan te passen moeten ze al in dieen driehoek beginne foefele das dus een heel nieuwe console eigelijk :P
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22530
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

je zou er nog van kunnen verschieten :-)
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

Afbeelding op deze foto kunt ge toch goed zien da er geen 40 cm (of hoe lang is zon 25kv-isolator?) is op de plek waar nu de isolator hangt? :roll:
het verschil met onderstaande lijkt mij toch wel vrij groot :roll: Afbeelding
sable

Bericht door sable »

Hoezo?

Het grootst verschil is de vierkante/ronde balk van boven.
Het is ook mogelijk om al de armen langs de mast omhoog te trekken en dan de isolatoren in te zetten.
Plaats reactie